Poslední trofej vítěze z Nazarethu získal Wheldon
Naděje týmu Penske skončily požárem v boxech
Naděje týmu Penske a dodavatele motorů Toyota se upíraly k závodu na krátkém oválu v Nazarethu, protože po kvalifikaci vše nasvědčovalo tomu, že se konečně podaří prolomit letošní dominanci motorů Honda a týmu Andretti-Green. Po celou první polovinu závodu se Castroneves a Hornish skutečně drželi na špičce pole, ale pak Castronevesův vůz začal mít problémy se stabilitou a zbylé nadějě týmu Penske doslova shořely při požáru Hornishova vozu v boxech. Hornish sice dokázal pokračovat, ale naděje na vítězství byly už definitivně pryč.
Z vítězství se tak radoval nakonec Dan Wheldon a stáj Michaela Andrettiho, jejíž jezdci obsadili všechna místa na stupních vítězů.
Jestliže ve většině letošních závodů chyběla vozům stáje Penske rychlost, na krátkém oválu v Nazarethu to tak v první části závodu rozhodně nevypadalo. Castroneves a Hornish mezi sebe nikoho po startu nepustili a začali si budovat malý, leč důležitý náskok. V první části pole se nejvíce bojovalo o pozice kolem pátého místa, neboť Dario Franchitti,čtvrtý nejrychlejší z kvalifikace, v prvních kolech po startu ztratil a nyní se poukošel prokousat startovním polem zpět.
Oba jezdci Rogera Penskeho se bez problémů vyrovnali i s prvním předjížděním jezdců o kolo, ale v 59. kole je přibrzdila žlutá fáze, kterou zavinila kolize Marka Taylora a Townsenda Bella, po které Taylorův vůz skončil ve zdi Všichni jezdci postupně zamířili do boxů k prvním zastávkám. Závod byl znovu odstartován až v 70. kole, přičemž tentokráte se před Hornishe vklínil Kanaan. Castroneves však začal opět všem ujíždět. Toto pořadí na špici pole vydrželo až do 97. Kola, kdy se Hornishovi podařilo skvělým manévrem předjet Kanaana a postoupit tak na druhé místo. Za Kanaana se mezitím dotáhli také Wheldon a Fernandez.
Těsně před polovinou závodu se vedoucí jezdci znovu přiblížili k větší skupině jezdců o kolo zpět a Castroneves začal mít v turbulentním vzduchu problémy se stabilitou vozu. Ve 102. kole ho Hornish předjel a ujal se vedení. Castroneves začal ztrácet a postupně se propadl až na 6. místo. Hornish zatím ujížděl vpřed a postupně si vybudoval náskok až 5,7 sekundy.
Ve 143. kole havaroval Ed Carpenter a na dráze znovu zasvítila žlutá světla. Ve 146. kole zamířili do boxů vedoucí jezdci. Zastávka se stala koncem nadějí pro tým Penske, neboť při tankování Hornishova vozu vypukl požár, když Hornish vyrazil z depa příliš brzy. Požár byl sice uhašen, ale Hornish mezitím ujel kolo s nasazenou koncovkou tankovací hadice a byl potrestán průjezdem boxy. Celý incident se naštěstí obešel bez vážných zranění.
Po restartu ve 160. kole se na čele objevil poprvé Dan Wheldon, následován Kanaanem a Franchittim. Ve 165. kole přišla další krátká žlutá fáze a pak už se závod rozjel do své závěrečné části. Buddy Rice se dokázal posunout na čtvrtou pozici, ale na jezdce týmu AGR zatím nestačil. Pořadí se udrželo až do 182. kola, kdy havarovali po vzájemném kontaktu Bell a Scott Sharp. Po posledním restartu ve 194. kole se sice ještě Rice pokoušel předjet Franchittiho, ale Skot odolal a jezdci dojeli v pořadí Wheldon, Kanaan, Franchitti a Rice až do cíle.
Tony Kanaan tak znovu zvýšil svůj náskok na čele průběžného hodnocení. Příští závod absolvují jezdci IRL 12. září na okruhu Chicagoland Speedway.
p. |
Jezdec | Tým |
Ujeto/odstup |
1. |
D.Wheldon | Andretti Green Racing |
225 |
2. |
T.Kanaan | Andretti Green Racing |
3.5553 |
3. |
D.Franchitti | Andretti Green Racing |
4.0267 |
4. |
B.Rice | Team Rahal |
4.4452 |
5. |
H.Castroneves | Marlboro Team Penske |
5.2619 |
6. |
D.Manning | Target Chip Ganassi |
5.4224 |
7. |
A.Fernandez | Fernandez Racing |
6.8983 |
8. |
B.Herta | Andretti Green Racing |
8.3417 |
9. |
S.Dixon | Target Chip Ganassi |
8.7601 |
10. |
V.Meira | Team Rahal |
9.1176 |
11. |
S.Hornish Jr. | Marlboro Team Penske |
9.9569 |
12. |
A.Barron | Red Bull Cheever Racing |
18.7551 |
13. |
T.Scheckter | Panther Racing |
2 kola |
14. |
J.Lazier | Patrick Racing |
2 kola |
15. |
A.J.Foyt IV | A.J. Foyt Enterprises |
2 kola |
16. |
F.Giaffone | Dreyer Racing |
3 kola |
17. |
T.Takagi | Mo Nunn Racing |
6 kol |
18. |
T.Bell | Panther Racing |
havárie |
19. |
S.Sharp | Kelley Racing |
havárie |
20. |
E.Carpenter | Red Bull Cheever Racing |
havárie |
21. |
K.Matsuura | Aguri Fernandez Racing |
závada |
22. |
M.Taylor | Access Motorsports |
havárie |
Všechny časy neoficiální