Takticky pomotaný úvodní závod vyhrál Farfus
DTM, Hockenheim - závod
Augusto Farfus otevřel svou druhou sezónu v DTM vítězstvím v prvním závodě na Hockenheimu, když dobře zvládl novou taktickou hru s různými směsmi pneumatik.
Brazilec strávil úvodní část závodu na druhé pozici za vítězem kvalifikace Timem Scheiderem. Brzy se mu však podařilo úspěšně zaútočit a posunout se do čela.
Farfus startoval do závodu na nově představené měkké směsi pneumatik a ke svým mechanikům poprvé zamířil již v sedmém kole. Vzhledem k různícím se strategiím pak velkou část závodu strávil na nižších pozicích.
Klíčovým momentem se ukázalo být předjetí nováčka Daniela Juncadelly krátce po druhé zastávce v boxech. Farfusovo páté místo se pak totiž stalo prvním, když všichni před ním zbývající závodníci odbočili ke svým návštěvám mechaniků.
Augusto Farfus si tak dojel pro své druhé vítězství v DTM a ujal se vedení v průběžném pořadí šampionátu.
Velkým překvapením byl druhý Dirk Werner. Němec do závodu po nepovedené kvalifikaci startoval z poslední pozice, do boxů však poprvé zamířil velmi brzy, když na trať v úvodu vyrazil safety car kvůli odstavenému vozu Adriena Tambaye.
Druhý stint si Werner výrazně natáhl, díky čemuž se dostal až na druhé místo. To pro něj znamená první stupně vítězů a dosud nejlepší umístění v DTM.
Podobného úspěchu dosáhl Christian Vietoris, který se sice po startu propadl ze třetí příčky na jedenáctou, dobrá strategie a předjetí šampiona z roku 2005 Garyho Paffetta ke konci závodu ho však posunuly zpátky na pódium.
Paffett skončil na místě čtvrtém, porazil přitom svého loňského hlavního rivala a přemožitele Bruna Spenglera, jemuž v cíli patřila pozice pátá.
Až šestý skončil vítěz kvalifikace Timo Scheider. Šampion z let 2008 a 2009 prodělal během fáze za safety carem, když do boxů zamířil o kolo později než řada jeho soupeřů a spadl na 19. pozici. Do cíle se však propracoval na slušné šesté místo, a to i díky pohlednému manévru na Joeyho Handa po vnější stopě v zatáčce Sachs.
Scheider byl navíc nejlépe postaveným jezdcem Audi, druhého zástupce v bodované desítce měla značka z Ingolstadtu na osmé příčce v osobě Mika Rockenfellera. Mezi nimi byl na sedmé pozici klasifikován Hand.
Pro své první body v DTM si dojeli devátý Marco Wittmann a desátý Roberto Merhi.
Těsně se do elitní desítky nevešel nováček Pascal Wehrlein, který přitom v první polovině závodu strávil dlouhou dobu ve vedení, když si svou první zastávku v boxech posunul až do 25. kola. Podobnou strategii zkusil také jeho týmový kolega, loňský šampion Euroserie Formule 3 Daniel Juncadella. Španěl skončil dvanáctý.
Až třináctý byl šampion z roku 2011 Martin Tomczyk, čtrnáctý pak Jamie Green při svém prvním startu pro Audi. Klasifikováni byli také Miguel Molina, Filipe Albuquerque a Andy Priaulx.
Závod jak na houpačce prožil Mattias Ekström. Švéd si při strkanici s Juncadellou a Paffettem v první zatáčce poškodil předek vozu, později byl penalizován průjezdem boxy za kolizi s Edoardem Mortarou a nakonec mu z vozu odlétla kapota. Ani Mortara závod nedokončil.
Cíl při svém debutu neviděl také Timo Glock. Německý závodník si přitom vedl dobře, chvíli se držel dokonce na druhém místě a v závodě mířil na body. Nakonec jej však zastavila chyba mechanika, který špatně dotáhl matici pravého zadního kola. Glock tak ve třetí zatáčce po třech vycestoval mimo trať.
p.
|
Jezdec | Tým |
Čas/Odstup
|
1.
|
A.Farfus | BMW Team RBM |
1:10.11.583
|
2.
|
D.Werner | BMW Team Schnitzer |
+ 3.692
|
3.
|
C.Vietoris | Mercedes AMG |
+ 9.675
|
4.
|
G.Paffett | EURONICS Mercedes AMG |
+ 12.613
|
5.
|
B.Spengler | BMW Team Schnitzer |
+ 13.212
|
6.
|
T.Scheider | Audi Sport Team Abt |
+ 13.753
|
7.
|
J.Hand | BMW Team RBM |
+ 14.100
|
8.
|
M.Rockenfeller | Audi Sport Team Phoenix |
+ 14.477
|
9.
|
M.Wittmann | BMW Team MTEK |
+ 17.894
|
10.
|
R.Merhi | THOMAS SABO Mercedes AMG |
+ 19.537
|
11.
|
P.Wehrlein | Mercedes AMG |
+ 20.902
|
12.
|
D.Juncadella | stern Mercedes AMG |
+ 26.169
|
13.
|
M.Tomczyk | BMW Team RMG |
+ 30.904
|
14.
|
J.Green | Audi Sport Team Abt Sportsline |
+ 41.166
|
15.
|
M.Molina | Audi Sport Team Phoenix |
+ 43.535
|
16.
|
F.Albuquerque | Audi Sport Team Rosberg |
+ 54.077
|
17.
|
A.Priaulx | BMW Team RMG |
+ 2 kola
|
|
M.Ekström | Audi Sport Team Abt Sportsline |
+ 14 kol
|
|
E.Mortara | Audi Sport Team Rosberg |
+ 21 kol
|
|
T.Glock | BMW Team MTEK |
+ 25 kol
|
|
R.Wickens | STIHL Mercedes AMG |
+ 37 kol
|
|
A.Tambay | Audi Sport Team Abt |
+ 38 kol
|
Nejrychlejší kolo závodu: Augusto Farfus (BMW Team RBM) - 1:34.504
Průběžné pořadí po jednom závodě:
p.
|
Jezdec | Tým |
Body
|
1.
|
A.Farfus | BMW Team RBM |
25
|
2.
|
D.Werner | BMW Team Schnitzer |
18
|
3.
|
C.Vietoris | Mercedes AMG |
15
|
4.
|
G.Paffett | EURONICS Mercedes AMG |
12
|
5.
|
B.Spengler | BMW Team Schnitzer |
10
|
6.
|
T.Scheider | Audi Sport Team Abt |
8
|
7.
|
J.Hand | BMW Team RBM |
6
|
8.
|
M.Rockenfeller | Audi Sport Team Phoenix |
4
|
9.
|
M.Wittmann | BMW Team MTEK |
2
|
10.
|
R.Merhi | THOMAS SABO Mercedes AMG |
1
|
Bodovací systém DTM:
Závod: 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1