Preview GP Maďarska
Základní informace o velké ceně a okruhu Hungaroring.
Jediná východoevropská velká cena se jezdí od roku 1986. Po zrušení VC Rakouska se jedná o jedinou relativně dostupnou šanci českých fanoušků vidět F1. Z přírodních tribun je velmi dobrý přehled o dění na většině trati.
Úzká trať plná zatáček prakticky vylučuje předjíždění a nedopřává jezdci oddech. Ani loňská úprava první zatáčky na konci cílové rovinky na tom mnoho nezměnila. Povrch neustále pokrývá vrstva písku, což zvyšuje riziko vyjetí z vyjeté stopy. Závod se jezdí v horku, což jej v kombinaci s největší časovou délkou činí mimořádně fyzicky náročným.
Závod se jede ve 14:00 hodin středoevropského času.
Délka kola: |
4,381 km |
Počet kol: | 70 |
Délka závodu: | 306,663 km |
Hlavní úseky předjíždění: |
V zatáčce hned po cílové rovincet a před nájezdem do šikany na konci okruhu |
LEGENDA: |
startovní rošt |
rychlostní stupeň |
rychlost (km/h) |
rychlost (mph) |
boční přetížení |
číslo zatáčky |
měřený sektor |
čas sektoru |
čas na kolo |
cílová čára |
Nejrychlejší kolo: | Juan Pablo Montoya (Williams FW25) - 1:22,095 |
Rok | Vítěz | Vůz | Motor |
2003 | F.Alonso | Renault R23B | Renault 3.0 V10 |
2002 | R.Barrichello | Ferrari F2002 | Ferrari 3.0 V10 |
2001 | M.Schumacher | Ferrari F2001 | Ferrari 3.0 V10 |
2000 | M.Häkkinen | McLaren MP4-15 | Mercedes 3.0 V10 |
1999 | M.Häkkinen | McLaren MP4-14 | Mercedes 3.0 V10 |
1998 | M.Schumacher | Ferrari F300 | Ferrari 3.0 V10 |
1997 | J.Villeneuve | Williams FW19 | Renault 3.0 V10 |
1996 | J.Villeneuve | Williams FW18 | Renault 3.0 V10 |
1995 | D.Hill | Williams FW17 | Renault 3.0 V10 |
1994 | M.Schumacher | Benetton B194 | Ford Zetec-R 3.5 V8 |
1993 | D.Hill | Williams FW15C | Renault 3.5 V10 |
1992 | A.Senna | McLaren MP4-7A | Honda 3.5 V12 |
1991 | A.Senna | McLaren MP4-6 | Honda 3.5 V12 |
1990 | T.Boutsen | Williams FW13B | Renault 3.5 V10 |
1989 | N.Mansell | Ferrari 640 | Ferrari 3.5 V12 |
1988 | A.Senna | McLaren MP4-4 | Honda 1.5 V6T |
1987 | N.Piquet | Williams FW11B | Honda 1.5 V6T |
1986 | N.Piquet | Williams FW11 | Honda 1.5 V6T |
Okruh z pohledu jezdců:
Heinz-Harald Frentzen - "Hungaroring se mi líbí, obzvláště poslední zatáčka je velice vzrušující a zábavná."
Eddie Irvine - "Hungaroring je jeden z mých oblíbených okruhů. Neustálé změny směru jízdy vás uržují nepřetržitě ve střehu."