Palou perfektním závěrem připravil O’Warda o vítězství

The Thermal Club Grand Prix - závod
Dlouho to na okruhu The Thermal Club vypadalo, že americká odnož McLarenu naváže na ranní úspěch stáje v závodě Formule 1 v Šanghaji, ale Álex Palou a stratégové týmu Chipa Ganassiho byli v závěru proti. Pro Paloua tým připravil na poslední stint měkkou sadu pneumatik, Španěl se prohnal kolem dvojice oranžových monopostů a navázal na vítězství z úvodního závodu sezony i z loňského nemistrovského závodu na této trati. O’Ward a Lundgaard se tak museli spokojit s druhou a třetí příčkou.
Před startem se prohloubila mizérie týmu Penske a zejména Scotta McLaughlina, když ještě před projetím pod zelenou vlajkou do něj strčil Devlin DeFrancesco a poslal jej mimo trať. Kanaďan za to později dostal penalizaci. McLaughlin pokračoval s velkou ztrátou na posledním místě.
O’Ward bezpečně držel vedení, za ním ale napínavý souboj po několik zatáček sváděli o druhé místo Palou a Lundgaard. Dán nicméně stříbrnou příčku prozatím uhájil a oba mclareny držely vedení. Do boxů musel Callum Ilott, který zezadu narazil zřejmě do stájového kolegy Švarcmana a urazil přední křídlo.
Palou se nakonec v 9. kole dočkal úspěšného předjížděcího manévru a posunul se před Lundgaarda. Ten vzápětí zamířil do boxů. O’Ward měl v tu chvíli náskok 6,5 sekundy, který brzy narostl na devět vteřin. Další v pořadí Herta už ztrácel 22 vteřin. Do závodu startoval na tvrdé sadě a na záda měl nalepeného Rossiho, který měl měkkou sadu, ale nedokázal svého krajana předjet.
Když Palou v 15. kole zastavil, vrátil se na dráhu až za Lundgaardem a to dokonce se ztrátou 6 vteřin. O’Ward stavěl v dalším kole a na trati měl náskok na Lundgaarda čtyři sekundy. Na jedno kolo se provizorně ujal vedení Rossi.
Když pit stopy skončili, vedl O’Ward o tři vteřiny před Lundgaardem. Měl ale nevýhodu v podobě obuté sady pneumatik. Zatímco Mexičan jen na tvrdé sadě, Lundgaard měl použité měkké pneumatiky, které byly preferovanou sadou. Palou na lídra závodu ztrácel 11 vteřin, následovali Kirkwood, Herta, Armstrong, Rossi, VeeKay, Rosenqvist a Malukas.
Po nepovedené kvalifikaci jel výborný závod Will Power. V 22. kole se dostal před Siegela a Ferrucciho, což už představovalo posun na 11. příčku. Power startoval z 21. místa.
Kdo se naopak plácal ve druhé desítce, byl z 11. příčky startující Dixon. V 25. kole byl společně s Newgardenem v boxech a Američan se před něj dostal. Do závodu přitom startoval ze 17. příčky.
Při dalších pit stopech čelo závodu přezulo na tvrdé pneumatiky. Palou se dotáhl na Lundgaarda, ale nedokázal je předjet. Trať v tu chvíli postihl výpadek proudu. Ten sice neovlivnil samotný závod, ale způsobil, že kromě lidí, kteří byli na místě, jej nikdo neviděl, protože vypadl televizní přenos.
Lundgaard si ve 46. kole odbyl poslední pit stop. Palou stavěl o dvě kola později. Tým pro něj měl skvělý dáreček – novou sadu měkkých pneumatik. Drobnou nepříjemností však bylo, že se Palou vrátil opět za Lundgaardem. O’Ward si poslední si poslední pit stop odbyl 15 kol před koncem a přezul na novou tvrdou sadu.
Ve stejnou chvíli, kdy O’Ward vyjížděl od mechaniků, zaútočil Palou na jeho stájového kolegu. Lundgaard nedal svoji kůži lacino, nádherný souboj se táhl několik zatáček, ale Dán na tvrdé sadě pneumatik neměl na nové měkké gumy španělského rivala. Palou se dostal před něj a rychle začal stahovat devítivteřinový náskok druhého mclarenu.
O’Wardovi navíc nehrálo do karet ani to, že dojel některé jezdce, kteří byli na chvostu pole. Palou tak na smazání ztráty potřeboval sotva pět kol. Ve chvíli, kdy se O’Ward dostal přes dva pomalejší soupeře, jej rychle Palou následoval.
Kupodivu souboj o vedení byl mnohem méně napínavý než ten předcházející o druhé místo. V 56. kole se v sedmé zatáčce Palou kolem Mexičana prohnal a ujal se vedení.
