Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Nadvládu Mercedesu potvrdil dnes Jäger s Pastorellim

Nadvládu Mercedesu potvrdil dnes Jäger s Pastorellim

Smolný den pro české a slovenské barvy.

Pořadí na roštu hlavního závodu určil sobotní kvalifikační závod (více Zde).

Nezvykle rušno bylo tentokráte v první zatáčce. Dvanáctému Vilanderovu ferrari nepomohla ani nepříliš předpisová jízda před startem a následný krátký divoký průjezd travou lemující cílovou rovinkou. Do první zatáčky sice najížděl již ve středu pole, nicméně náraz Demoustierova mclarenu (startoval osmý) do pravé zadní časti jej poslal do hodin. V nich přední částí trefil levou část audi včera třetího Stipplera. Německý jezdec se navíc zřejmě neobešel bez kontaktu s dalším z vozů na pravé straně, výsledkem byl defekt zadní pneumatiky. I přes hrozivě vypadající situaci se zbytek pole dokázal kolizí proplést bez větší úhony, zmíněná dvojice vozidel ovšem zamířila ihned do boxů.

Vynikající start měl poslední O´Young, jenž po startu ze čtrnáctého místa protnul cílovou čáru v prvním kole již sedmý. Zdařile si vedl také Parisy (z devátého na šesté), propadl se naopak Lauda (z pátého na desáté).

Na čele musel Basseng v mercedesu odolávat zpočátku drtivému tlaku mclarenu pilotovanému Makowieckim. Ten si občas musel hlídat třetího Buurmana s bmw. Trojice sledována čtvrtým Pastorellim se vzdalovala zbytku pole a ve více či méně těsném kontaktu zůstala až do výměn jezdců.

Nezvykle brzy probíhal souboj s časem i v boxech. Vilanderovo ferrari zde zůstalo natrvalo, takže Salaquarda se dnes ani nesvezl. Stipplerovo audi mechanici sice opravili, německý pilot se vrátil na dráhu s třemi koly ztráty. Zde ovšem vydržel do smyku na výjezdu z třetí zatáčky, po němž nejprve rozvířil prach v okolí dráhy. Následně zaparkoval vůz do garáže. Ve druhém kole se u mechaniků objevil i Cressoni s fordem, výsledkem bylo ihned kolo ztráty na zbytek prořídlého pole.

Zatímco včera pokorně Lauda s bmw pustil kolegiálně Buurmana a po chybě se stal snadnou kořistí Makowieckeho, dnes si na své konto připsal skvěle provedený předjížděcí manévr. Idemu ve ferrari nedal nejmenší šanci a vydobyl osmou příčku.

Rozhodující momenty se odehrály v časech povinných zastávek – naštěstí přímo na dráze, byť strategie sehrála také svoji roli. Z první čtyřky zajel k mechanikům nejdříve čtvrtý Pastorelli a předal vůz Jägerovi. Dnes zastávka německo-holandské posádky proběhla bez potíží a tak Jäger zůstal ve hře o čelní příčky.

V líté bitvě mechaniků se ukázala sestava stáje All-Inkl.com jako úspěšnější než u soupeřů týmu Vita4One. Výsledkem bylo udolání Bartelse (místo Buurmana) a následně německý pilot v souboji s Winkelhockem (místo Bassenga) využil výhody jízdou zahřátých pneumatik. Markus se sice bránil zuby nehty a přečkal počáteční nápor. Do vedení se sice posunul Dusseldorp s mclarenem (místo Makowieckeho), ale scéna s nátlakem jezdců se zahřátým obutím se opakovala. V klesání k páté zatáčce jela trojice vozidel vedle sebe!

Pořadí na čele se prozatím nezměnilo, ale situace neměla dlouhého trvání. Ambiciózní Jäger předjel vnější částí rychlé pravé zatáčky č. 15 svého kolegu. Ten byl z tohoto manévru po závodě očividně nešťastný. Posléze si v 18. kole rozjetý Jäger poradil v dvojici mírných zákrutů po výborném výjezdu z páté zatáčky i s vedoucím Dusseldorpem. Stejným způsobem si počínal o kolo později i jeho krajan v druhém mercedesu.

