Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

24 hodin ve Spa: Kvalifikace

24 hodin ve Spa: Kvalifikace

Vyrovnaný boj o přední příčky.

První část

Počasí během kvalifikace se podobalo uplynulému dni. Bylo velmi podobné podmínkám panujícím v naší domovině: vysoké teploty a dusno.

Již po deseti minutách zahájil bitvu o nejrychlejší čas Kox (č. 24; PAM, Reiter, Lamborghini) docílením hodnoty 2:20,830. Čímž bylo překonáno dosavadní čtvrteční maximum 2:21,168 v podání Uwe Alzena v prvním tréninku (č. 8; PAM, Haribo, Porsche).

Holandský pilot byl záhy překonán řadou dalších jezdců. Kechele jako první prolomil hranici 2:20 (2:19,473; č. 66; PRO, Vita4One, BMW). Stejnou hranici ještě překonala další dvojice jezdců: Martin (č. 3; PRO, Marc VDS, BMW) a Parente (č. 88; PAM, Von Ryan, McLaren).

Tím skončila přetahovaná o nejrychlejší čas na čele. Do špičky se pokoušel probojovat i zkušený Ortelli (č.1; PRO, WRT, Audi), ale jeho snahu brzdilo napomenutí komisařů za krácení dráhy.

Těsně před devátou hodinou na konci boxové uličky zkolabovalo slovenské porsche (č. 7; PAM, ARC Bratislava). Krátce nato se začaly objevovat vozy s rozsvícenými světly, brzy již povinně.

Počitadlo časomíry se zastavilo na odpočtu 28 minut 20 sekund (21:08) – vyvěšení červené vlajky v důsledku vážné nehody Ojjeha (č. 47; PAM, ASM, McLaren). Po nárazu do bariéry ve spodní části Raidillonu zůstala dráha poseta troskami. Navíc došlo k poškození bariéry z pneumatik, přesto oprava trvala krátce.

Dvanáct minut po nehodě se opět po belgickém okruhu začala prohánět gétéčka. Mezi nimi i opravený McLaren stáje Gulf (č. 69; PRO), který byl poškozen v předkvalifikaci.

Volno na dráze vydrželo jen šest minut. O další červenou fázi se postaral Brandela se svým ferrari (č. 42; PAM, Sport Garage). Odklízení jeho nebezpečně stojícího vozu v okolí Blanchimontu trvalo tři minuty.

Přestože se okolí ardenského okruhu halilo do tmy, teplota se pohybovala okolo 24°C. Na předních pozicích se pořadí již neměnilo. Do této části neodstartovaly pouze dva vozy: druhý McLaren týmu Gulf (č. 9; PRO) a Aston Martin stáje Beechdean (č. 107; PAM).

Druhá část

Její začátek probíhal v poklidnějším tempu s časy 2:24. Překvapením na druhé pozici byl Piccini s gentlemanským starším vozem Ferrari F430.

Po deseti minutách se výrazněji prosadil Sandström (č. 2; PRO, WRT, Audi), který zrychlil bezmála o dvě vteřiny. Navíc zahájil přetahovanou o vedení s Martinem (č. 3; PRO, Marc VDS, BMW) a na dlouhou dobu nastavil laťku na hodnotu 2:20,852.

Zpovzdálí sledoval souboj dvou rychlých pilotů Rast (č. 16; PRO, Phoenix, Audi), jehož maximum bylo o 2,5 vteřiny horší! Přesto uplynulo dalších 25 minut, než se na bronzovou příčku vyhoupl Goossens (č. 75; PRO, ProSpeed, Porsche). Za nejrychlejší dvojicí zaostal pouze o vteřinu.

Deset minut před koncem jako první rozčeřil ospalou atmosféru na čele tabulky Campbell-Walter (č. 69; PRO, Gulf, McLaren). Krátce nato jej následoval Fässler (č.6; PRO, Phoenix, Audi) a s hodnotou 2:20,565 se stal nejrychlejším mužem druhé části kvalifikace.

Během probíhající druhé části byl dopraven do boxů notně pošramocený Ojjehův mclaren. Portugalský tým ASM se místo bojů o nejlepší čas musel soustředit na opravu poškozeného vozidla.

