Česko-slovenské stupně vítězů v hlavním klání!
Vítězství Salaquardy je zatím podmíněné kvůli pochybení týmu v boxech.
Pořadí na roštu hlavního závodu určil sobotní kvalifikační závod (více Zde). Jeho vítězem se stal slovenský pilot Štefan Rosina s Peterem Koxem.
Dramatický start závodu míchal pořadím. Přímé souboje uchazečů o titul. V hodnocení jezdců zvýšil výpadek Makowieckeho s Dusseldorpem jejich ztrátu na čelo. O pouhý bod se do vedení posunula dvojice Basseng/Winkelhock. Závěrečný závod ME GT3.
Po včerejším bezproblémovém startu nebylo dnes ani památky. Jedním z mála šťastlivců byl Vilander, který své ferrari šikovně přesunul na vnitřní stranu první zatáčky, na jejímž výjezdu se bravurně posunul až na druhé místo (z 8. příčky). Podařilo se mu tak uniknout incidentu mezi Jarvisovým audi a Pastorelliho mercedesem.
Výsledkem jejich kontaktu byl defekt pravé zadní pneumatiky mercedesu, s nímž se musel takřka přes celý okruh Pastorelli dovléct k mechanikům na výměnu. Jarvis musel svůj vůz dokonce odstavit nejen s poničenou levou přední pneumatikou, ale také s poškozením přední části svého audi. Britskému jezdci se počínání holandského kolegy nelíbilo, takže se vydal na diskuzi do garáže německé stáje All-Inkl.com.
Dalším odpadlíkem ještě v Mercedes Aréně byl Demoustier, jehož mclaren se objevil v záběru kamer bez levého zadního kola. Kromě nejednoho jezdce, který využil dostatečných únikových zón s asfaltem, došlo k poslednímu kontaktu mezi Parisym v lamborghini a účastníkem z GT3 Vahamakim v mercedesu. Francouzský jezdec poslal Fina do hodin, po nichž dokonce došlo k vyklopení pravých dveří jeho vozu. Komisaři rychle vyřkli svůj ortel nad francouzským jezdcem a poslali jej do boxů.
Chaotického startu využila přední dvojice účastníku ME GT3 k průniku mezi jezdce světové série. Čerstvý mistr Baumann s mercedesem se tak ocitl na šestém místě za Buurmanovým bmw a nedočkavě na něj blikal. Holandský jezdec byl ovšem zpomalován Vanthoorem, který se již ve třetím kole vydal na rychlou návštěvu mechaniků. Za Baumannem byl celkově čtvrtý Cirò s ferrari.
Jakmile se podařilo zdolat Buurmanovi v technické části za úvodní zatáčkou pomalého Vanthoora, vydal se stíhat třetího Bassenga. Brzy došlo na pokračování včerejšího souboje, ale ani dnes se nedařilo holandskému jezdci najít skulinu. Navíc byl dojet jak Baumannem, za nějž se brzy propracoval také Makowiecki s mclarenem.
V tu dobu již nepokračoval ani Lariche s fordem, který mimo záběry kamer kolidoval s Vahamakim v lamborghini (jeho bratr je pilotem mercedesu týmu Heico).
K dalšímu souboji šampionátů došlo mezi Baumannem a Makowieckim. Šéf francouzské stáje GT1 se dokonce vydal k pracovišti týmu Heico, aby přikázali svému jezdci z nižšího šampionátu pustit francouzského rychlíka dopředu. Zamítavé reakce vedení německé stáje se zostřily v okamžiku, když Makowiecki postrčil v Mercedes Aréně vůz mladého Rakušana. Výsledkem byl propad Baumanna z páté na osmou příčku i za svého soupeře Cira.
Makowiecki se tímto manévrem dostal na páté místo a brzy se znovu dotáhl na své rivaly v celkovém hodnocení. Bez většího překvapení však následovalo vyšetřování manévru francouzského pilota a trest v podobě průjezdu boxovou uličkou. Nepříjemnou skutečností byla již plynoucí doba povinných zastávek. Snahy jeho šéfa zvrátit rozhodnutí komisařů neměly patřičný efekt nepočítáme-li výrazně pozdější odpykání trestu než povolují pravidla. O jeho vykonání se již postaral Dusseldorp, Makowiecki se předtím ještě postaral o úspěšné předjetí Buurmana.
Zastávky dnes proběhly bez větších dramat, přesto zamíchaly pořadím na čele. V 16. kole zajel do boxů s dvouvteřinovým náskokem vedoucí Kox a předal lamborghini Rosinovi. O kolo později došlo k výměně u krátce vedoucího Vilandera (střídal jej Salaquarda). Zároveň se v boxech objevila trojice na třetím až pátém místě. Bassenga vystřídal za volantem mercedesu Winkelhock, Dusseldorp vystřídal v mclarenu Makowieckeho a Bartels usedl do kokpitu bmw místo Buurmana.
