Castroneves pokořil Edmonton
Edmonton Indy - průběh a výsledky závodu
Napínavý závod na letištním okruhu v kanadském Edmontonu se stal znovu kořistí některého z pilotů týmu Penske, tentokráte Helia Castronevese. Úspěch Penskeho stáje v napínavém závodě, který přinesl řadu přitažlivých soubojů, podtrhnul třetím místem Will Power. Druhým místem si svůj letošní nejlepší výsledek vyjel Takuma Sato.
Start se nejlépe povedl Franchittimu, který provedl celé startovní pole prvním okruhem bez karambolu. Již ve druhém kole však musel přenechat vedení Kanaďanovi Taglianimu, který ho překonal a brzy si na své pronásledovatele vytvořil malý náskok. První třetina závodu se nesla ve znamení řady pěkných a férových soubojů. Bojovalo se totiž nejen na špici pole, ale především v jeho hloubi, odkud se snažili postupovat jezdci, kteří byli na startu zatíženi penalizacemi. Platilo to především o Willu Powerovi, který byl po předjetí Newgardena ve třetím kole již na třinácté pozici. Nádherný souboj přinesl i boj mezi Kimballem a Conwayem, který rovněž startoval ze zadních pozic a teď se usilovně snažil probít vpřed. Dopředu se tlačil i Rahal, který překonal zkušeného Barrichella.
Jako první, výrazně mimo předpokládaný čas, zabočil do pit lane v 11. kole Kanaan, kterého jen kolo předtím zdolal na své cestě vpřed Conway. Ten o několik kol později překonal i Andrettiho. Největší vzrušení však přinesl útok Hinchcliffa v poslední zatáčce 15. kola na před ním jedoucího Pagenauda. Hinch nedobrzdil a musel nakonec projet zatáčku po vnějšku velkým obloukem, což ho stálo několik míst. V nastalém zmatku pak v zatáčce chyboval i Power, který byl příliš široký a otřel se pravou zadní pneumatikou o ochrannou zídku. Zavěšení kola naštěstí neporušil, v jeho boxu však zavládla na několik kol značná nervozita.
Na špici začal Franchitti se Satoem v zádech pomalu stahovat Taglianiho a zdále se, že první kolo zastávek v boxech přinese velkou podívanou v souboji týmů o co nejlepší pit stop. První kolo regulérních zastávek v boxech zahájil ve 23. kole Hinchcliffe, o dvě kola později ho pak následovala i vedoucí trojice. Mechanici Taglianiho i Franchittiho předvedli bezchybný výkon, a tak se na pořadí na čele nic nezměnilo. Castroneves se však dokázal posunout před Satoa.
Střední část závodu přinesla trochu zklidnění, pokud ovšem nepočítáme souboj o vedení, kdy Castroneves dokázal využít vzájemného souboje Taglianiho a Franchittiho a posunout se na druhou pozici. Před Franchittiho se poté dokázal posunout vpřed i Sato.
Druhé kolo zastávek v boxech (Tagliani zajel z vedoucího místa do boxů v 52. kole) a těsně následující kola pak zamíchala pořadím v závodu podstatně více. Do vedení se dostal Castroneves, Power postoupil již na 4. místo, na šesté se naopak propadnul Franchitti. Zdálo se, že nová sada pneumatik nesedla Taglianimu, který se z druhé pozice začal postupně propadat zpět. Nejdříve jej v 54. kole překonal Sato, o tři kola později pak Will Power, následně i Rahal. Svou pozici před Franchittim však již Kanaďan uhájit dokázal.
Sato dokázal v závěrečné části závodu stahovat náskok Castronevese a mnozí si jistě vzpomenuli na vzájemný souboj Satoa s Franchittim v posledním kole závodu v Indianapolis. Tehdy skončila Satoova stíhačka a boj o první místo havárií. Castroneves však vedení bezpečně uhájil a Sato se spokojil s druhým místem, které je zatím jeho nejlepším letošním umístěním. Za zmínku jistě stojí i to, že celý závod byl odjet bez přerušení, žlutá vlajka nezavlála nad letištním okruhem ani jednou.
p.
|
Jezdec | Tým |
M
|
Kol
|
Čas
|
Odstup
|
1.
|
H.Castroneves | Team Penske |
C
|
75
|
1:38:50.9294
|
|
2.
|
T.Sato | RLL Racing |
H
|
75
|
01:38:51.7661
|
0.837
|
3.
|
W.Power | Team Penske |
C
|
75
|
01:38:56.2991
|
5.370
|
4.
|
G.Rahal | Chip Ganassi Racing |
H
|
75
|
01:38:57.8775
|
6.949
|
5.
|
A.Tagliani | Team Barracuda - BHA |
H
|
75
|
01:39:06.1652
|
15.236
|
6.
|
D.Franchitti | Target Chip Ganassi |
H
|
75
|
01:39:06.8051
|
15.876
|
7.
|
R.Hunter-Reay | Andretti Autosport |
C
|
75
|
01:39:12.4651
|
21.536
|
8.
|
R.Briscoe | Team Penske |
C
|
75
|
01:39:14.4605
|
23.532
|
9.
|
J.Wilson | Dale Coyne Racing |
H
|
75
|
01:39:17.2574
|
26.328
|
10.
|
S.Dixon | Target Chip Ganassi |
H
|
75
|
01:39:17.5775
|
26.649
|
11.
|
M.Conway | A.J. Foyt Enterprises |
H
|
75
|
01:39:17.9752
|
27.046
|
12.
|
J.Hinchcliffe | Andretti Autosport |
C
|
75
|
01:39:22.3821
|
31.453
|
13.
|
R.Barrichello | KV Racing Technology |
C
|
75
|
01:39:26.0550
|
35.126
|
14.
|
M.Andretti | Andretti Autosport |
C
|
75
|
01:39:30.7963
|
39.867
|
15.
|
S.Bourdais | Lotus Dragon Racing |
C
|
75
|
01:39:31.7448
|
40.816
|
16.
|
E.Viso | KV Racing Technology |
C
|
75
|
01:39:46.0322
|
55.103
|
17.
|
J.Newgarden | Sarah Fisher Hartman |
H
|
75
|
01:39:46.9743
|
56.045
|
18.
|
T.Kanaan | KV Racing Technology |
C
|
75
|
01:39:47.9566
|
57.028
|
19.
|
C.Kimball | Chip Ganassi Racing |
H
|
74
|
01:39:55.8241
|
4.895
|
20.
|
S.Pagenaud | Schmidt/Hamilton |
H
|
74
|
01:38:05.2958
|
kontakt
|
21.
|
JR Hildebrand | Panther Racing |
C
|
74
|
01:39:05.0881
|
14.159
|
22.
|
E.Carpenter | Ed Carpenter Racing |
C
|
74
|
01:39:29.7596
|
38.831
|
23.
|
S.de Silvestro | Lotus HVM Racing |
L
|
73
|
01:39:12.6491
|
21.720
|
24.
|
O.Servia | Lotus DRR |
C
|
65
|
01:35:54.7219
|
porucha
|
25.
|
J.Jakes | Dale Coyne Racing |
H
|
43
|
01:02:52.8219
|
porucha
|
Všechny časy neoficiální