Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Ryan Briscoe hledá možnosti mimo IndyCar

Ryan Briscoe hledá možnosti mimo IndyCar

Šance že by odjel celou sezónu, je prakticky nulová.

Australský závodník Ryan Briscoe už připouští, že po pěti sezónách s týmem Penske, zmešká některé závody letošní sezóny. Briscoe stále nemá na letošní ročník závodní sedačku a týmy, se kterými byl spojován, angažovaly jiné piloty. Aby získal místo u některého z týmů, které ještě nemají finalizované jezdecké obsazení, musel by přinést sponzorské peníze a ty Briscoe nemá. Svojí pozornost tak musí obrátit k závodům sportovních vozů.
„Příležitosti ubývají, ale mojí hlavní prioritou je IndyCar,“ řekl jednatřicetiletý Briscoe. „To je místo, kde chci být nejvíc. Stále pracuji tvrdě na tom, abych dal něco dohromady, ale kromě toho, dostáváme hodně nabídek, abych odjel pár závodů ve sportovních vozech.“
Briscoe se už v podobné situaci jednou ocitl. Do IndyCar vstoupil v roce 2005 zásluhou Toyoty, která dodávala motory pro tým Chipa Ganassiho a Briscoe byl jejím chráněncem. Ale po sezóně se Toyota a Ganassi rozešli a Briscoe, který měl v průběhu roku několik nehod a musel kvůli zranění vynechat poslední dva závody, se od týmu poroučel. Následující sezónu pak závodil, kde se dalo – několik závodů v A1 Grand Prix, 4 závody v IndyCar, 2 v Champ Cars, 3 v Grand Am, 2 v australských V8 Supercars. Ročník 2007 odjel celý s týmem Rogera Penskeho v American Le Mans Series a až pak se zase vrátil do IndyCar.
„Strašně rád bych zase jel dvanáctihodinovku v Sebringu. Strašně rád bych zkusil jakýkoliv závod ALMS nebo závody Grand-Am ve třídě Daytona Prototype,“ pokračuje Briscoe. „Vždycky jsem chtěl závodit v Le Mans a v dalších ikonických vytrvalostních závodech, takže jsem otevřel té správné nabídce. Teď, měsíc před začátkem sezóny IndyCar, samozřejmě doufáme, že se něco povede, ale koukáme také, jestli by se pro mě nenašlo místo v ALMS nebo Grand-Am.“
„V pozdější fázi sezóny mám tři závody s HRT (Holden Race Team v australských V8 Supercars), ale to je zatím všechno.“
Briscoe také hovořil o tom, že třída P2 v ALMS je co do řízení podobná vozům IndyCar:
„Upřímně, P2 Porsche (se kterým závodil s týmem Penske v ALMS) bylo perfektní pro jezdce IndyCar a byla to skvělá zkušenost. Oba vozy mají hodně přítlaků, včetně současných vozů P2, a jezdecký styl je přenosný oběma směry (z IndyCar do ALMS a z ALMS do IndyCar). Vozy DP (Daytona Prototype v Grand Am) vyžadují jiný jezdecký styl, ale já, Hunter-Reay, Bourdais a další piloti z IndyCar jsme do nich sedli a hned jsme byli rychlí. Je dobré vědět, jak na to, když vás zavolají, že máte závodit. Mám rád ten styl závodění.“