Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Pirelli upraví pouze nejtvrdší pneumatiky

Pirelli upraví pouze nejtvrdší pneumatiky

Přání Red Bullu přitvrdit všechny směsi nebude vyslyšeno.

Pirelli pro zbytek letošní sezóny upraví pouze svou nejtvrdší směs pneumatik, rozhodlo o tom na svém jednání v sídle společnosti v Miláně.

Italský výrobce pneumatik byl během prvních čtyř velkých cen letošního ročníku kritizován zejména ze strany Red Bullu, který si stěžoval, že všechny směsi specifikace 2013 jsou příliš měkké a nevhodné pro závodění.

Většina soupeřů mistrovské stáje je však podle Pirelli s jeho produkty spokojená, italská značka se tak rozhodla proti radikálním změnám.

Vedoucí představitelé Pirelli se minulý týden sešli v sídle firmy, aby vyhodnotili situaci po úvodní sérii mimoevropských velkých cen. Výsledkem je přitom změna pouze oranžově značené tvrdě směsi, jejíž provozní rozsah bude upraven pro použití v chladnějších podmínkách nadcházejících závodů.

Paul Hembery, ředitel oddělení motorsportu u Pirelli, řekl: "Po vyhodnocení výkonnosti pneumatik během prvních čtyř závodů jsme se po konzultaci se všemi týmy rozhodli od Španělska dále změnit tvrdou směs, tak jako jsme to udělali v Barceloně před dvěma lety, kdy jsme také pro zbytek sezóny představili novou tvrdou pneumatiku.

Tato poslední verze tvrdé směsi je daleko blíže pneumatice z roku 2012 s cílem dát týmům lepší příležitost pro širší spektrum strategických možností v kombinaci s ostatními směsmi, které zůstávají nezměněny."

Týmy Formule 1 se s novou tvrdou směsí pneumatik seznámí při nadcházející Velké ceně Španělska, kde bude spolu s ní použita také bíle značená střední směs.

Pirelli zároveň potvrdilo, že výběrem pneumatik pro Velkou cenu Monaka jsou superměkké (červené) a měkké (žluté), zatímco ve Velké ceně Kanady budou týmy se superměkkými gumami kombinovat střední obutí.

Rozhodnutí Pirelli rovněž znamená, že nebylo vyslyšeno volání Red Bullu, který byl v úvodu sezóny největším kritikem letošních směsí. Ani dvě vítězství a první místo v průběžném pořadí obou šampionátů však šéfa stáje Christiana Hornera neuspokojují.

"Myslím si, že pneumatiky jsou stále příliš na hraně," řekl Horner. "Muset během závodu stavět čtyřikrát je podle mého názoru příliš extrémní. Jsou jiné týmy, které, jak se zdá, mají se svými pneumatikami větší problémy než Red Bull, ale na jejich názor se musíte zeptat jich.

Já ale mám ten pocit, že pneumatiky jsou na hraně a je třeba s nimi udělat trošku krok zpátky."