Mayr-Melnhof na čele kvalifikačního závodu v Baku
Českým a slovenským zástupcům se v divokém klání nedařilo.
Včerejší kvalifikace určila pořadí na startu kvalifikačního závodu. Její výsledky již po odebrání dosažených časů druhé posádky Winkelhock/Ide (nevyhovující nastavení zadního křídla) naleznete zobrazeny na tomto odkazu Zde. Závodu se nezúčastnila posádka týmu Callaway Bleekemolen/Keilwitz z důvodu poškození vozu v sobotních trénincích.
Závod byl poznamenán nejprve odložením startu o hodinu kvůli panujícím podmínkám na dráze. I poté se slunečné Baku potýkalo s nízkou teplotou a navlhlým anebo mokrým povrchem dráhy, takže první dvě kola strávili účastníci za bezpečnostním vozidlem. Bohužel v tu dobu již přenos z ázerbájdžánské metropole nefungoval, takže jediným pojítkem se závodem byla časomíra a zprávy pořadatelů.
Technické problémy kosily závodníky především zpočátku. Parisy (č. 10, PRO, Loeb, McLaren) zajel ihned do boxů se závadou na výfuku, kde strávil takřka celý závod. Střídající Zuber se svezl krátce během pět kol trvajícího výjezdu bezpečnostního vozidla v 16. kole. Příčinou byl Proczyk po nárazu do bariéry v deváté zatáčce.
Turveyho (č. 44, PRO, Molitor, McLaren) vyřadil defekt pneumatiky, Wattse (č. 42, PRO, Track Speed, Porsche) v osmém kole závada na brzdách. Ve stejnou dobu se objevil u mechaniků i Janiš (č. 3, PAM, HTP, Mercedes), který již dále nepokračoval.
O další prodloužení zpožděného klání se postaral po výměnách Campanico (č. 14, PAM, Novadriver, Audi), který zablokoval dráhu v páté zatáčce. Závod byl zastaven, časomíra nikoliv. Následně vedení závodu rozhodlo o prodloužení o deset minut.
Po novém startu ve 24. kole začaly pro změnu rozdávat tresty komisaři. Na nevhodné načasování zastávky doplatil trestem v tu chvíli již nepokračující Campanico, jehož kolega Ammermüller byl v boxech dříve. Pozdní vjezd provedl Beltoise (č. 45, PAM, TDS, BMW). Dále byl za porušení startovní procedury vyšetřován Loeb (č. 9, PRO, Loeb, McLaren) anebo byla ukázána černobílá vlajka Bellovi (č. 27, PRO, Hexis, McLaren) za krácení dráhy.
Z vítězství se po ujetí 32 kol nakonec radoval Mayr-Melnhof, z titulu ve třídě smíšených se stav dvojice Afanasiev/Simonsen a tým WRT ze zisku týmové trofeje v kategorii profesionálů. V boji o titul jezdců si Ortelli s Vanthoorem navýšili náskok před Stipplerem a Sandströmem na osm bodů.
p.
|
Kat. | Posádka | Tým | Vůz |
Čas/Ztráta
|
1.
|
PRO
|
N.Mayr-Melnhof/R.Rast | Team WRT |
A
|
1:14:26.088
|
2.
|
PRO
|
S.Ortelli/L.Vanthoor | Belgian Audi |
A
|
+ 1.226
|
3.
|
PRO
|
R.Bell/K.Estre | Hexis |
Mc
|
+ 2.190
|
4.
|
PRO
|
A.Sims/S.Dusseldorp | Boutsen Ginion |
Mc
|
+ 2.787
|
5.
|
PRO
|
N.Catsburg/M.Martin | Marc VDS |
B
|
+ 5.710
|
6.
|
PRO
|
S.Loeb/A.Parente | Loeb Racing |
Mc
|
+ 6.859
|
7.
|
PAM
|
S.Afanasiev/A.Simonsen | HTP |
MB
|
+ 7.761
|
8.
|
PRO
|
F.Stippler/E.Sandström | Belgian Audi |
A
|
+ 7.986
|
9.
|
PRO
|
A.Khodair/C.Bueno | Team Brazil |
B
|
+ 8.606
|
10.
|
PRO
|
M.Winkelhock/E.Ide | Phoenix |
A
|
+ 9.317
|
11.
|
PRO
|
N.Tandy/M.Holzer | Track Speed |
P
|
+ 10.498
|
12.
|
PRO
|
F.Vervisch/S.Vandoorne | Boutsen Ginion |
Mc
|
+ 11.819
|
13.
|
PRO
|
S.Dusseldorp/A.Day | HTP |
MB
|
+ 12.215
|
14.
|
PAM
|
P.Cunha/M.Stumpf | Rodrive |
L
|
+ 22.513
|
15.
|
PRO
|
O.Webb/B.Hetherington | Fortec |
MB
|
+ 40.205
|
16.
|
PRO
|
R.Zonta/S.Jimenez | Team Brazil |
B
|
+ 40.324
|
17.
|
PRO
|
G.Demoustier/F.Albuquerque | Team WRT |
A
|
+ 46.554
|
18.
|
GTR
|
C.Sdanewitsch/F.Leo | AF Corse |
F
|
+ 1:16.134
|
19.
|
GTR
|
I.Melnikov/M.Thomas | Molitor RS |
Mc
|
+ 1 kolo
|
20.
|
PAM
|
H.Hassid/A.Beltoise | TDS |
B
|
+ 2 kola
|
21.
|
PRO
|
F.Sládečka/Š.Rosina | Grasser |
L
|
+ 4 kola
|
22.
|
PAM
|
C.Campanico/M.Ammermüller | Novadriver |
A
|
+ 11 kol
|
23.
|
PAM
|
D.Baumann/H.Proczyk | Grasser |
L
|
+ 19 kol
|
24.
|
PRO
|
D.Watts/M.Ragginger | Track Speed |
P
|
+ 24 kol
|
25.
|
PAM
|
P.Charouz/J.Janiš | HTP |
MB
|
+ 24 kol
|
26.
|
PRO
|
A.Soucek/O.Turvey | Molitor RS |
Mc
|
+ 24 kol
|
27.
|
PRO
|
A.Zuber/M.Parisy | Loeb Racing |
Mc
|
+ 28 kol
|
Hlavní závod můžete sledovat Zde anebo Zde. Dle údajů týmu Marc VDS dojde k odložení závodu o tři hodiny, tj. se startem v 11,55. Dle informací You Tube bude však přenos zahájen ve 12,15, čímž by pravděpodobně ke startu do zahřívacího kola došlo ve 12,25.
Profil šampionátu
FIA GT Series (Zde)
Naleznete zde charakteristiku série, její historii, přehled držitelů jezdeckých a týmových titulů anebo informace o pořadatelské organizaci. Seznámíte se s aktuálním kalendářem, výtahem z pravidel, účastníky anebo úspěšnými jezdci působícími v šampionátu.