Marussia vyjede s novým vozem ke druhým testům
Nový vůz by se od loňského modelu měl radikálně lišit.
Marussia, do loňského roku závodící pod názvem Virgin, vyjede se svým novým vozem až při druhé sérii předsezónních testů v Barceloně. Technický konzultant týmu Pat Symonds přitom prozradil, že se bude jednat o model zcela odlišný od toho loňského.
Tým se chce letos odlepit ode dna výsledkové listiny, což podpořil řadou důležitých kroků. Například se vzdal návrhu vozu čistě cestou počítačové technologie CFD a začal pracovat také v aerodynamickém tunelu, nahradil technického ředitele Nicka Wirtha bývalým zaměstnancem Renaultu Patem Symondsem, který působí v roli konzultanta, a navázal technickou spolupráci s týmem McLaren.
Symonds v rozhovoru pro britský Autosport sdělil, že k prvním předsezónním testům v Jerezu vyjede s loňským modelem, aby umožnil nováčku Charlesi Picovi najet další kilometry, než poté na Katalánském okruhu nedaleko Barcelony představí svůj letošní monopost.
"Naším cílem je druhý test," řekl Symonds. "Na prvním budeme každopádně, protože si myslím, že je pro Charlese (Pica) důležité najet nějaké kilometry a z týmu to omete nějaké ty pavučiny."
K designu nového vozu Symonds prozradil, že jen velmi málo komponent bylo přeneseno z loňského MVR-02.
"Vždycky si něco přenesete, ale myslím, že jsme zřejmě přenesli méně než normálně," řekl. "Celé řešení zavěšení je odlišné, dokonce i montáž pedálů je jiná. Na tomhle autě je pravděpodobné méně převzatých dílů než na kterémkoliv jiném autě, na kterém jsem kdy pracoval."
Navzdory zcela novému designu však Symonds tvrdí, že se nejedná o radikální řešení.
"Nemyslím si, že je pro nás vhodná doba být inovativní. Když jste tak daleko od špičky, tak je čas zkrátka udělat svou práci pořádně a zajistit, abyste vše, co děláte, dělali dobře. Takže žádné skutečné inovace, je to spíš o pohledu na každou oblast a snahu každou z nich zlepšit."