24 hodin ve Spa: Kvalifikace
Vyrovnaný boj o přední příčky.
První část
Počasí během kvalifikace se podobalo uplynulému dni. Bylo velmi podobné podmínkám panujícím v naší domovině: vysoké teploty a dusno.
Již po deseti minutách zahájil bitvu o nejrychlejší čas Kox (č. 24; PAM, Reiter, Lamborghini) docílením hodnoty 2:20,830. Čímž bylo překonáno dosavadní čtvrteční maximum 2:21,168 v podání Uwe Alzena v prvním tréninku (č. 8; PAM, Haribo, Porsche).
Holandský pilot byl záhy překonán řadou dalších jezdců. Kechele jako první prolomil hranici 2:20 (2:19,473; č. 66; PRO, Vita4One, BMW). Stejnou hranici ještě překonala další dvojice jezdců: Martin (č. 3; PRO, Marc VDS, BMW) a Parente (č. 88; PAM, Von Ryan, McLaren).
Tím skončila přetahovaná o nejrychlejší čas na čele. Do špičky se pokoušel probojovat i zkušený Ortelli (č.1; PRO, WRT, Audi), ale jeho snahu brzdilo napomenutí komisařů za krácení dráhy.
Těsně před devátou hodinou na konci boxové uličky zkolabovalo slovenské porsche (č. 7; PAM, ARC Bratislava). Krátce nato se začaly objevovat vozy s rozsvícenými světly, brzy již povinně.
Počitadlo časomíry se zastavilo na odpočtu 28 minut 20 sekund (21:08) – vyvěšení červené vlajky v důsledku vážné nehody Ojjeha (č. 47; PAM, ASM, McLaren). Po nárazu do bariéry ve spodní části Raidillonu zůstala dráha poseta troskami. Navíc došlo k poškození bariéry z pneumatik, přesto oprava trvala krátce.
Dvanáct minut po nehodě se opět po belgickém okruhu začala prohánět gétéčka. Mezi nimi i opravený McLaren stáje Gulf (č. 69; PRO), který byl poškozen v předkvalifikaci.
Volno na dráze vydrželo jen šest minut. O další červenou fázi se postaral Brandela se svým ferrari (č. 42; PAM, Sport Garage). Odklízení jeho nebezpečně stojícího vozu v okolí Blanchimontu trvalo tři minuty.
Přestože se okolí ardenského okruhu halilo do tmy, teplota se pohybovala okolo 24°C. Na předních pozicích se pořadí již neměnilo. Do této části neodstartovaly pouze dva vozy: druhý McLaren týmu Gulf (č. 9; PRO) a Aston Martin stáje Beechdean (č. 107; PAM).
Druhá část
Její začátek probíhal v poklidnějším tempu s časy 2:24. Překvapením na druhé pozici byl Piccini s gentlemanským starším vozem Ferrari F430.
Po deseti minutách se výrazněji prosadil Sandström (č. 2; PRO, WRT, Audi), který zrychlil bezmála o dvě vteřiny. Navíc zahájil přetahovanou o vedení s Martinem (č. 3; PRO, Marc VDS, BMW) a na dlouhou dobu nastavil laťku na hodnotu 2:20,852.
Zpovzdálí sledoval souboj dvou rychlých pilotů Rast (č. 16; PRO, Phoenix, Audi), jehož maximum bylo o 2,5 vteřiny horší! Přesto uplynulo dalších 25 minut, než se na bronzovou příčku vyhoupl Goossens (č. 75; PRO, ProSpeed, Porsche). Za nejrychlejší dvojicí zaostal pouze o vteřinu.
Deset minut před koncem jako první rozčeřil ospalou atmosféru na čele tabulky Campbell-Walter (č. 69; PRO, Gulf, McLaren). Krátce nato jej následoval Fässler (č.6; PRO, Phoenix, Audi) a s hodnotou 2:20,565 se stal nejrychlejším mužem druhé části kvalifikace.
Během probíhající druhé části byl dopraven do boxů notně pošramocený Ojjehův mclaren. Portugalský tým ASM se místo bojů o nejlepší čas musel soustředit na opravu poškozeného vozidla.
