Red Bull musí upravit mapování svých motorů
FIA zpřísnila pravidla týkající se křivky točivého momentu.
Red Bull musí před nadcházející Velkou cenou Maďarska upravit mapování motorů ve svých vozech, Mezinárodní automobilová federace se totiž rozhodla zakrýt díru v technických regulích.
Technický delegát FIA Jo Bauer v neděli před závodem v Německu podal mapu motorů Renault ve vozech Red Bull k přezkoumání sportovním komisařům FIA, křivka točivého momentu totiž nekorespondovala lineárně s průběhem pozice plynového pedálu.
Bauer se tak domníval, že Red Bull porušil Článek 5.5.3 Technických regulí Formule 1 ve snaze do jisté míry suplovat zakázanou kontrolu trakce a zároveň zvýšit množství výfukových plynů, které využívá ke zlepšování aerodynamických vlastností zadní části vozu.
Ačkoliv FIA zatím nevydala žádné oficiální prohlášení, má se za to, že upravené regule omezí počet změn mapování motoru, které tým může mezi závody provést.
Každý tým by tak měl jako referenci nominovat jednu mapu, kterou použil během prvních čtyř velkých cen letošní sezóny, kterou následně schválí FIA. Každá další mapa se pak v prostoru nad 6000 otáčkami za minutu nesmí od referenční mapy lišit o více než dvě procenta.
Povoleny budou větší změny u okruhů, které svými specifickými klimatickými podmínkami vyžadují výraznější zásahy do charakteristiky motoru.
Generální ředitel McLarenu Jonathan Neale se nechal slyšet, že neví, jaký dopad by úprava pravidel mohla mít na současnou formu Red Bullu.
"Upřímná odpověď zní, že v podstatě nevím," řekl Neale. "Nikdo z nás popravdě neví, co je tím, co FIA natolik popudilo, aby Jo Bauer podal takovou zprávu, jakou v neděli podal. Byl to poměrně neobvyklý krok, nemyslím si, že by FIA něco postupovala sportovním komisařům, kdyby neměla vážné podezření.
Skutečně to nejsme my, kdo by měl vědět nebo říct, co přesně motory Renault u Red Bullu dělají a tím pádem jakou výhodu z toho získávají, protože je to integrovaný balík. Ale vím, že nejsme jediní v poli, kdo to bedlivě sleduje."