Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Nezvykle klidné kroužení v Talladeze bylo zakončeno leteckým dnem

Nezvykle klidné kroužení v Talladeze bylo zakončeno leteckým dnem

Boj o titul šampiona se pomalu chýlí ke konci

Propršený termín kvalifikace na samotný závod znamenal určení startovních pozic dle rychlostí v prvním tréninku. Pole Position tak spadl do klína rodákovi z Floridy Aricu Almirolovi, pro něj to byl vůbec první Pole v kariéře. Při startu se vedle něj postavil Jeff Burton, za nimi potom Marcos Ambrose a Martin Truex Jr.

Ihned po startu se vedení ujal Almirola, jenomže jeho kroužení bylo už po dvou kolech přerušeno. Kamery nám nabídly záběr na kouřící vůz Tonyho Rainese. Ten zajel následně rovnou do garáže a do kolonky odjetých kol si toho dne připsal pouze číslici dvě.

Po zastávkách u mechaniků, jsme se opět mohli vrátit k závodění. Z první řady závod odstartoval Almirola a Burton. Ve dvanáctém kole (z vypsaných 188) se na čele závodu usadil Matt Kenseth, jenomže Talladega je známá tím, že se na ní pořadí míchá každým okamžikem a jezdec se během několika vteřin může ocitnout na pozici s rozdílem i deseti míst. Kensetha, který má v Talladeze za poslední dva roky velmi slušné dojezdy vystřídal i Greg Biffle nebo Joey Logano. V první pětce se potom střídala jména jako Keselowski, Ambrose a Johnson.

Podle měřítek společnosti Sprint byla nejrychlejším jezdcem v závodě v ten moment Danica Patrick, která dosáhla rychlosti cca 336 km/h. Klobouk dolů před jedinou dámou v poli, která se v průběhu závodu dokázala probojovat i na pátou pozici.

Poklidné kroužení způsobilo, že ještě před padesátkou kol, museli jezdci zajet ke svým mechanikům. Pit Stop se příliš nepodařil Kylu Buschovi, který si značně postěžoval do radiové komunikace. Kvůli provozu totiž Busch minul své stání a vše vyústilo v jednokolovou ztrátu. Kyle Busch navíc do závodu nastoupil i přes to, že předchozího dne se během závodu Trucků zapletl do hrůzně vypadající nehody v posledním kole závodu, z které Busch odešel poměrně hodně otřesen.



V padesátém kole se o vedení pral Jimmie Johnson a Dale Earnhardt Jr., Johnson byl ale o něco úspěšnější. Muž s nejlepšími dojezdy (v Talladeze) ze současných aktivních jezdců - Jeff Gordon se zmítal hodně vzadu jezdeckého pole a podobně na tom byl i Kevin Harvick.

Po šedesátce odkroužených kol se v čele závodu opět objevil Matt Kenseth, druhý kroužil Johnson a třetí Earnhardt Jr. V následujících kolech se ve vedení vystřídal Jimmie Johnson a Dale Earnhardt Jr.

Druhá žlutá fáze přišla ke slovu díky nehodě, které se zúčastnil Marcos Ambrose a Juan Pablo Montoya.



Vše odstartoval Ambrose, který se chtěl přesunout do horní stopy, jenomže se jeho vůz dostal do smyku a namířil si to přímo do nic netušícího Montoyi, který si to štrádoval v dolní stopě. Montoya si po vystoupení z vozu nevěřícně prohlížel zničený čumák své čtyřicet dvojky. Vůz musel být odtažen a trať vyčištěna. Ostatní jezdci se potom vydali za svými mechaniky. Žlutá fáze přišla vhod Kylu Buschovi, který se tak mohl vrátit do Lead Lap.

Po restartu se na čele závodu ukázal Jimmie Johnson, následován Mattem Kensethem. Po pár kolech si Johnson své vedení udržel, na paty se mu lepil Earnhardt Jr., Joey Logano, Biffle a Danica Patrick. Do stého kola už jsme vjeli s novým Leaderem - Clintem Bowyerem. V tu chvíli už to byla Lead Change s pořadovým číslem +/- 28.(Celkem jich bylo přes padesát.)

Komu se stále moc nedařilo, byl Kevin Harvick, který se stále nedokázal vymanit z třetí desítky a velký um nepředváděl ani Jeff Gordon, tedy zatím. Po stovce odkroužených kol byl Gordon posledníčkem Chase jezdců a kroužil na třicátém třetím místě.

V kole s číslem 109 se o vedení prali Johnson a Stenhouse Jr. O jedenáct kol později jsme se dočkali dalších zelených zastávek u mechaniků. Jak nezvyklé na Talladegu. V čele se stále častěji a na delší dobu ukazovala čtyřicet osmička, právě Johnson si nakonec ze závodu odnesl nejvyšší počet kol strávených ve vedení a to rovných čtyřicet sedm, druhou příčku s třiceti osmi koly obsadil Dale Earnhardt Jr. Nezdar prolomil i Gordon, i jeho jsme totiž mohli vidět v čele závodu.

