Andrettiho tým slaví vítězství v jím pořádaném závodě
Milwaukee IndyFest – průběh a výsledky závodu
Ryan Hunter-Reay přivezl Michaelu Andrettimu vítězství v závodě, který v zimě Michael Andretti zachránil, když převzal úlohu promotéra. Andretti krátce před závodem oznámil, že podnik bude i v příští sezóně pokračovat. Hunter-Reay potom ve druhé polovině závodu dominoval a zaslouženě si dojel pro vítězství. Tony Kanaan obsadil druhou příčku. Skvělý výsledek týmu Andretti Autosport podtrhl třetím místem James Hinchcliffe. Vítěz kvalifikace Dario Franchitti havaroval zřejmě po selhání zavěšení.
Milwaukee IndyFest – Milwakee Mile
225 kol – 225 mil
5 žlutých fází – celkem 51 kol
5 jezdců ve vedení – celkem 5 změn ve vedení
Nejvíce kol ve vedení: Ryan Hunter-Reay – celkem 84 kol
Nejrychlejší kolo: Ryan Hunter-Reay – 0:22.9388 v 205. kole
225 kol – 225 mil
5 žlutých fází – celkem 51 kol
5 jezdců ve vedení – celkem 5 změn ve vedení
Nejvíce kol ve vedení: Ryan Hunter-Reay – celkem 84 kol
Nejrychlejší kolo: Ryan Hunter-Reay – 0:22.9388 v 205. kole
Franchitti udržel vedení a prvních 25 kol se bezpečně držel na prvním místě, ale právě v 25. kole o sobě poprvé dal vědět Hunter-Reay, který s Franchittim začal svádět těsný souboj. Vůz neposlouchal Marca Andrettiho a ten záhy přišel o 7. míst. Dalším, jehož vůz se nechoval podle představ, byl Ryan Briscoe, což si už v 28. kole vynutilo první pit stop. Během prvního stintu sváděli bitvu o první místo Franchitti a Hunter-Reay. Za nimi jezdil Castroneves, následovaný třemi piloty KV Racing v pořadí Barrichello, Kanaan a Viso. Vítěz z Texasu Wilson se propracoval na sedmou příčku. Newgarden odstoupil pro technickou poruchu, ale nejprve stihl v boxech přejet tlakovou pistoli, kterou mechanik nestihl stáhnout k pitwall a odpykat si za to penalizaci.
První zastávky v boxech zahájil v 60. kole Andretti. Pagenaud předvedl, jak rychle jezdec ztrácí, když pneumatiky překročí životnost. Za dvě kola se propadl ze sedmého místa na desáté, vše navíc „podpořil“ nepovedenou zastávkou u mechaniků. Kanaan stavěl v 63. kole, druhý Hunter-Reay o kolo později a lídr závodu Franchitti v 65. kole. O dvě kola později havarovala Simona de Silvestro a vynutila si první výjezd pace caru. Charlie Kimball, Rubens Barrichello a EJ Viso měli to štěstí, že zrovna byli na pitlane. Castroneves, Hinchcliffe, Dixon a Power se k zastávce teprve chystali.
Před restartem se do vedení dostali jezdci, kteří stavěli v momentě vyvěšení žluté vlajky. Vedl EJ Viso následovaný Barrichellem. Castroneves a ostatní stavějící pod žlutou vlajkou se zařadili až za Hunter-Reaye a Franchittiho. Při pitstopech se tedy Hunter-Reay dostal před dosavadního lídra závodu na 3. příčku. Poprvé na oválu se letos restartovalo dvojřad. V prvních dvou řadách ovšem byli namíchaní jezdci jedoucí o kolo zpět – Carpenter na vnějšku první řady a Conway na vnitřku druhé řady, takže Viso a Barrichello bez potíží udrželi své první dvě místa. V této fázi závodu se nejvíce dařilo Dixonovi, který se při restartu v 80. kole dostal před Castronevese ho a záhy na pátou příčku před stájového kolegu Franchittiho. Ale příliš dlouho se nezávodilo. V 93. kole začal vycházet hustý dým z vozu Justina Wilsona. Po vítězství v Texasu během testů v Iowě a závodu v Milwaukee odešla už druhá Honda ve Wilsonově autě. Hustý bílý dým a plameny šlehající z odstaveného vozu si vynutily další výjezd pace caru.