Složené výsledky obou částí kvalifikace

p.
 Kat.  Posádka  Vůz
Čas
1.
PRO
 Lauda/Franchi/Kechele  BMW Z4
2:19.473
2.
PRO
 Palttala/Leinders/Martin  BMW Z4
2:19.552
3.
PAM
 Parente/Barff/Goodwin/Wills  McLaren
2:19.729
4.
PRO
 Haase/Mies/Ortelli  Audi R8 ultra
2:20.026
5.
PRO
  Lémeret/van Hooydonck/den Boer  BMW Z4
2:00.031
6.
PAM
 Verdonck/Mondron/Clarke/van de Poele  McLaren
2:20.085
7.
PAM
 Hayek/Kox/Menten/von Thurn und Taxis  Lamborghini
2:20.240
8.
PAM
 Coronel/Colombo/Liberati/Cerutti  BMW Z4
2:20.365
9.
PAM
 Riegel/Stursberg/Menzel/Alzen  Porsche GT3-R
2:20.391
10.
PAM
 Verbergt/Dupont/Latine/Baguette  Aston Martin
2:20.403
11.
PAM
 Derdaele/van Splunteren/Soulet/Bouvy  Porsche GT3-R
2:20.429
12.
PAM
 Hummel/Quaife/Mullen/Christodoulou  McLaren
2:20.471
13.
PRO
 Fässler/Kristensen/Lotterer  Audi R8 ultra
2:20.482
14.
PAM
 D.Jones/G.Jones/Jordan/Schneider  Mercedes
2:20.486
15.
PRO
 Goethe/Hall/Campbell-Walter  Mclaren
2:20.594
16.
PRO
 Longin/Hezemans/Moser  BMW Z4
2:20.695
17.
PAM
 Tuchbant/Dermont/Leclerc/Perera  Porsche GT3-R
2:20.720
18.
PAM
 Ciro/Ardagna Perez/Brown/Vilander  Ferrari 458
2:20.734
19.
PRO
 Gache/Clément/Pla  Porsche GT3-R
2:20.749
20.
PAM
 Lamy/Silva/Santo Bravo/Ojjeh  McLaren
2:20.756
21.
PRO
 Bonanomi/Sandström/Vanthoor  Audi R8 ultra
2:20.790
22.
PAM
 Hommerson/Machiels/Bertolini/Pier Guidi  Ferrari 458
2:20.813
23.
PAM
 Bervillé/Hassid/Beltoise/Armindo  Porsche GT3-R
2:20.848
24.
PAM
 Grouwels/Catsburg/van Lagen/Nearn  BMW Z4
2:20.880
25.
PAM
 Curtis/Jans/Cheng/Bleekemolen  Mercedes
2:20.896
26.
PAM
 Gerber/Ide/Cioci/Giammaria  Ferrari 458
2:20.940
27.
PRO
 Guilvert/Lunardi/Albuquerque  Audi R8 ultra
2:20.957
28.
PAM
 Beaubelique/Goueslard/Badey/Vautier  Ferrari 458
2:20.972
29.
PRO
 A.Piccini/Rast/Stippler  Audi R8 ultra
2:20.982
30.
PAM
 Cameron/Griffin/Edmonds/Cadei  Ferrari 458
2:21.027
31.
PRO
 Rigon/Gatusso/Zampieri  Ferrari 458
2:21.075
32.
PAM
 R.Vanthoor/Wauters/Retera/Kumpen  Mercedes
2:21.096
33.
PAM
 J.Draper/M.Draper/Jelley/Dusseldorp  McLaren
2:21.140
34.
PAM
 Danyliw/Habets/Knap/Rijnbeek  BMW Z4
2:21.175
35.
PAM
 Amato/Demoustier/Tappy/Parisy  McLaren
2:21.248
36.
PAM
 Panis/Barthez/Debard/Traffort  Ferrari 458
2:21.454
37.
PAM
 Morley/Rösler/Heyer/Metzger  Mercedes
2:21.584
38.
PRO
 Hennerici/Maassen/Goossens  Porsche GT3-R
2:21.840
39.
PAM
 Amos/Bonacini/Petrobelli/J.Hirschi  Ferrari 458
2:21.936
40.
PAM
 Rostan/Bruneau/Gosselin/Bontempelli  Ferrari 458
2:22.078
41.
PAM
 Ward/Mardenborough/Buncombe/Ordonez  Nissan
2:22.345
42.
PAM
 Wilkins/Belshaw/Scott/Keen  Audi R8
2:22.448
43.
PAM
 Andersen/Jensen/Dockerill  Ferrari 458
2:22.723
44.
GEN
 Andreasi/Paladino/Caccia/G.Piccini  Ferrari 430
2:22.868
45.
PAM
 Bonetti/Ceccato/Lyons/Salaquarda  Ferrari 458
2:23.056
46.
PAM
 Brandela/Comole/Despinasse/Petit  Ferrari 458
2:23.276
47.
PAM
 Bovy/Broggi/Thirry/Vignali  McLaren
2:23.617
48.
PAM
 Patterson/Meins/Li/Blundell  Audi R8 ultra
2:23.643
49.
PAM
 Adam/Dryburgh/Gaw/Howard  Aston Martin
2:23.966
50.
GEN
 Vannelet/Decultot/Lesoudier/Fontaine  Dodge
2:25.043
51.
PRO
 Wainwright/R.Bell/Meyrick  McLaren
2:25.213
52.
PAM
 Mallegol/Bachelier/Blank/Perrodo  Ferrari 458
2:25.535
53.
GEN
 Behrens/Ros/Skoog/Öhman  Audi R8
2:26.599
54.
GEN
 Kelders/Desbruéres/Blanchemain/Muller  Porsche GT3-R
2:26.841
55.
GEN
 Brunstedt/Bender/Mangs  Audi R8
2:26.958
56.
CUP
 J.L.Alloin/J.Alloin/Vaxivière/Ferte  Porsche Cup
2:27.131
57.
PAM
 Frey/Maritz/Gardel/Barth  Jaguar
2:27.271
58.
PAM
 Konopka/Mikuláško/Crotti/Corten  Porsche GT3-R
2:27.342
59.
PAM
 Beroujon/Corbel/Duquene/Vaissiere  Ferrari 458
2:28.035
60.
CUP
 Loger/Mouez/Stepec/Salini  Porsche Cup
2:28.154
61.
GEN
 Marie/Hissom/P.Hirschi/Demay  Audi R8
2:29.022
62.
CUP
 Nicolaidis/Spirgi/Feller/Baron  Porsche Cup
2:31.006
63.
GEN
 van Bellingen/Redoint/Flumal/Vanloo  Porsche Cup S
2:31.093
64.
CUP
 Harkema/Geoffroy/Brody/Richard  Porsche Cup
2:33.027
65.
CUP
 Balthazard/Bigourie/Renmans/Vleugels  Porsche Cup
2:34.095