Padesát kol před cílem se vedení ujal Brad Keselowski, kterého v zápětí vystřídal Earnhardt Jr., druhý kroužil Stenhouse Jr., třetí Kyle Busch a pátý Kurt Busch. Earnhardt si vedení udržel po několik kol následován Gordonem, Kahnem, Stenhousem nebo Johnsonem.

Dvacet sedm kol před cílem museli jezdci opět zavítat na Pit Lane, vše probíhalo za plného závodního tempa. Poněkud zuřivější nájezd na Pit uličku měla Danica Patrick, která si to ke svým mechanikům střihla přes trávník a její rychlost byla poněkud vyšší, než je dovoleno.

Po zastávkách se vedení ujal Kyle Busch, celkem ve vedení strávil devět kol. Leadera pronásledoval Biffle, Gordon, Edwards a Johnson. Osmnáct kol před cílem sváděli bitvu o vedení Edwards a Kyle Busch. Zbytek jezdeckého pole přitom utvořil onen překrásný houf, při kterém mrazí v očekávání, že se něco semele. Po pár odkroužených kolech se utvořil trojřad i v první linii, o vedení bojovali Kyle Busch, Carl Edwards a Jamie McMurray. McMurray nakonec pokořil své soupeře a ve stosedmdesátém čtvrtém kole se ujal vedení. A to byl krok, který McMurraye nakonec dovedl zdárně až do cíle, protože deset kol před cílem se velký hrozen aut roztrhal a jezdci utvořili vláček. Z řady jedoucích vozů vystoupil po pár kolech Johnson, který utvořil druhou řadu jako pokus dostat se více dopředu.

Leader McMurray neohrožene hnal svou jedničku vpřed následován Earnhardtem Jr. a Austinem Dillonem. Pořadí se neměnilo a jezdci se vřítili do posledního kola. Právě zadní rovinka posledního kola přinesla největší zrušení z celého závodu. V pokusu vyjet z vláčku vozů se do konfliktu dostal právě zmiňovaný Austin Dillon, který usedl do vozu s číslem čtrnáct.



Pravděpodobné mírné zaváhání, nepatrný kontakt - to vše v rychlosti přes 300 km/h může vyústit v jedinou věc - smyk a nehodu. Neštěstí především pro Casey Mearse, který se roztočenému a nekontrolovanému vozu již nedokázal vyhnout. Stejně namále měl například i Greg Biffle, ten se ale konfliktu dokázal vyhnout a tak nedošlo k dalším reakcím. Srážka vozů byla ozdobena vzlétnutím čtrnáctky a vše zastínilo konec závodu, především vítěze - Jamieho MacMurrayho. Pro tohoto jezdce je to již sedmé vítězství kariéry.

Pořadí závodu naleznete ZDE.

Pořadí jezdců v šampionátu před závodem:
1 Matt Kenseth
2 Jimmie Johnson
3 Kevin Harvick
4 Jeff Gordon
5 Kyle Busch
6 Greg Biffle
7 Kurt Busch
8 Clint Bowyer
9 Dale Earnhardt Jr.
10 Carl Edwards
11 Joey Logano
12 Ryan Newman
13 Kasey Kahne

Pořadí jezdců v šampionátu po závodě:
1 Jimmie Johnson
2 Matt Kenseth
3 Kyle Busch
4 Kevin Harvick
5 Jeff Gordon
6 Dale Earnhardt Jr.
7 Greg Biffle
8 Clint Bowyer
9 Kurt Busch
10 Carl Edwards
11 Ryan Newman
12 Joey Logano
13 Kasey Kahne

Matt Kenseth ztrácí na Johnsona 4 body, pánové si tedy pouze prohodili pozice, před závodem ztrácel na Kensetha Johnson 4 body, Kyle Busch ztrácí bodů 26. Boj o titul tedy pravděpodobně proběhne mezi Jimmiem Johnsonem a Mattem Kensethem. Stejnou ztrátu 26 - ti bodu jako Kyle Busch má i čtvrtý Kevin Harvick. S trochou štěstí se o titul mohou poprat i oni. Pátý Jeff Gordon ztrácí právě teď 34 bodů. Šestý Earnhardt Jr. má ztrátu 52 bodů a Greg Biffle dokonce 53. Další jezdci se musí spokojit s úspěchem v podobě účasti Chase For The Sprint Cup 2013.

Nezapomeňte, za týden závodíme (letos již po druhé) na nejkratším oválu v závodním kalendáři! Sestřih toho nejlepšího z jarního závodu jako návnada: