Grand Prix Maďarska - závod
Sucho, oblačno, teplota vzduchu 27° C, teplota tratě 43° C
--------------------------------------------------------------------
Zatím šestinásobný Mistr světa formule 1 Michael Schumacher dokázal v Grand Prix Maďarska získat již své dvanácté letošní vítězství. Ferrari může na Hungaroringu právem slavit, protože předčasně zvítězilo v celkovém hodnocení Mistrovství světa konstruktérů.
Duo rudých vozů v pořadí Schumacher – Barrichello zvítězilo systémem start – cíl. Schumi získal již své osmdesáté druhé vítězství v kariéře. Ferrari současně získalo již sedmý letošní double. Pokud snad někdo doufal, že Hungaroring může přinést výhodu pro konkurenci Ferrari, tak dostal velmi pádnou odpověď.
Božský Michael navýšil svůj náskok na v průběžném hodnocení Mistrovství světa jezdců druhého Barrichella na třicet osm bodů. Pět závodů před koncem sezóny tak může Michael získat titul již příští závod v Belgii.
Do Grand Prix Maďarska odstartoval již po šedesáté druhé ve své kariéře Michael Schumacher s Ferrari. Do první řady se vedle něj postavil jeho týmový kolega Rubens Barrichello
Domácí pilot Zsolt Baumgartner odstartoval z osmnáctého místa. Při startu do zaváděcího kola měli problémy Rubens Barrichello a Gianmaria Bruni. Oba se však nakonec dokázali rozjet. Bruni byl však nucen startovat z posledního místa.
Startovací procedura proběhla bez problémů a do první zatáčky najížděl jako první Michael Schumacher, následován Rubensem Barrichellem.
Fernando Alonso předvedl tradičně fantastický start a z pátého místa se prosmýkl na třetí příčku. Sato a Button se propadli na čtvrté a páté místo. Toyota pilotovaná Richardem Zontou dostala v první zatáčce smyk, poté co došlo ke kolizi s Markem Weberem. Skvěle rozjel závod i Juan Pablo Montoya, který se ještě během prvního kola posunul na čtvrté místo.
António Pizzonia se na startu propadl z šestého místa na startu až na jedenáctou příčku. Rovněž Trulli a Räikkönen dokázali na startu získat několik pozic.
Oba vozy Ferrari se začali postupně odpoutávat od zbytku startovního pole, zatímco se McLaren Kimiho Räikkönena propadal startovním polem.
V desátém kole zajel ke svým mechanikům ze třetího místa Alonso. O kolo později do boxů zajel Rubens Barrichello a většina jezdců z čela startovního pole. Dvanácté kolo využil k zastávce v boxech Michael Schumacher a dokázal se vrátit zpět před Barrichellem.
Mimo trať se krátce dostal Cristian Klien, dokázal však pokračovat.
Räikkönenův McLaren byl na výjezdu z boxů velmi pomalý a postupně ztrácel další pozice. Po odjetí jednoho zamířil Fin zpět ke svým mechanikům a závod pro něj skončil. Mechanici naložili jeho vůz na vozík a zatlačili jej do garáže.
Mezi posledními zajel ke své zastávce v boxech Pizzónia. Jeho šesté místo z kvalifikace tak získalo ještě větší hodnotu.
V osmnáctém kole jsme byli svědky čilé aktivity v boxech Ferrari. Mechanici pracovali na opravě těsnění tankovacího zařízení. Během zastávky Rubense Barrichella totiž došlo k úniku paliva.
V devatenáctém kole zajel ke svým mechanikům již podruhé Felipe Massa. Mechanici nejdříve vyměnili nos jeho Sauberu, Brazilec však vzápětí odstoupil.
Ve dvacátém čtvrtém kole činil náskok Michaela Schumachera na druhého Rubense Barrichella 6,7 sekundy. Třetí F.Alonso již ztrácel 23,7 sekundy a čtvrtý Juan Pablo Montoya 39,3 sekundy.
