Obrazoslovný flashback z GT1 na Slovakia Ringu
Návrat k mistrovství světa GT vozů na Slovensku.
Světový šampionát GT vozů, letos poprvé bez třídy GT1, zavítal k našim východním sousedům. Orechová Potoň, která se po útlumu automobilových závodů v Brně, stává středoevropskou Mekkou motorsportu, připravila gététrojkám všechny druhy počasí a napínavé zápletky.
Čtyři kruhy v dešti. Počasí hrálo o víkendu jednu z hlavních rolí a v sobotu umožnilo zazářit Tomáši Engemu.
Z vytouženého doublu v hlavním závodě, který Hexisu unikl v Navarře jen o pár délek, opět nic nebylo. Francouzská ekypa si ze Slovenska odvezla sobotní pole position a trofej za nedělní druhé místo.
Albert Maria Lamoral Miguel Johannes Gabriel Prinz von Thurn und Taxis aneb Albert von šoumen se předvádí před svým vozem.
Hadici se stlačeným vzduchem zasunout zde. Detail Mercedesu-Benz SLS AMG GT3.
Tomáš Enge celý víkend prsty dloubal do pneumatik, rozdával rady svému kolegovi, v pátek rozdával dokonce zmrzlinu a v sobotu opět školil soupeře v jízdě na mokru.
První vítězný televizní rozhovor pro Filipa Salaquardu v MS GT1.
Stéphan Ortelli se v sobotní kvalifikaci postaral o senzační vysokorychlostní průlet hned dvěma šterkovými zónami najednou. Video je ke shlédnutí na oficiálním youtube kanálu MS GT1 zde.
Mike Parisy pečlivě studuje časy během kvalifikace.
Nikolaus Mayr-Melnhof v pátečním odpoledním tréninku marně čekal na Mathiase Laudu, až mu doveze jejich BMW E89 Z4 k vystřídání. Syn trojnásobného mistra světa formule 1 dojel jen do štěrku v poslední zatáčce.
Velkou část aut zdobila během celého víkend příroda z okolí Slovakia Ringu.
Někteří využívali i důmyslnější skrýše pro přírodní zátěž.
McLaren GT MP4-12C GT3 s...
...a bez Alvara Parenteho.
Tým Sunred působil v paddocku trošku jako takoví chudí příbuzní. Jejich Ford GT je navíc stále jedináček.
Hexis po přezbrojení z Astonu Martin na McLaren patřičně přemaloval i svoje kamiony.
Mechanici týmu Vita4One a nejmenovaný člen redakce Formule.cz přihlížejí, jak se záchranný tým učí vyprošťovat jezdce ze zetčtverky.
Labyrint chodeb v nitru okruhu skrývá i překvapení v podobě vrakoviště vozů převážne z bývalého východního bloku.
BMW si nakonec doletělo pro vítězství. Posádka Yelmer Buurman - Michael Bartels v neděli posbírala maximum bodů.
V pátek budoucímu triumfu týmu Vita4One ještě nic nenasvědčovalo. Ani jeden z vozů řádně nedokončil odpolední trénink a u vítězného stroje navíc museli mechanici večer měnit motor.
Stejně jako u jeho bratříčků ze sériové výroby se srdce závodního Mercedesu-Benz SLS AMG GT3 pyšní ruční výrobou. Autorem tohoto kusu je jistý Robert Feller.
Krutá realita Balance of Performance. Zaplombovaný restriktor dusící mocný osmiválec Mercedesu. Na nedostatek výkonu si po závodě opět nenápadně postěžoval šéf týmu Marc Basseng.
Tomáš Enge soustředěný – během pátečního tréninku.
Tomáš Enge uvolněný – při dojezdu na konci sobotního závodu.
Nejryhlejší zatáčka okruhu, č.2.
Předzávodní srandičky v podání Michaela Bartelse a Tomáše Engeho.
Parafráze na okruhová klišé. Hasiči jsou fotografy často využívání jako chodící zrcadla, zaslouží si proto i plnohodnotný portrét, v odrazu.
High-tech McLaren je prošpikovaný vším, co se může pokazit. A taky se to kazí. Mechanici Hexisu proto tráví spoustu času pod autem...
...ze všech stran.
Déšť bubnující na střechu Fordu GT. Zatímco soupeři po sobotním závodě v suchu svých garáží berou do rukou autokosmetiku, Sunred si pomáhá počasím.
Zetčtverka jako mocný golém.
Jeden z mclarenů si s sebou do boxů přivezl více scenérie než je obvyklé.
Non plus ultra? Nikoliv na Slovakia Ringu.
Brzdové kotouče Porsche 911 GT3 R už nějaké to brzdění pamatují.
Poslední zkouška před závodem. Mercedes týmu All-Inkl přišel o kola a projíždí se po garáži.
Scéna jako z Vesničko má středisková: doktor se kochá a jeho vůz se na něj valí z kopce. Jezdec a šéf týmu Marc Basseng telefonuje, zatímco mechanici jeho „embéčko“ tlačí ven z garáže.
Toto není záběr z Petriho misky, nýbrž detail závaží odplavených po čištění kol.
Světoběžník Darryl O´Young se podepisuje dvojjazyčně. Na dvojí názvy jsou ostatně v okolí okruhu zvyklí.
V pozadí mechanici stále obsluhují Audi, zatímco BMW už vyráží zpět do závodu.
Foto: Martin Ševčík