Složené výsledky obou částí kvalifikace
p.
|
Kat. | Posádka | Vůz |
Čas
|
1.
|
PRO
|
Lauda/Franchi/Kechele | BMW Z4 |
2:19.473
|
2.
|
PRO
|
Palttala/Leinders/Martin | BMW Z4 |
2:19.552
|
3.
|
PAM
|
Parente/Barff/Goodwin/Wills | McLaren |
2:19.729
|
4.
|
PRO
|
Haase/Mies/Ortelli | Audi R8 ultra |
2:20.026
|
5.
|
PRO
|
Lémeret/van Hooydonck/den Boer | BMW Z4 |
2:00.031
|
6.
|
PAM
|
Verdonck/Mondron/Clarke/van de Poele | McLaren |
2:20.085
|
7.
|
PAM
|
Hayek/Kox/Menten/von Thurn und Taxis | Lamborghini |
2:20.240
|
8.
|
PAM
|
Coronel/Colombo/Liberati/Cerutti | BMW Z4 |
2:20.365
|
9.
|
PAM
|
Riegel/Stursberg/Menzel/Alzen | Porsche GT3-R |
2:20.391
|
10.
|
PAM
|
Verbergt/Dupont/Latine/Baguette | Aston Martin |
2:20.403
|
11.
|
PAM
|
Derdaele/van Splunteren/Soulet/Bouvy | Porsche GT3-R |
2:20.429
|
12.
|
PAM
|
Hummel/Quaife/Mullen/Christodoulou | McLaren |
2:20.471
|
13.
|
PRO
|
Fässler/Kristensen/Lotterer | Audi R8 ultra |
2:20.482
|
14.
|
PAM
|
D.Jones/G.Jones/Jordan/Schneider | Mercedes |
2:20.486
|
15.
|
PRO
|
Goethe/Hall/Campbell-Walter | Mclaren |
2:20.594
|
16.
|
PRO
|
Longin/Hezemans/Moser | BMW Z4 |
2:20.695
|
17.
|
PAM
|
Tuchbant/Dermont/Leclerc/Perera | Porsche GT3-R |
2:20.720
|
18.
|
PAM
|
Ciro/Ardagna Perez/Brown/Vilander | Ferrari 458 |
2:20.734
|
19.
|
PRO
|
Gache/Clément/Pla | Porsche GT3-R |
2:20.749
|
20.
|
PAM
|
Lamy/Silva/Santo Bravo/Ojjeh | McLaren |
2:20.756
|
21.
|
PRO
|
Bonanomi/Sandström/Vanthoor | Audi R8 ultra |
2:20.790
|
22.
|
PAM
|
Hommerson/Machiels/Bertolini/Pier Guidi | Ferrari 458 |
2:20.813
|
23.
|
PAM
|
Bervillé/Hassid/Beltoise/Armindo | Porsche GT3-R |
2:20.848
|
24.
|
PAM
|
Grouwels/Catsburg/van Lagen/Nearn | BMW Z4 |
2:20.880
|
25.
|
PAM
|
Curtis/Jans/Cheng/Bleekemolen | Mercedes |
2:20.896
|
26.
|
PAM
|
Gerber/Ide/Cioci/Giammaria | Ferrari 458 |
2:20.940
|
27.
|
PRO
|
Guilvert/Lunardi/Albuquerque | Audi R8 ultra |
2:20.957
|
28.
|
PAM
|
Beaubelique/Goueslard/Badey/Vautier | Ferrari 458 |
2:20.972
|
29.
|
PRO
|
A.Piccini/Rast/Stippler | Audi R8 ultra |
2:20.982
|
30.
|
PAM
|
Cameron/Griffin/Edmonds/Cadei | Ferrari 458 |
2:21.027
|
31.
|
PRO
|
Rigon/Gatusso/Zampieri | Ferrari 458 |
2:21.075
|
32.
|
PAM
|
R.Vanthoor/Wauters/Retera/Kumpen | Mercedes |
2:21.096
|
33.
|
PAM
|
J.Draper/M.Draper/Jelley/Dusseldorp | McLaren |
2:21.140
|
34.
|
PAM
|
Danyliw/Habets/Knap/Rijnbeek | BMW Z4 |
2:21.175
|
35.
|
PAM
|
Amato/Demoustier/Tappy/Parisy | McLaren |
2:21.248
|
36.
|
PAM
|
Panis/Barthez/Debard/Traffort | Ferrari 458 |
2:21.454
|
37.
|
PAM
|
Morley/Rösler/Heyer/Metzger | Mercedes |
2:21.584
|
38.
|
PRO
|
Hennerici/Maassen/Goossens | Porsche GT3-R |
2:21.840
|
39.
|
PAM
|
Amos/Bonacini/Petrobelli/J.Hirschi | Ferrari 458 |
2:21.936
|
40.
|
PAM
|
Rostan/Bruneau/Gosselin/Bontempelli | Ferrari 458 |
2:22.078
|
41.