Většina jezdců toho využila k zastávkám v boxech. Jen Castroneves zůstal na trati s 30 kol používanými pneumatikami. Pokud jde o palivo, tak při zastávce v 97. kole to pro jezdce bylo na hraně. Potřebovali žlutou fázi, aby jim k dokončení závodu stačila jen jedna další zastávka. Castroneves potřeboval hodně dlouhých žlutých nebo dva pit stopy. EJ Viso se udržel v boxech na prvním místě z jezdců, kteří tankovali. Za ním dvě příčky pit stopem získal Tagliani, Barrichello naopak tři místa ztratil. Restart proběhl v 103. kole
Hunter-Reay předjel Visa a na čele byly dva žluté vozy, Castronevesův a Hunter-Reayův. Tagliani rychle ztrácel v boxech získaná místa, naopak Dixon postoupil na čtvrté místo za Visa. Ale dlouho se nezávodilo. V 108. kole Sató ztratil kontrolu nad vozem, vletěl do Jakese a oba skončili ve zdi. Nezávisle na tom navíc svůj vůz na trati odstavil Hildebrand, Chevrolet v útrobách jeho dallary se přehříval celý závod a po žluté fázi nevydržel.
Restart proběhl v 122. kole na druhý pokus. Dixon se dostal před Visa na třetí místo, jenže dlouho se z toho netěšil, záhy dostal penalizaci za ulitý start. Jak den po závodě přiznal sportovní ředitel Beaux Barfield, neprávem. V race control se totiž zpozdil záznam a Barfield viděl Dixona ulívat start při nepovedeném restartu. Při tom povedeném se ničeho nedopustil.
V 141. kole byly na konci životnosti Castronevesovy pneumatiky a ten se začal propadat. Hunter-Reay se poprvé dostal do vedení. Viso záhy získal druhou příčku. Castroneves vydržel na trati ještě 14. kol, pak musel zastavit.
Dixon v 166. kole odstartoval poslední kolo zastávek v boxech. Ty proběhly tentokrát celé pod žlutou vlajkou. Hunter-Reay zastavil v 173. kole, Viso v kole dalším. Ale právě u něj se zastávka nepovedla a po pit stopech se propadl na osmou příčku. Castroneves se vrátil na druhé místo za Hunter-Reaye, ale stále potřeboval pomoc v podobě žluté fáze. Dopředu se na třetí místo, a v 178. kole před Castronevese na druhé, dostal Tony Kanaan. Čtvrté místo patřilo Serviovi, pátý jezdil Hinchcliffe.
Start závodu musel být o hodinu a půl odložen kvůli dešti a sušení dráhy a 43 kol před koncem se na objektivech kamer objevily další kapky deště. Pro vlhkost dráhy znovu zavlály žluté vlajky. Franchitti a Dixon, v tu dobu poslední z jezdců ve stejném kole jako Hunter-Reay, si zajeli pro čerstvé pneumatiky. Zbytek jezdců vyčkával na dráze, jestli se náhodou neobjeví červená vlajka. Ale v 192. kole zavlála vlajka zelená. Jenže ne na dlouho. O tři kola později se nejspíše zlomilo zadní zavěšení Franchittimu a ten nekontrolovatelně skončil ve zdi. Odklízení trvalo do 200. kola, takže posledních 25 kol se proměnilo v závěrečný sprint.
Nikdo, už ani Castroneves, nemusel mít obavu o stav paliva. Pořadí jezdců v lead lap bylo při restartu následující: Hunter-Reay, Kanaan, Servia, Hinchcliffe, Viso, Carpenter, Tagliani, Power, Barrichello, Rahal a Dixon.