Ve dvacátém šestém kole dostal smyk Mark Webber, jedenáctou pozici však neztratil. David Coulthard, který čelil tlaku Australana si tak mohl trochu oddechnout.
Ve dvacátém devátém kole zajel z pátého místa ke své druhé zastávce Takuma Sato. Postupně zajížděli ke svým mechanikům jezdci z čela startovního pole.
Ve třicátém třetím kole náhle zpomalila Toyota Ricarda Zonty a Brazilec ze závodu odstoupil.
V polovině závodu činil náskok Schumachera na druhého Barrichella 10,7 sekundy. Třetí Alonso zaostával již o 42,2 sekundy, čtvrtý Montoya o 54 sekundy a pátý Button 59 sekund. Ferrari dávalo všem jasně najevo, kdo je na trati pánem.
Minulý rok nadělil Fernado Alonso v Maďarku Michaelovi Schumacherovi celé jedno kolo…
Ve čtyřicátém třetím kole zajel ke svým mechanikům Trulli, který byl krátce předtím předjet o kolo Michaelem Schumacherem. Flavio Briatore kroutil u monitorů hlavou, když Ital krátce poté odstavil svůj monopost podél trati.
I po své třetí zastávce v boxech si udržel vedení Schumacher. Pizzóniova zastávka byla příliš dlouhá, díky čemuž se mu na výjezdu nepodařilo dostat před Takumu Sata.
Pantano krátce po své třetí zastávce odstavil svůj Jordan do trávy a závod tak pro něj skončil.
Pizzónia se v padesátém pátém kole dostal krátce mimo trať a ztratil dvě sekundy na šestém místě jedoucího Takumu Sata, na kterého předtím dotíral.
Do konce závodu se již nic zajímavého neudálo. Nuda na Hungaroringu skončila průjezdem vozů z Maranella, kterým mechanici ukázali na tabuli nápis Ferrari World Numer 1. Ferrari tak vyhrálo v Maďarsku pošesté v řadě Mistrovství světa konstruktérů a dalo tak jednoznačně najevo, kdo je v F1 pánem.
Výsledky závodu
p. |
Jezdec |
Tým |
|
Čas/Kolo |
1. |
M.Schumacher |
Ferrari |
B |
1h35:26.131 |
2. |
R.Barrichello |
Ferrari |
B |
+ 4.694 |
3. |
F.Alonso |
Renault |
M |
+ 44.599 |
4. |
J.P.Montoya |
Williams |
M |
+ 1:02.613 |
5. |
J.Button |
BAR |
M |
+ 1:07.439 |
6. |
T.Sato |
BAR |
M |
+ 1 kolo |
7. |
A.Pizzonia |
Williams |
M |
+ 1 kolo |
8. |
G.Fisichella |
Sauber |
B |
+ 1 kolo |
9. |
D.Coulthard |
McLaren |
M |
+ 1 kolo |
10. |
M.Webber |
Jaguar |
M |
+ 1 kolo |
11. |
O.Panis |
Toyota |
M |
+ 1 kolo |
12. |
N.Heidfeld |
Jordan |
B |
+ 2 kola |
13. |
C.Klien |
Jaguar |
M |
+ 2 kola |
14. |
G.Bruni |
Minardi |
B |
+ 4 kola |
15. |
Z.Baumgartner |
Minardi |
B |
+ 5 kol |
NC |
G.Pantano |
Jordan |
B |
kolo 49 |
NC |
J.Trulli |
Renault |
M |
kolo 42 |
NC |
R.Zonta |
Toyota |
M |
kolo 32 |
NC |
F.Massa |
Sauber |
B |
kolo 22 |
NC |
K.Räikkönen |
McLaren |
M |
kolo 14 |
Nejrychlejší kolo: Michael Schumacher, 1:19.035
Všechny časy neoficiální
NC - neklasifikováni