Mercedes uvítal Ecclestonovo odstoupení
Firemní stanovy mu zakazují spolupráci s úplatkáři.
Mercedes vyjádřil spokojenost s rozhodnutím Bernieho Ecclestona odstoupit z postu ředitele Delta Topco. Odkdy Bernieho Eclestona obvinili z úplatkářství, začaly se objevovat zprávy, že Mercedes uvažuje o stažení své účasti v F1, aby ochránil své dobré jméno. Tímto spekulacím je však již konec.
Minulý týden mnichovský soud oznámil, že se Ecclestone bude muset v dubnu před ním hájit v kauze $44-milionového úplatku. Ten měl poskytnout Gerhardovi Gribkowskému, výměnou za zmanipulování prodeje práv na Formuli 1 ve prospěch společnosti CVC.
V roce 2012 byl Gribkowsky za přijetí tohoto úplatku odsouzen na 8 a půl roku vězení. To mohlo ohrozit další účast Mercedesu v Ecclestonem říze F1.
Mateřská společnost Mercedesu, Daimler, má ve svých stanovách zakotven bod, který říká, že "nebude tolerovat nemorální či korupční praktiky svých zaměstnanců ani obchodních partnerů". Tento bod se do stanov dostal poté, co byl nucen zaplatit spolu 185 milionů dolarů, aby urovnal obvinění z 56 milionového úplatku za účelem získání státní zakázky na svá vozidla.
Firemní právník, Laurenz Schnitt, v době propuknutí kauzy prohlásil, že podezření z úplatkářství Bernieho Ecclestona by mohlo spadat do kategorie situací, popsaných v daném bodě stanov.
Situaci vyřešilo až Ecclestonovo odstoupení z vedoucí pozice Formule 1, přičemž není ani členem představenstva.
Mluvčí společnosti Mercedes: "Předseda dozorní rady a jeho místopředseda budou odteď provádět potřebný dozor. Mercedes tato opatření vítá."
V poslední době má Mercedes s Ecclestonem napjaté vztahy. Hlavním důvodem je finanční znevýhodnění Mercedesu oproti jeho soupeřem z Red Bullu, Ferrari a částečně McLarenu. Podle nové dohody by měl Ecclestone každoročně rozdělit údajně až 100 milionů dolarů mezi tři z nejsilnějších týmy F1. Lví podíl přitom dostanou Ferrari a Red Bull, prý za historický přínos a nedávno dosažené úspěchy. Podstatně méně má dostávat McLaren, přičemž Mercedes a Williams si dělí jen drobky. O tom, nakolik je tento stav výsledkem objektivních Ecclestoneho výpočtů a nakolik formou úplatku, kterým si Ecclestone zajistil odchod Red Bullu a Ferrari z řad Federace týmů formule 1 (FOTA), je možné jen spekulovat.
Každopádně FOTA ochuzena o dva nejsilnější týmy, již nemůže být Britu v jednáních o budoucnosti Formule 1 rovnocenným partnerem. Zájmy týmů má nyní zastupovat strategická rada Formule 1, kam Ecclestone a FIA pozvali pouze zástupce Ferrari, Red Bullu, McLarenu, Mercedesu, Williamsu a Lotusu.
Vztahy mezi Mercedesem a Ecclestonem začali dávat do pořádku až noví lidé ve vedení týmu F1 - Toto Wolff a Niki Lauda, kterému se připisují největší zásluhy na tom, že Mercedes vůbec podepsal novou Concorde.
Portál pitpass dokonce odhalil, že Ecclestone v zájmu uklidnění Daimleru jmenoval jeho finančního ředitele, Boda Uebbera, členem správní rady Delta Topca. Je tak trochu ironií, že Ecclestone musel ze své pozice i tak odstoupit a Uebber v představenstvu zůstává.