Jedinou komplikací v cestě za vítězstvím tak mohl být už jen O’Wardův stájový kolega Siegel, který byl dalším z jezdců na chvostu pole, ke kterým se Palou blížil. Siegel navíc bojoval o pozici s Malukasem. Ale i když jej O’Ward dojel a zůstal za ním, tak se o vedení nemusel strachovat, celá skupina Malukas – Siegel – Palou totiž byla rychlejší než O’Ward a tak Španěl nemusel riskovat předjížděním a v klidu dokroužil do cíle.
Problémy v posledních kolech měli Rossi a Kirkwood, kteří se na odcházejících gumách trápili a ztratili několik příček. Za vítězným Palouem, O’Wardem a Lundgaardem tak dojel Herta a v těsném závěsu za ním Rosenqvist. Na šestou příčku se za něj probojoval Power, který oproti své startovní příčce postoupil o patnáct míst. Pravda, do karet mu hrálo i to, že pohořel v kvalifikaci, protože tím pádem měl jednu novou měkkou sadu k dispozici navíc, kterou by jinak užil v semifinálové části kvalifikace.
Palou odjíždí z kalifornského okruhu jako neotřesitelný lídr šampionátu. Španěl bojuje o čtvrtý titul a z toho třetí v řadě. Do sezóny vstoupil dvěma triumfy. Jeho stájový kolega Dixon se v závěru posunul na místo, které mu zajistilo, že z Thermal Clubu odjede na druhém místě v průběžném pořadí šampionátu.
Sezóna pokračuje ve stejném státě, tedy v Kalifornii, a to za tři týdny na tradičním městském okruhu v Long Beach.
p. | jezdec | tým | motor | čas | kol | body |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | ![]() |
Chip Ganassi Racing | Honda | 1:56:23,2677 | 65 | 50+1 |
2. | ![]() |
Arrow McLaren | Chevrolet | + 10,1854 | 65 | 40+4 |
3. | ![]() |
Arrow McLaren | Chevrolet | + 22,7330 | 65 | 35 |
4. | ![]() |
Andretti Global | Honda | + 35,0722 | 65 | 32 |
5. | ![]() |
Meyer Shank Racing | Honda | + 35,6297 | 65 | 30 |
6. | ![]() |
Team Penske | Chevrolet | + 40,3787 | 65 | 28 |
7. | ![]() |
Meyer Shank Racing | Honda | + 41,5126 | 65 | 26 |
8. | ![]() |
Andretti Global | Honda | + 52,2481 | 65 | 24 |
9. | ![]() |
Ed Carpenter Racing | Chevrolet | + 52,6073 | 65 | 22+1 |
10. | ![]() |
Chip Ganassi Racing | Honda | + 54,0525 | 65 | 20 |
11. | ![]() |
Rahal Letterman Lanigan | Honda | + 58,2732 | 65 | 19 |
12. | ![]() |
Ed Carpenter Racing | Chevrolet | + 1:01,0598 | 65 | 18 |
13. | ![]() |
Team Penske | Chevrolet | + 1:10,4282 | 65 | 17 |
14. | ![]() |
A.J. Foyt Enterprises | Chevrolet | + 1:13,0372 | 65 | 16 |
15. | ![]() |
Chip Ganassi Racing | Honda | + 1:13,2397 | 65 | 15 |
16. | ![]() |
Juncos Hollinger Racing | Chevrolet | + 1:42,0420 | 65 | 14 |
17. | ![]() |
Dale Coyne Racing | Honda | + 1:43,7285 | 65 | 13 |
18. | ![]() |
A.J. Foyt Enterprises | Chevrolet | + 1:47,3111 | 65 | 12 |
19. | ![]() |
Arrow McLaren | Chevrolet | + 1:47,7957 | 65 | 11 |
20. | ![]() |
Rahal Letterman Lanigan | Honda | - 1 kolo | 64 | 10 |
21. | ![]() |
Andretti Global | Honda | - 1 kolo | 64 | 9 |
22. | ![]() |
Prema Racing | Chevrolet | - 1 kolo | 64 | 8 |
23. | ![]() |
Juncos Hollinger Racing | Chevrolet | - 1 kolo | 64 | 7 |
24. | ![]() |
Rahal Letterman Lanigan | Honda | - 1 kolo | 64 | 6 |
25. | ![]() |
Dale Coyne Racing | Honda | - 1 kolo | 64 | 5 |
26. | ![]() |
Prema Racing | Chevrolet | - 1 kolo | 64 | 5 |
27. | ![]() |
Team Penske | Chevrolet | Porucha | 53 | 5 |
Zdroj: Původní text redakce, úvodní foto: Penske Entertainment