Na čele se nedalo očekávat již příliš zvratů, takže se režie věnovala snaze Mayr-Melnhofa v bmw (místo Laudy) o předjetí Vanthoora v audi (místo Ortelliho). K boji docházelo např. i v únikové zóně za první zatáčkou, kam se oba mladí rychlíci vřítili s cílové rovinky. Rakušan se nakonec na šesté místo Vanthoora dostal, nicméně stalo se tak po lehkém postrčení Belgičana před třetí zatáčkou. Vanthoor byl následně ještě předjet Zuberem v jediném porsche (místo Parisyho).

Mayr-Melnhof byl za svůj manévr později potrestán průjezdem boxovou uličkou. Ten si odpykal v samotném závěru. V tu dobu odstoupila ze závodu krátce po sobě trojice vozů: Rosinovo lamborghini, Parenteho mclaren (motor) a Zuberovo porsche.

Na čele se po 33 kolech radoval z vítězství Jäger následován Winkelhockem a Dusseldorpem. O čtvrté místo probíhala v samotném závěru urputná bitva mezi dvojicí ostřílených borců: Koxem v lamborghini a Bartelsem v bmw. Německý pilot odvrátil útok z vnější strany v patnácté zatáčce za cenu lehkého kontaktu. Holanďan se ovšem nevzdal a v nájezdu do poslední zatáčky to zkusil z druhé strany. Ani další náraz již nezabránil Koxovi uzmout více bodů za čtvrtou příčku!

p.
 Posádka  Tým
Čas/Ztráta
1. 
 N.Pastorelli/T.Jäger  All-Inkl.com Münnich MS
1:00:25.723 
2. 
 M.Basseng/M.Winkelhock  All-Inkl.com Münnich MS
+ 1.537 
3. 
 F.Makowiecki/S.Dusseldorp  Hexis Racing
+ 5.163 
4. 
 D.O´Young/P.Kox  Reiter Engineering
+ 6.511 
5. 
 Y.Buurman/M.Bartels  Vita4One Racing Team
+ 6.878 
6. 
 S.Ortelli/L.Vanthoor  Belgian Audi Club WRT
+ 31.875 
7. 
 E.Ide/F.Castellacci  AF Corse
+ 34.723 
8. 
 M.Lauda/N.Mayr-Melnhof  Vita4One Racing Team
+ 51.195 
9. 
 M.Cressoni/M.Pavlović  Sunred
+ 1:45.458 
10. 
 M.Parisy/A.Zuber  Exim Bank Team China
+ 1 kolo 
11. 
 G.Demoustier/A.Parente  Hexis Racing
+ 7 kol 
12. 
 A.von Thurn Taxis/S.Rosina  Reiter Engineering
+ 7 kol 
13. 
 F.Stippler/O.Jarvis  Belgian Audi Club WRT
+ 26 kol 
14. 
 T. Vilander/F.Salaquarda  AF Corse
+ 32 kol 

Pořadí jezdců po pátém závodním víkendu naleznete Zde.

Pořadí týmů po pátém závodním víkendu naleznete Zde.

Zpestření dlouhé přestávky

V současné době nelze s jistotou sdělit informace o nadcházejícím víkendu GT1. Plánované dva víkendy v Číně vzaly za své a místo ani termín evropských náhrad není prozatím znám. Řada závodníků světového mistrovství se tento měsíc chystá na tradiční a prestižní 24 hodinový závod ve Spa.

Během tohoto víkendu (28. – 29. července) je pravděpodobné, že se dozvíme nejen jméno 65. vítězné posádky, ale též něco více o budoucnosti gétéček. Jedná se o tradiční místo, kde Stéphane Ratel sděluje představy o dalším ročníku svých šampionátů. V červenci je tudíž v plánu na zdejším portálu informování o významném závodu, posléze završeném pohledem za obzor.

Doplňující informace o GT

Formule.cz Zde

Odkaz na článek se souhrnem základních informací o MS GT. Jeho součástí je kalendář šampionátu, účastníci a jejich technika a jezdecké obsazení. Dále zde naleznete odkazy k článkům s doplňujícími údaji, zpravodajskými souhrny anebo technikou uveřejněných na zdejších stránkách. Jsou zde také odkazy na jiné zajímavé stránky zabývající se závody třídy GT.