Enge zakončil sezónu druhým místem
Jeho tým skončil třetí, FIA F3000 zaniká.
Tomáš Enge po velmi dobrém výkonu vybojoval v závěrečném závodu Mezinárodního šampionátu FIA F3000 druhé místo, díky kterému se v konečném pořadí mistrovství dostal na čtvrtou příčku. Ze skvělého úspěchu se těšil tým ma-con Dark Dog Charouz, které ve své premiérové sezoně v F3000 získal třetí místo v hodnocení týmů.
V sobotu 11. září 2004 se vozy F3000 seřadily ke 206. a poslednímu závodu Mezinárodního šampionátu FIA F3000. Enge startoval ze šestého místa, jeho reakce na zhasnutí světel byla perfektní a po první šikaně už byl čtvrtý, když předstihnul Patricka Friesachera a Roberta Doornbose. Po třetím kole si o další příčku polepšil, Jose Maria Lopez při vyjetí z tratě poškodil přední křídlo, které mu v šikaně Ascari odpadlo a jezdec týmu CMS skončil ve svodidlech. O další změnu pořadí se postaraly povinné zastávky v boxech, Enge zajel do boxů mezi posledními. Tým mechaniků dokázal Engeho odbavit mimořádně rychle, což mu pomohlo k postupu na druhou příčku. Český jezdec pak byl jediným, kdo se svými časy dokázal přiblížit vedoucímu Vitantoniu Liuzzimu a bez problémů udržel druhé místo, které bylo příjemným a zaslouženě vybojovaným dárkem k jezdcovým 28. narozeninám. Osm bodů ho posunulo v konečném hodnocení na čtvrtou příčku šampionátu. Týmový kolega Tony Schmidt měl rovněž skvěle rozjetý závod, o čtvrté místo ho však v závěru připravily technické problémy po najetí jednoho ze soupeřů a vyjetí z tratě, po kterém nevydržela v posledním kole pneumatika.
Historie Mezinárodního šampionátu F3000 se v sobotu po dvaceti sezonách uzavřela. Enge se zúčastnil 55 závodů, v nichž šestkrát vyhrál a celkem získal 149 bodů, český jezdec je v počtu startů a získaných bodů rekordmanem série.
Enge z Monzy rychle vyrazil do belgického Spa, kde v neděli nastoupí s Robertem Perglem a Patricem Goueslardem do závodu 1000 km Spa, který je součástí evropské série Le Mans.
Tomáš Enge: „Měl jsem velmi dobrý start a podařilo se mi hned v první šikaně získat dvě místa, což bylo pro další vývoj závodu hodně důležité. Jel jsem co nejostřeji, abych se udržel v kontaktu s Giammariou, ale nebylo to snadné, protože vůz byl na první sadě pneumatik nedotáčivý. Po zastávce v boxech a výměně pneumatik už bylo všechno v pořádku, mohl jsem jezdit hodně rychlé časy. S dnešním závodem jsem velmi spokojen. Druhé místo je skvělé, jde o krásnou tečku za mým účinkováním v F3000. Pokud jde o celou sezonu, pak mě nejvíce mrzí nezaviněné sestřelení na Hockenheimu, jinak bych celkově skončil třetí. Chtěl bych týmu poděkovat za vynikající práci, kterou ve své první sezoně v F3000 odváděl a konečné třetí místo je pro nás velkým a zaslouženým úspěchem.“
Marian Hamprecht, šéf týmu: „Jsem velmi šťastný, protože stupně vítězů byly přesně tím, co jsme chtěli v posledním závodu sezony získat. Tomáš i Tony měli skvělé starty a hned v úvodu závodu si hodně polepšili. Tým odvedl při obou zastávkách skvělou práci, byli jsme po nich na druhém a čtvrtém místě. Tony měl po najetí Toccacela poškozený přívod vzduchu k brzdám, které se kvůli tomu přehřívaly a proto se jednou nevešel do šikany. Tomáš byl jediným jezdcem, který jezdil ve druhé polovině závodu podobné časy jako Liuzzi. S naší sezonou jsem mimořádně spokojený. Mrzí mě jen to, že Tomáš měl po akcích Schroedera několik nul, jinak by určitě skončil mezi nejlepšími třemi jezdci šampionátu.“