V 217. kole se Hinchciffe propracoval na stupně vítězů místo Servii. Power se po restartu rychle propadl z devátého místa na dvanácté, v lead lap byl poslední, ale jeho hlavní pronásledovatel v boji o titul Dixon dojel hned před ním.
I když díky třetímu místu se před Dixona v šampionátu dostal James Hinchcliffe, který ač z první pětky šampionátu jediný nemá na svém kontě žádný triumf, předvádí velmi vyrovnané výkony. Dvakrát dojel třetí (Long Beach a Milwaukee), dvakrát čtvrtý (St. Petersburg a Texas), třikrát šestý (Alabama, Sao Paulo a Indianapolis) a závod v Detroitu ne vlastní vinou nedokončil, tam vypadl proto, že se před jeho vozem vytrhla asfaltová záplata a poškodila zavěšení.
Ačkoliv to s týmem Chipa Ganassiho vypadalo po závodech v Indianapolisu a Detroitu skvěle, tak v Texasu a Milwaukee oba jezdci ztratili a obhájce titulu Franchitti v polovině sezóny ztrácí na Powera 69 bodů. Hunter-Reay se díky vítězství propracoval na čtvrté místo. Piloty na 2. až 5. místě dělí jen 12 bodů. Desátá příčka v cíli je pro Rubense Barrichella nejlepším umístěním na oválu v kariéře.
p.
|
Jezdec | Tým |
M
|
Odstup
|
1.
|
R.Hunter-Reay | Andretti Autosport |
Chevrolet
|
|
2.
|
T.Kanaan | KV Racing Technology |
Chevrolet
|
+ 5.1029
|
3.
|
J.Hinchcliffe | Andretti Autosport |
Chevrolet
|
+ 7.2715
|
4.
|
O.Servia | Dreyer & Reinbold/Panther |
Chevrolet
|
+ 9.8940
|
5.
|
E.Viso | KV Racing Technology |
Chevrolet
|
+ 10.0782
|
6.
|
H.Castroneves | Team Penske |
Chevrolet
|
+ 12.1105
|
7.
|
A.Tagliani | Team Barracuda - BHA |
Honda
|
+ 12.3440
|
8.
|
E.Carpenter | Ed Carpenter Racing |
Chevrolet
|
+ 12.7396
|
9.
|
G.Rahal | Chip Ganassi Racing |
Honda
|
+ 13.3395
|
10.
|
R.Barrichello | KV Racing Technology |
Chevrolet
|
+ 13.8178
|
11.
|
S.Dixon | Target Chip Ganassi Racing |
Honda
|
+ 14.3764
|
12.
|
W.Power | Team Penske |
Chevrolet
|
+ 24.2642
|
13.
|
S.Pagenaud | Schmidt/Hamilton Motorsports |
Honda
|
+ 1 kolo
|
14.
|
R.Briscoe | Team Penske |
Chevrolet
|
+ 1 kolo
|
15.
|
M.Andretti | Andretti Autosport |
Chevrolet
|
+ 1 kolo
|
16.
|
M.Conway | A.J. Foyt Enterprises |
Honda
|
+ 1 kolo
|
17.
|
C.Kimball | Chip Ganassi Racing |
Honda
|
+ 1 kolo
|
18.
|
K.Legge | Dragon Racing |
Chevrolet
|
+ 5 kol
|
19.
|
D.Franchitti | Target Chip Ganassi Racing |
Honda
|
Havárie
|
20.
|
T.Sato | Rahal Letterman Lanigan Racing |
Honda
|
Havárie
|
21.
|
J.Jakes | Dale Coyne Racing |
Honda
|
Havárie
|
22.
|
JR Hildebrand | Panther Racing |
Chevrolet
|
Porucha
|
23.
|
J.Wilson | Dale Coyne Racing |
Honda
|
Porucha
|
24.
|
S.de Silvestro | Lotus HVM Racing |
Lotus
|
Havárie
|
25.
|
J.Newgarden | Sarah Fisher Hartman Racing |
Honda
|
Porucha
|