|
PAM
|
Ward/Mardenborough/Buncombe/Ordonez | Nissan |
2:22.345
|
42.
|
PAM
|
Wilkins/Belshaw/Scott/Keen | Audi R8 |
2:22.448
|
43.
|
PAM
|
Andersen/Jensen/Dockerill | Ferrari 458 |
2:22.723
|
44.
|
GEN
|
Andreasi/Paladino/Caccia/G.Piccini | Ferrari 430 |
2:22.868
|
45.
|
PAM
|
Bonetti/Ceccato/Lyons/Salaquarda | Ferrari 458 |
2:23.056
|
46.
|
PAM
|
Brandela/Comole/Despinasse/Petit | Ferrari 458 |
2:23.276
|
47.
|
PAM
|
Bovy/Broggi/Thirry/Vignali | McLaren |
2:23.617
|
48.
|
PAM
|
Patterson/Meins/Li/Blundell | Audi R8 ultra |
2:23.643
|
49.
|
PAM
|
Adam/Dryburgh/Gaw/Howard | Aston Martin |
2:23.966
|
50.
|
GEN
|
Vannelet/Decultot/Lesoudier/Fontaine | Dodge |
2:25.043
|
51.
|
PRO
|
Wainwright/R.Bell/Meyrick | McLaren |
2:25.213
|
52.
|
PAM
|
Mallegol/Bachelier/Blank/Perrodo | Ferrari 458 |
2:25.535
|
53.
|
GEN
|
Behrens/Ros/Skoog/Öhman | Audi R8 |
2:26.599
|
54.
|
GEN
|
Kelders/Desbruéres/Blanchemain/Muller | Porsche GT3-R |
2:26.841
|
55.
|
GEN
|
Brunstedt/Bender/Mangs | Audi R8 |
2:26.958
|
56.
|
CUP
|
J.L.Alloin/J.Alloin/Vaxivière/Ferte | Porsche Cup |
2:27.131
|
57.
|
PAM
|
Frey/Maritz/Gardel/Barth | Jaguar |
2:27.271
|
58.
|
PAM
|
Konopka/Mikuláško/Crotti/Corten | Porsche GT3-R |
2:27.342
|
59.
|
PAM
|
Beroujon/Corbel/Duquene/Vaissiere | Ferrari 458 |
2:28.035
|
60.
|
CUP
|
Loger/Mouez/Stepec/Salini | Porsche Cup |
2:28.154
|
61.
|
GEN
|
Marie/Hissom/P.Hirschi/Demay | Audi R8 |
2:29.022
|
62.
|
CUP
|
Nicolaidis/Spirgi/Feller/Baron | Porsche Cup |
2:31.006
|
63.
|
GEN
|
van Bellingen/Redoint/Flumal/Vanloo | Porsche Cup S |
2:31.093
|
64.
|
CUP
|
Harkema/Geoffroy/Brody/Richard | Porsche Cup |
2:33.027
|
65.
|
CUP
|
Balthazard/Bigourie/Renmans/Vleugels | Porsche Cup |
2:34.095
|
Vysvětlivky k tabulce: Třídy: GT3 Pro Cup (PRO), GT3 Pro AM Cup (PAM), Gentleman Cup (GEN), Porsche Cup (CUP) Tučně vytištěné údaje znázorňují vítěze tříd
Program bude pokračovat dnes odpoledne v Super pole. Zde se mezi 15,35-15,55 utká 20 nejrychlejších vozů.
Doplňující informace o závodu
Formule.cz Zde
Odkaz na článek se souhrnem základních informací o 24 hodinovém závodu. Jeho součástí jsou základní informace o tomto významném podniku, pohled do historie, přehled základních pravidel anebo program víkendu. Významnou část představují informace o rozdělení do tříd, týmech, jejich technice a jezdeckém obsazení včetně výčtu úspěšných závodníků. Součástí jsou také odkazy k článkům s doplňujícími údaji uveřejněných na zdejším portálu. Na závěr jsou uvedeny odkazy na jiné zajímavé stránky věnované tomuto podniku.
Seznam aktualizací
23. července: doplnění informací o pátečním Super Pole. Informace byla doplněna do textu a vložena do tabulky časového rozvrhu. V tabulce byl opraven čas předkvalifikačního tréninku
23. července: přidán odkaz na webové stránky belgického okruhu
23. července: přidán odkaz na startovní listinu zveřejněnou na stránkách šampionátu
27. července: upravená startovní listina dle údajů z tréninků a kvalifikace