Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Red Bull nedokončil ani závěrečný den testů

Red Bull nedokončil ani závěrečný den testů

RB10 za čtyři dny dokázal odjet pouze 21 kol.

Pro Red Bull skončily první předsezónní testy v Jerezu předčasně, když stáj kvůli přetrvávajícím problémům začala balit už po dopolední části závěrečného dne.

Letošní model RB10 za sebou nemá příliš úspěšnou premiéru, když se v průběhu čtyřdenních testů na něm objevila řada problémů s přehříváním a s motorem Renault. Závodní jezdci týmu Sebastian Vettel a Daniel Ricciardo přitom v první sérii testů zvládli absolvovat pouze 21 kol.

Pro páteční jízdy se Red Bull ve snaze zamezit dalšímu přehřívání rozhodl otevřít další přídavné otvory na bočnici vozu. Malého zlepšení tím sice bylo dosaženo, ovšem vůz následně kvůli blíže nespecifikovanému problému zastavil na trati a tým se během poledne rozhodl již ve zbytku první série testů nevyjíždět.

Šéf týmu Christian Horner nicméně zůstává pozitivní a věří, že Red Bull může před dalšími testy, které bude od 19. do 22. února hostit okruh Sakhir v Bahrajnu, dosáhnout na svém voze výrazného zlepšení.

"Byl to velmi těžký test," řekl Horner. "Měli jsme řadu problémů s Renaultem a také s chlazením šasi, což se projevilo na našem pokroku.

Nicméně navzdory malému množství najetých kilometrů jsme zjistili, že bychom měli stihnout problémy do dalšího testu v Bahrajnu vyřešit.

Jedním z důvodů tohoto prvního testu bylo dozvědět se o možných problémech před začátkem sezóny a v příštích týdnech se budeme hodně soustředit na dynamometr."


Má se za to, že problémy Red Bullu s přehříváním pramení z toho, jakým způsobem je motor Renault v útrobách vozu uložen. Právě na to se budou muset jak Red Bull, tak také Renault před příštími testy v Bahrajnu zaměřit.

Kromě problémů s Red Bullem zaznamenal Renault během testů také několik závad v softwaru, kvůli kterým nebylo možné odjet tolik kilometrů, v kolik francouzský výrobce doufal.

Šéf oddělení motorů značky Rob White však věří, že před testy v Bahrajnu bude dostatek času na opravu všech závad.

"Pro první test jsme měli nějaké cíle, kterých jsme však plně nedosáhli, a proto musíme před Bahrajnem udělat velký krok vpřed,"
řekl.

"Jsme ale rozhodnuti a zavázáni k tomu to udělat a budeme spolupracovat s týmy na vyřešení problému."