V přerušeném prvním tréninku nejrychlejší Alonso
Velká cena Monaka - 1. trénink
Fernando Alonso zajel nejrychlejší čas v prvním volném tréninku na Velkou cenu Monaka, jenž byl předčasně zastaven kvůli caterhamu Heikkiho Kovalainena, ve kterém v tunelu selhal motor.
Po tradiční úvodní sadě instalačních kol nastalo v Monte Carlu ticho, které až před třetinou časového limitu přerušili piloti týmu Toro Rosso, kteří se vydali na trať k prvním letmým kolům.
Po čtyřiceti minutách se na dráze objevili i další jezdci včetně Michaela Schumachera a Romaina Grosjeana, který převzal vedení časem 1:17.645. O dvacet minut později jej výkonem 1:17.126 sesadil Fernando Alonso, zatímco jeho týmový kolega Felipe Massa v nájezdu do zatáčky Tabac políbil svodidla a musel do boxů na drobné opravy.
Alonso se mezitím nadále přetahoval o nejrychlejší čas s Grosjeanem, který se jako první dostal pod hranici 77 sekund. Nakonec to byl ale dvojnásobný šampion, kdo se definitivně usadil v čele díky času 1:16.265.
Španěl měl rozjeté ještě rychlejší kolo, deset minut před koncem však v tunelu vypověděl službu motor ve voze Heikkiho Kovalainena, který musel odstavit svůj caterham na nebezpečném místě na výjezdu z tunelu. Kouř z motou přitom zcela zahltil tunel a snížil viditelnost na pár metrů. Trénink byl proto přerušen červenými vlajkami a kvůli vyteklému oleji už nedošlo na jeho restart.
Alonso nakonec skončil na první pozici s náskokem 0,365 sekundy před Grosjeanem, který zůstal druhý.
Sergio Pérez se po roce vrátil na místo své vážné havárie a se svým sauberem zajel třetí čas před čtvrtým Lewisem Hamiltonem, vítězem monacké velké ceny z roku 2008.
Pátý skončil překvapivý vítěz ze Španělska Pastor Maldonado před šestým Felipem Massou, první desítku uzavřeli Kamuj Kobajaši, Jenson Button, loňský vítěz Sebastian Vettel a Nico Rosberg.
Na dně výsledkové listiny musíme hledat Kimiho Räikkönena, který absolvoval pouze instalační kolo. Poté si stěžoval na nový systém řízení připravený speciálně pro Monako, Lotus tak celý první trénink strávil jeho výměnou za starý, což si také žádalo výměnu zavěšení a jeho úpravu pro místní úzké vlásenky.
p.
|
Jezdec | Tým | Čas | Odstup | Kol |
1.
|
F.Alonso | Ferrari |
1:16.265
|
|
22
|
2.
|
R.Grosjean | Lotus |
1:16.630
|
+ 0.365
|
17
|
3.
|
S.Pérez | Sauber |
1:16.711
|
+ 0.446
|
19
|
4.
|
L.Hamilton | McLaren |
1:16.747
|
+ 0.482
|
12
|
5.
|
P.Maldonado | Williams |
1:16.760
|
+ 0.495
|
20
|
6.
|
F.Massa | Ferrari |
1:16.843
|
+ 0.578
|
19
|
7.
|
K.Kobajaši | Sauber |
1:17.038
|
+ 0.773
|
21
|
8.
|
J.Button | McLaren |
1:17.190
|
+ 0.925
|
13
|
9.
|
S.Vettel | Red Bull |
1:17.222
|
+ 0.957
|
14
|
10.
|
N.Rosberg | Mercedes |
1:17.261
|
+ 0.996
|
18
|
11.
|
M.Schumacher | Mercedes |
1:17.413
|
+ 1.148
|
14
|
12.
|
N.Hülkenberg | Force India |
1:17.631
|
+ 1.366
|
18
|
13.
|
M.Webber | Red Bull |
1:18.106
|
+ 1.841
|
14
|
14.
|
J.E.Vergne | Toro Rosso |
1:18.209
|
+ 1.944
|
25
|
15.
|
D.Ricciardo | Toro Rosso |
1:18.252
|
+ 1.987
|
28
|
16.
|
P.di Resta | Force India |
1:18.302
|
+ 2.037
|
16
|
17.
|
B.Senna | Williams |
1:18.617
|
+ 2.352
|
20
|
18.
|
H.Kovalainen | Caterham |
1:19.039
|
+ 2.774
|
20
|
19.
|
V.Petrov | Caterham |
1:19.341
|
+ 3.076
|
20
|
20.
|
N.Kartykejan | HRT |
1:20.838
|
+ 4.573
|
26
|
21.
|
C.Pic | Marussia |
1:20.895
|
+ 4.630
|
18
|
22.
|
T.Glock | Marussia |
1:21.638
|
+ 5.373
|
9
|
23.
|
P.de la Rosa | HRT |
1:22.423
|
+ 6.158
|
15
|
24.
|
K.Räikkönen | Lotus |
žádný čas
|
|
1
|