Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Mercedes stále věří, že je jeho vůz silný

Mercedes stále věří, že je jeho vůz silný

Tým z Brackley si však z prvních dvou závodů odvezl pouze bod.

Ross Brawn stále věří, že letošní vůz jeho týmu Mercedes je schopen podávat dobré výkony, přestože se stáji v úvodních dvou velkých cenách letošní sezóny nedařilo.

Tým z Brackley si z prvních dvou závodů v Austrálii a Malajsii odvezl pouhý bod, přestože kvalifikační výsledky naznačovaly i boj o stupně vítězů.

Mercedes však identifikoval své problémy. V Melbourne se totiž pneumatiky na jeho vozech přehřívaly, na Sepangu se zase jezdcům nedařilo gumy dostat na správnou teplotu.

"Máme příliš těsné rozmezí, ve kterém můžeme s vozem operovat, musíme ho rozšířit a zabudovat větší tolerance do způsobu zacházení s pneumatikami," vysvětlil Brawn.

"Když nás potkají takové potíže, prohlédneme všechny oblasti vozu a kolektivně na sebe vyvíjíme tlak, abychom našli řešení, která potřebujeme. Naše kvalifikační rychlost nám však říká, že základy pro výkonnost tam jsou. Není možné zajíždět dobré časy, když nemáte dostatečný přítlak, výkon nebo dobré šasi."

Brawn však popřel, že by se Mercedes až příliš zaměřil na vývoj vozu, který bude dobrý v kvalifikacích na úkor závodního tempa.

"Naším cílem je postavit co nejlepší auto pro závod a kvalifikační výkony jsou toho následkem. Nic nebylo vědomě děláno tak, abychom se zaměřili na to, aby byl vůz rychlý v kvalifikaci a ne tak dobrý v závodě, protože se současnými pravidly, s DRS a počtem zastávek v boxech, za to nejste nijak skutečně odměněni.

Využít správně pneumatik je pro úspěch důležité a závisí to na řadě faktorů, zahrnujících nastavení, přítlak, který vůz generuje, a přístup jezdců. V rámci možností nastavení, které si můžeme zvolit, máme příležitost najít správné řešení. Je to ale proces výuky a my jsme to v prvních dvou závodech nevychytali."