Vysvětlivky k tabulce: Třídy: GT3 Pro Cup (PRO), GT3 Pro AM Cup (PAM), Gentleman Cup (GEN), Porsche Cup (CUP) Tučně vytištěné údaje znázorňují vítěze tříd

Program bude pokračovat dnes odpoledne v Super pole. Zde se mezi 15,35-15,55 utká 20 nejrychlejších vozů.

Doplňující informace o závodu

Formule.cz Zde

Odkaz na článek se souhrnem základních informací o 24 hodinovém závodu. Jeho součástí jsou základní informace o tomto významném podniku, pohled do historie, přehled základních pravidel anebo program víkendu. Významnou část představují informace o rozdělení do tříd, týmech, jejich technice a jezdeckém obsazení včetně výčtu úspěšných závodníků. Součástí jsou také odkazy k článkům s doplňujícími údaji uveřejněných na zdejším portálu. Na závěr jsou uvedeny odkazy na jiné zajímavé stránky věnované tomuto podniku.

Seznam aktualizací

23. července: doplnění informací o pátečním Super Pole. Informace byla doplněna do textu a vložena do tabulky časového rozvrhu. V tabulce byl opraven čas předkvalifikačního tréninku

23. července: přidán odkaz na webové stránky belgického okruhu

23. července: přidán odkaz na startovní listinu zveřejněnou na stránkách šampionátu

27. července: upravená startovní listina dle údajů z tréninků a kvalifikace