Záhada bleskurychlých startů renaultů odhalena!
Renault si správně vyložil pravidla.
Technický ředitel Renaultu Pat Symonds prozradil, že famózní starty renaultů při GP Austrálie nejsou ničím jiným, než správnou interpretací pravidel. Oba vozy do závodu odstartovaly o poznání lépe než zbytek startovního pole, až Jenson Button z týmu BAR vznesl podezření.
Pravidla zakazují použití kontroly trakce, tedy systému s podobnou funkcí, do okamžiku, kdy auto poprvé dosáhne rychlosti 100 km/h.
Jsou tři zásadní způsoby, jak zamezit prokluzu kol. Ovládáním pedálu plynu, redukcí dodávky paliva a kontrolou zapalování. Zákaz kontroly trakce v praxi znamená, že je to jezdec, který musí manuálně ovládat spojku a pedál plynu (loni tuto činnost zastával software).
To ale nezabraňuje tomu, aby zbylé dva zmíněné procesy byly kontrolovány elektronicky.
"Není to něco, o čem bychom chtěli mluvit, ale přečtěte si pravidla..." řekl Pat Symonds s úsměvem. "Byli jsme překvapení dobrou trakcí, kterou Fernando měl, když jel po trávě. Jarno také skvěle odstartoval.
Je pravda, že ve formuli 1 se těžko předjíždí a start je jednou z nejlepších příležitostí. Samozřejmě jsme na tom velmi tvrdě pracovali."