Fernandez podruhé vítězem závodu IRL
Buddy Rice vyvázl z těžké havárie nezraněn
Na oválu Chicagoland Speedway získal Adrian Fernandez pro sebe celkově druhé vítězství v letošním roce a znovu potvrdil dominanci vozů s motory Honda. Podařilo se mu zvítězit i přestože pneumatické zvedáky u jeho vozu přestaly pracovat při první zastávce v boxech . Závod se tentokráte obešel bez ohnivých dramat v boxech, ale diváci si na nedostatek vzrušení rozhodně nemohli stěžovat. Kromě bojů na trati se ně postaralo několik havárií, z nichž ta nejnebezpečnější postihla dvojici Rice a Manning. Vůz vítěze letošního Indy 500 skončil po havárii převrácen kokpitem dolů, ale pilot vyvázl naštěstí nezraněn. Na druhém a třetím místě pak v závodě skončili jezdci týmu Andretti-Green Racing v pořadí Bryan Herta a Tony Kanaan.
Přestože Castroneves startoval z pole position, v závodě samém se ujel vedení od prvního kola Tony Kanaan, následovaný brzy Wheldonem a Ricem, na které se postupně dotáhli ještě Meira a Scheckter. Toto pořadí vydrželo až do 45. Kola, kdy se ujal vedení Dan Wheldon. O dvě kola později zabočily první vozy do boxů. Během následujících sedmi kol se v boxech vystřídaly všechny vozy. Adriana Fernandeze stála první zastávka více času, neboť tým zjistil až při zastávce, že pneumatické zvedáky na jeho voze nepracují a než byly k dispozici mechanické, Fernandez ztratil cenné sekundy.
Ve vedení se i po zastávkách držel Wheldon, ale brzy se pořadí na čele pole začalo míchat. Wheldonův vůz nepracoval v těchto fázích závodu dobře a do čela se posunula skupina vedená Ricem a Meirou. Ze středu pole začal rychle postupovat zpátky vpřed Fernandez a bylo zřejmě, že má velmi dobře nastavený vůz. V 70. kole už byl Fernandez na čele. Než si však stačil vybudovat náskok, na dráze se v 86. kole rozsvítila žlutá z důvodu nečistot na trati v první zatáčce. O dvě kola později byly otevřeny boxy a téměř všichni jezdci do nich zabočili. Při výjezdu z boxů pak ulétlo levé zadní kolo z Barronova vozu.
V 92. kole byl závod znovu odstartován a na čele se objevil znova Rice, těsně následován Wheldonem. Toto pořadí na čele vydrželo až do 111. kola, kdy havaroval Townsend Bell v zatáčce č. 3. Během následné žluté fáze zajela většina vozů opět do boxů pro palivo a nové pneumatiky. Po novém restartu skončil závod pro Franchittiho z důvodu problémů s převodovkou a motorem.
Ve 130. kole byla na čele stále trojice Rice, Wheldon a Kanaan, když došlo k první vážné havárii. V zatáčce č.2 se srazili Scheckter s Lazierem a dalších devět kol trvalo odklízení trosek obou vozů. Jezdcům se naštěstí nic nestalo. Pořadí na čele se ani po restartu nijak zvlášť nezměnilo, pouze ze středu pole se na čelní skupinu začal znovu dotahovat Fernandez. Ve 147. kole už byl druhý a po souboji s Hertou převzal o tři kola později vedení.
Ve 156. Kole došlo k další nepříjemné havárii, tentokráte byli viníky Foyt a Taylor, kteří se srazili ve výjezdu ze zatáčky č. 4 a pokropili začátek cílové rovinky sprškou trosek svých vozů. Odklízení trosek a čištění tratě tentokráte trvalo až do 179. kola a po restartu byl ne čele opět Fernandez před Hertou. Závod se nestačil ještě znova pořádně rozjet a ve 185. kole došlo k další havárii. Při výjezdu ze zatáčky č. 2 se dotkli svými vozy Rice a Manning. Následkem kontaktu se Riceho monopost vznesl do vzduch, obrátil podvozkem vzhůru a v této poloze dopadl zpátky na trať, po které klouzal přes celou rovinku. Hrůzostrašná havárie však skončila šťastně. Poté co záchranáři obrátili vůz zpátky do normální polohy, Rice dokonce sám vystoupil.
Závod byl znovu odstartován ve 194. kole, ale Fernandez si dokázal svou pozici uhájit a dojel si pro své druhé letošní vítězství. Seriál pokračuje 3. října závodem na superoválu v kalifornské Fontaně a my se můžeme těšit na slibovanou účast Tomáše Engeho, který bude startovat v týmu Patrick Racing.
p. |
Jezdec | Tým |
Ujeto/odstup |
1. |
A.Fernandez | Fernandez Racing |
200 |
2. |
B.Herta | Andretti Green Racing |
0.0716 |
3. |
T.Kanaan | Andretti Green Racing |
0.1239 |
4. |
D.Wheldon | Andretti Green Racing |
0.2464 |
5. |
V.Meira | Team Rahal |
0.4873 |
6. |
S.Hornish Jr. | Marlboro Team Penske |
0.5402 |
7. |
S.Dixon | Target Chip Ganassi |
0.6109 |
8. |
F.Giaffone | Dreyer Racing |
1.1137 |
9. |
S.Sharp | Kelley Racing |
1.1878 |
10. |
H.Castroneves | Marlboro Team Penske |
1.2595 |
11. |
E.Carpenter | Red Bull Cheever Racing |
1 kolo |
12. |
A.Barron | Red Bull Cheever Racing |
1 kolo |
13. |
T.Takagi | Mo Nunn Racing |
1 kolo |
14. |
B.Rice | Team Rahal |
havárie |
15. |
D.Manning | Target Chip Ganassi |
havárie |
16. |
A.J.Foyt IV | A.J. Foyt Enterprises |
havárie |
17. |
M.Taylor | Access Motorsports |
havárie |
18. |
J.Lazier | Patrick Racing |
havárie |
19. |
T.Scheckter | Panther Racing |
havárie |
20. |
D.Franchitti | Andretti Green Racing |
závada |
21. |
K.Matsuura | Super Aguri Fernandez |
závada |
22. |
T.Bell | Panther Racing |
havárie |
Všechny časy neoficiální