Basseng dovezl svůj Mercedes SLS k první výhře
Salaquardu připravila o body nevydařená zastávka, Rosinu pneumatika.
Také v Portugalsku zůstala garáž ruského týmu prázdná. Porsche, jež skropilo olejem před měsícem slovenský okruh, ani pod jasnou portugalskou oblohou dlouho nejezdilo – pouhých pět kol v prvním tréninku.
Do dopolední kvalifikace tak vyjelo pouze 14 aut. Vozy se na jejím základě seřadily na roštu v pořadí zobrazeném na tomto odkazu Zde.
Dvojice červených ferrari v čele se Salaquardou si pohlídala své pozice i po průjezdu první zatáčkou. Nejen do ní se celé pole vměstnalo bez větších problémů, byť např. desátý Vanthoor využil přilehlé asfaltové únikové zóny. Zmatků úspěšně využil Zuber, jenž se z chvostu posunul o čtyři místa výše.
Štefanovo prokletí s pneumatikami mělo i v Algarve pokračování, když již ve druhém kole zamířil do boxů. Po vyjetí od mechaniků se celý roj gétéček prohnal kolem něj, takže mu zbývala frustrující jízda na chvostu. S minimálními šancemi na posun vpřed, přestože se mu podařilo zdolat pouze Zuberovo porsche.
Ve třetím kole si na konci cílové rovinky vyšlápl Winkelhock v mercedesu na druhého Castellacciho s ferrari. Úspěšně. Navíc jeho kolega Jäger v druhém voze s trojcípou hvězdou se doslova přilepil na záď vozu italského mladíka. Uspěl až při dalším pokusu. Přestože měl úřadující šampión ME GT3 namále i nadále, když na něj dorážel Kox v lamborghini, dařilo se mu držet pozici s vypětím všech sil.
Podobně na tom byla na čele jeho týmový parťák Salaquarda, jenž odrážel útoky dotírajícího Winkelhocka.
Dočasný konec šancím na předjíždění učinilo náhle vyjetí Koxe v druhé zatáčce. V devátém kole znavený býk vypověděl službu a musel být povolán vůz k jeho odstranění. Vše samozřejmě probíhalo za součinnosti zpomalovacího vozu vodícího celé pole. Ten vydržel na dráze do okamžiku času pro povinné zastávky.
První předal lamborghini Rosina von Thurn und Taxisovi. Následně se za zpomalovacím vozem vydala do boxů hned polovina pole, zatímco přesně druhá půlka (šest aut) pokračovala v závodě. Problémy s nastartováním motoru připravily o čelní pozice obě ferrari stáje AF Corse. O něco později se v boxech zdržel Pastorelli (střídal Jägera), když se zasekla matice u levého předního kola.
Zatímco po výměně si na čele v poklidu budoval náskok Basseng, strhla se za ním bitva o další pódiová umístění. Úspěšně zvládnuté zastávky posunuly dopředu obě bmw: na třetí místo Laudu (místo Mayr-Melnhofa) a na čtvrté Buurmana (místo Bartelse). Holandský pilot si před první zatáčkou nejprve snadno poradil se svým týmovým kolegou a vydal se na lov další pozice. Stippler bránil se svým audi pozici o poznání sveřepěji, takže Buurmanovi nepomáhaly ani dobré výjezdy na cílovou rovinku. Uspěl až na začátku 24. kola v době, kdy Hailey zpovídala v garáži jeho kolegu.
Konec závodu po ujetí 32 kol zabránil dalšímu postupu již čtvrtého Makowieckeho, jenž předtím snadno předjel v dvanácté zatáčce chybujícího Laudu. Nevydařená zastávka zhatila nadějně rozjetý Salaquardův závod, výsledkem bylo i přes Vilanderovu snahu pouze dvanácté místo. Podle očekávání Thurn und Taxis si nedokázal poradit s propastnou ztrátou, výsledkem je předposlední pozice.
p.
|
Posádka | Tým |
Čas/Ztráta
|
1.
|
M.Basseng/M.Winkelhock | All-Inkl.com Münnich MS |
1:00:08.853
|
2.
|
Y.Buurman/M.Bartels | Vita4One Racing Team |
+ 8.460
|
3.
|
F.Stippler/O.Jarvis | Belgian Audi Club WRT |
+ 16.763
|
4.
|
F.Makowiecki/S.Dusseldorp | Hexis Racing |
+ 17.267
|
5.
|
M.Lauda/N.Mayr-Melnhof | Vita4One Racing Team |
+ 20.851
|
6.
|
N.Pastorelli/T.Jäger | All-Inkl.com Münnich MS |
+ 25.341
|
7.
|
M.Cressoni/M.Pavlović | Sunred |
+ 27.080
|
8.
|
G.Demoustier/A.Parente | Hexis Racing |
+ 30.707
|
9.
|
M.Parisy/A.Zuber | Exim Bank Team China |
+ 33.854
|
10.
|
S.Ortelli/L.Vanthoor | Belgian Audi Club WRT |
+ 34.486
|
11.
|
E.Ide/F.Castellacci | AF Corse |
+ 51.276
|
12.
|
T. Vilander/F.Salaquarda | AF Corse |
+ 56.962
|
13.
|
A.von Thurn Taxis/S.Rosina | Reiter Engineering |
+ 1 kolo
|
14.
|
D.O´Young/P.Kox | Reiter Engineering |
+ 22 kol
|
Změny sestav
Do Portugalska nedorazil ruský tým, jenž měl přivézt již nový model Vantage. Této skutečnosti opět využil Andreas Zuber, který se opět stal součástí týmu Exim Bank. Tentokráte vystřídal v porsche s číslem 9 Hallidaye. Ke změně došlo i v druhém rudém voze: se stálým Larichem se znovu svezl Dino Lunardi (letos jel poprvé ve Španělsku, též se svým krajanem).
Ve stáji Reiter se vrátil do kokpitu lamborghini č. 25 Peter Kox. Slovenský jezdec Štefan Rosina, jenž jej nahradil na Slovensku, jede místo Tomáše Engeho s dočasně pozastavenou činností.
Hlavní závod
Zahájení přímého přenosu hlavního závodu můžete sledovat zítra Zde od 15,00 středoevropského času. Start do zahřívacího kola proběhne v 15,10.
Doplňující informace o GT
Formule.cz Zde
Odkaz na článek se souhrnem základních informací o MS GT. Jeho součástí je kalendář šampionátu, účastníci a jejich technika a jezdecké obsazení. Dále zde naleznete odkazy k článkům s doplňujícími údaji, zpravodajskými souhrny anebo technikou uveřejněných na zdejších stránkách. Jsou zde také odkazy na jiné zajímavé stránky zabývající se závody třídy GT.