Novinky

  • 04.03.2025 Neutral Ferrari vyhrálo soud, Cardile do Astonu nastoupí až v červenci

  • 04.03.2025 Neutral Nové pravidlo dává FIA moc okamžitě zastavit poškozený vůz

  • 24.02.2025 Neutral Sainz nahradil Vettela na místě jednoho ze tří ředitelů GPDA

Facebook Instagram

Palou nakročil k obhajobě titulu vítězstvím na Floridě

Palou nakročil k obhajobě titulu vítězstvím na Floridě

Firestone Grand Prix of St. Petersburg – Závod

Španěl Álex Palou zvítězil v úvodním závodě letošního ročníku NTT IndyCar Series. Série novou sezony odstartovala tradičně v ulicích floridského St. Petersburgu. Velkým tématem byly před závodem pneumatiky, když měkká sada vydržela zhruba třetinu toho, co tvrdá. Palou těžil z toho, že na ni do závodu odstartoval a mohl se ji zbavit hned v úvodu při žluté fázi. Při posledních pit stopech se pak dostal před stájového kolegu Scotta Dixona a dojel si pro vítězství před Dixonem a Josefem Newgardenem.

McLaughlin z pole position do závodu dobře odstartoval, ale závodilo se jen do třetí zatáčky. Power tam zezadu postrčil Siegela, ten se roztočil, oba skončili ve zdi a doplatil na to ještě debutant Foster.

Žlutá fáze byla vítanou příležitost pro zhruba 15 jezdců, aby se zbavili měkké sady, na které do závodu odstartovali. Podle pravidel IndyCar totiž na každé směsi musí piloti odjet nejméně dvě kola. Což ve chvíli, kdy IndyCar otevřela boxy, měli splněno a přezuli na tvrdou sadu. Pořadí bylo McLaughlin, Rosenqvist, Armstrong, Lundgaard, Rossi, Malukas, Ferrucci, Rahal, Ilott a Herta, který byl nejvýše z jezdců s jedním pit stopem na kontě. Za ním pak byli Dixon, Palou a Newgarden.

Pro jezdce, kteří do závodu odstartovali na tvrdé sadě, přišly první zastávky v boxech okolo 30. kola. A i mezi nimi se strategie rozdělila. Většina vsadila na to vyřídit povinnost nasadit měkkou sadu v prostředním stintu – Rosenqvist přezul ve 30. kole a McLaughlin o kolo později. Ale třeba Lundgaard si ji nechal až na další stint.

Mezitím se na trati Herta dostal před Paloua, ale jeho snahu později zhatily problémy v boxech, kdy musel k mechanikům jednou navíc proto, že týmu se nepodařilo zcela dotankovat nádrž.

Skupina kolem McLaughlina po 10 až 15 kolech znovu zamířila do boxů, aby přezuli na tvrdou sadu. Na dráze byli na čele Lundgaard a Rossi, kteří si nechali měkkou sadu až na další stint. Za nimi už byli jezdci, kteří stavěli při žluté fázi – Dixon, Newgarden, Herta, Palou a Kirkwood a McLaughlin byl nejvýše z jezdců, kteří startovali do závodu na tvrdé sadě a měkkou již také užili.

Rozhodující moment přišel při třetích zastávkách v boxech. Palou byl z čelní skupinky u mechaniků jako první. A to i kvůli problémům s vysílačkou, které měl Scott Dixon. Ten tak přehlédl pokyn, aby zastavil, a dal svému stájovému kolegovi šanci jej v boxech porazit.

McLaughlin zastavil v 74. kole. Ve stejnou chvíli se drama odehrávalo na konci cílové rovinky. Newgarden využil toho, že měl o kolo starší a tím pádem víc zahřáté pneumatiky a dostal se před Dixona. Palou si ale postupně vybudoval zhruba pětivteřinový náskok.

Z toho začal v závěru Newgarden ukrajovat, když se Španěl zasekl za Robbem, kterého nemohl předjet o kolo. Newgarden ztrátu stáhl zhruba na vteřinu, pak ale pět kol před koncem Palou před Robba dostal a mohl zase ujíždět pronásledovatelům. Naopak Newgarden měl problém s přibližujícím se Dixonem a samotný závěr odhalil, v čem potíže spočívaly.

V posledním kole se Dixon před Newgardena dostal, ale Američan v tu chvíli spíš řešil, aby se dostal do cíle. To se mu podařilo, ale setrvačností, protože mu v závěrečných metrech došlo palivo.

Newgarden i tak ale udržel poslední místo na stupních vítězů, a to před svým stájovým kolegou McLaughlinem. Sezona pokračuje na konci března na okruhu The Thermal Club.

p. jezdec tým motor čas kol body
1. Álex Palou Chip Ganassi Racing Honda 01:51:08,5118 100 50+1
2. Scott Dixon Chip Ganassi Racing Honda + 2,8669 100 40+1
3. Josef Newgarden Team Penske Chevrolet + 6,2044 100 35+1
4. Scott McLaughlin Team Penske Chevrolet + 8,6878 100 32+4
5. Kyle Kirkwood Andretti Global Honda + 10,9709 100 30
6. Marcus Ericsson Andretti Global Honda + 23,0835 100 28
7. Felix Rosenqvist Meyer Shank Racing Honda + 24,2895 100 26
8. Christian Lundgaard Arrow McLaren Chevrolet + 32,2045 100 24+1
9. Rinus VeeKay Dale Coyne Racing Honda + 38,9443 100 22
10. Alexander Rossi Ed Carpenter Racing Chevrolet + 42,3385 100 20
11. Patricio O´Ward Arrow McLaren Chevrolet + 42,7293 100 19
12. Graham Rahal Rahal Letterman Lanigan Honda + 38,3992 100 18
13. David Malukas A.J. Foyt Enterprises Chevrolet + 49,1500 100 17
14. Santino Ferrucci A.J. Foyt Enterprises Chevrolet + 49,5216 100 16
15. Christian Rasmussen Ed Carpenter Racing Chevrolet + 52,3835 100 15
16. Colton Herta Andretti Global Honda + 52,7049 100 14+1
17. Conor Daly Juncos Hollinger Racing Chevrolet + 59,6324 100 13
18. Kyffin Simpson Chip Ganassi Racing Honda + 1:00,1703 100 12
19. Callum Ilott Prema Racing Chevrolet + 1:01,2302 100 11
20. Robert Švarcman Prema Racing Chevrolet + 1:02,3755 100 10
21. Sting Ray Robb Juncos Hollinger Racing Chevrolet - 1 kolo 99 9
22. Devlin DeFrancesco Rahal Letterman Lanigan Honda - 1 kolo 99 8
23. Jacob Abel Dale Coyne Racing Honda - 1 kolo 99 7
24. Marcus Armstrong Meyer Shank Racing Honda Porucha 46 6+1
25. Nolan Siegel Arrow McLaren Chevrolet Havárie 0 5
26. Will Power Team Penske Chevrolet Havárie 0 5
27. Louis Foster Rahal Letterman Lanigan Honda Havárie 0 5

Zdroj: Původní text redakce, úvodní foto: Penske Entertainment