Týmy podpořily návrh na rozšíření portfolia penalizací
Sportovní komisaři by tak mohli posuzovat incidenty citlivěji.
Týmy Formule 1 podpořily návrh na rozšíření palety penalizací, ze kterých mohou sportovní komisaři vybírat při posuzování incidentů na závodní dráze. Jejich zásahy by tak mohly být citlivější.
Od roku 2014 budou moci sportovní komisaři například udělit desetisekundovou penalizaci, která bude aplikována během zastávky v boxech. Po jejím absolvování jezdec zůstane u svých mechaniků ještě dalších 10 sekund, teprve potom vyrazí zpátky na trať.
V případě, že jezdec po udělení penalizace nebude do boxů znovu potřebovat, budou stanovené sekundy přičteny k jeho výslednému času.
Nový systém se snaží zajistit, aby jezdci za menší prohřešky na trati nebyli trestáni zbytečným průjezdem boxovou uličkou, který může být v některých situacích příliš příšný.
Návrh byl projednán na setkání Sportovní pracovní skupiny Formule 1, nyní bude postoupen Světové radě motorsportu ke schválení.
Týmy rovněž odsouhlasily zavedení rozdílných směsí gumy pro přední a zadní pneumatiky. Pirelli se touto cestou snaží předejít problémům při nadcházející éře turbomotorů.
Stejně jako v dosavadních třech letech bude italský výrobce nabízet čtyři směsi - superměkkou, měkkou, střední a tvrdou. V rámci jedné směsi však nebudou muset být všechny čtyři pneumatiky stejné, směsi na předních a zadních pneumatikách se nyní budou moci do jisté míry lišit.
Nové přeplňované motory budou totiž disponovat větším točivým momentem než současné atmosférické osmiválce, což bude vystavovat zadní pneumatiky většími zatížení.
Další úpravy se týkají zpřísnění procedur kolem zastávek v boxech, ať už bezpečnostních systémů nebo penalizací za nebezpečné vypuštění jezdce zpátky na trať.
Podrobnější informace budou zveřejněny příští týden na zasedání Světové rady motorsportu v Chorvatsku.