Do vedení šel pohodlně Salaquarda, Rosina se musel zařadit až za Winkelhocka a Bartelse. K snadnému předjetí vícenásobného mistra GT využil svých zahřátých pneumatik a vydal se stíhat Winkelhocka. S ním se sveřepě utkal v poslední šikaně, takže německý pilot musel zvolit širší výjezd. Přesto se Rosinovi zatím nepodařilo dostat se před mercedes. Jakmile Winkelhock odolal počátečnímu drtivému tlaku slovenského jezdce, vybudoval si nepatrný, ale bezpečný náskok.
Pátou pozici opustil Dusseldorp, který konečně zajel do boxů odpykat trest svého kolegy. Vrátil se na sedmé příčce, ale jeho snahy dostihnout své soupeře záhy skončily. Jeho mclaren nejprve zpomalil a poté se dočasně zastavil za zatáčkou Dunlop. Příčinou byly problémy s převodovkou. Dalším odpadlíkem byl Bleekemolen, který přebral lamborghini od Parisyho. Holandskému jezdci se alespoň podařilo dovézt vůz k mechanikům.
Krátce před koncem závodu přišlo překvapivé oznámení o vyšetřování zastávky v boxech. To se bohužel týkalo vedoucího Salaquardy a jeho kolegy. Přesto si radost z vítězství po ujetí 30 kol oba vychutnávali. Není ovšem vyloučen dodatečný trest přičtení 25 vteřin k výslednému času, který by mohl znamenat posun až na čtvrtou příčku. Celkově šestý a nejrychlejší v GT3 byl Buhk s mercedesem týmu Heico Gravity-Charouz.
V následující tabulce jsou uvedeny pouze výsledky účastníků MS GT1.
p.
|
Posádka | Tým |
Čas/Ztráta
|
1.
|
T.Vilander/F.Salaquarda | AF Corse |
1:01:51.376
|
2.
|
M.Basseng/M.Winkelhock | All-Inkl.com Münnich MS |
+ 6.437
|
3.
|
P.Kox/S.Rosina | Reiter Engineering |
+ 9.932
|
4.
|
Y.Buurman/M.Bartels | Vita4One Racing Team |
+ 19.071
|
5.
|
M.Lauda/N.Mayr-Melnhof | Vita4One Racing Team |
+ 33.481
|
6.
|
L.Vanthoor/S.Ortelli | Belgian Audi Club WRT |
+ 51.272
|
7.
|
E.Ide/F.Castellacci | AF Corse |
+ 1:20.846
|
8.
|
N.Pastorelli/T.Jäger | All-Inkl.com Münnich MS |
+ 1 kolo
|
9.
|
M.Parisy/J.Bleekemolen | Reiter Engineering |
+ 5 kol
|
10.
|
F.Makowiecki/S.Dusseldorp | Hexis Racing |
+ 8 kol
|
11.
|
B.Lariche/L.Groppi | Sunred |
+ 29 kol
|
Pořadí jezdců po osmém závodním víkendu bude zobrazeno Zde.
Pořadí týmů po osmém závodním víkendu bude zobrazeno Zde.
Závěrečný podnik letošního ročníku i celého MS GT1 bude hostit již za týden britský Donnington.
Konečná stanice ME GT3
Po včerejším rozhodnutí o držitelích titulu se v závěrečném závodě sedmého ročníku se dnes rozhodovalo o zbývajících trofejích. Protože všichni favorité bodovali, nedošlo ke změnám v pořadí na prvních třech místech.
Piloti na stupních vítězů
P. | Pilot | Tým | Body |
1. | Dominik Baumann | Heico Gravity-Charouz | 214 |
1. | Maximilian Buhk | Heico Gravity-Charouz | 214 |
2. | Michael Lyons | AF Corse | 158 |
2. | Stefano Gai | AF Corse | 158 |
3. | David Mengesdorf | Rhino´s Leipert | 153 |
3. | Harald Proczyk | Rhino´s Leipert | 153 |
Beze změn pořadí nakonec skončila také bitva v týmovém hodnocení. Mistrovským týmem se stala stáj s českou vlajkou na dveřích, Heico Gravity-Charouz Team. Díky výhře posádky Baumann/Buhk dokázala odolat bodovému přídělu obou ferrari druhého týmu AF Corse. Třetí stájí je mj. díky bodům Mengesdorf a Proczyka německý tým Rhino´s Leipert s vozy lamborghini.
Tabulka s bodovým hodnocením bude uvedena ve zpravodajském přehledu plánovaném na třetí týden v říjnu. Další informace ke GT3 naleznete v přehledu před dnešním závodem Zde.
Doplňující informace o GT na Formuli.cz
GT1 Zde
Odkaz na článek se souhrnem základních informací o MS GT1. Jeho součástí je kalendář šampionátu, účastníci a jejich technika a jezdecké obsazení. Dále zde naleznete odkazy k článkům s doplňujícími údaji, zpravodajskými souhrny anebo technikou uveřejněných na zdejších stránkách. Jsou zde také odkazy na jiné zajímavé stránky zabývající se závody třídy GT.