Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Sprint Unlimited a Budweiser Duely

Sprint Unlimited a Budweiser Duely

Bitva může začít!

Již 15. února se závodní vozy NASCAR vrátily na trať, přesněji potom na okruh v Daytoně, kde vše zahájila exhibice Sprint Unlimited. Letos se závodu účastnilo osmnáct jezdců, mezi nimi nechyběl Denny Hamlin, Jimmie Johnson nebo například Tony Stewart, pro kterého je to vůbec poprvé, co se vrátil do závodního vozu po vážné nehodě, kterou prodělal minulý rok. Vůbec poprvé se exhibice zúčastnila jediná žena jezdeckého pole – Danica Patrick a to díky Pole Position na závod Daytona 500 2013.

Naplánováno bylo sedmdesát pět kol, která byla rozdělena do tří segmentů (30-25-20). Mezi vůbec nejúspěšnější jezdce v Daytoně patří Kyle Busch nebo již zmíněný Tony Stewart, značných úspěchů zde dokázal dosáhnout i Matt Kenseth. V roce 2013 v tomto závodě zářil Denny Hamlin.

Line up svým způsobem určili diváci, kteří svými chytrými telefony měli možnost zvolit hledisko, dle kterého se jezdci při startu seřadí. Čtyřicet jedna procent diváků bylo pro možnost rychlosti během posledního tréninku. Do první řady se tak vedle sebe postavili McMurray a Hamlin, následovali je Kyle Busch a Stenhouse Jr., Harvick a Keselowski.

Po startu se do vedení dostal Denny Hamlin, na čele závodu jej vystřídal Kyle Busch nebo Stenhouse Jr. Téměř před koncem klidného prvního segmentu došlo na žluté vlajky. Do problémů se svévolně dostal Jimmie Johsnon, který poslal svůj Chevrolet na trávník.



Pro šestinásobného šampiona to byl konec závodění, naopak pro Dennyho Hamlina to znamenalo vítězství prvního segmentu, protože segment č. 1 byl pod žlutými vlajkami dokončen. Po zastávkách na Pit Road jsme se vrátili zpět k závodění. Jenomže už v šestém kole druhého segmentu se podruhé mávalo žlutými vlajkami. Tentokráte byl ale konflikt o něco větší. Vše začalo u Matta Kensetha a Joeye Logana, těm bylo na trati poněkud těsno a tak došlo ke konfliktu, ke kterému se přimotal i za nimi jedoucí Stewart. Vyhnout se chtěla i Danica Patrick, která tak zajela na trávník a při návratu na trať už svůj vůz neukočírovala. Sečteno, podtrženo se do nehody zapletlo osm vozů a kvůli nepořádku na trati musela být vyvěšena červená vlajka.



Zpět k závodění tak nastoupilo pouze devět vozů. Zbytek druhého segmentu se obešel bez mávání žlutou vlajkou. Dominoval Denny Hamlin, který nakonec vyhrál i druhý segment.

Sprint Unlimited šel do finále, posledních dvacet kol, posledních devět jezdců. Ještě před tím, než se začalo opět závodit, se o nemalý rozruch postaralo Pace Car, které se rozhodlo, že prostě bude hořet. Výjimečně tak muselo být zachraňováno auto, které nezávodilo.



První kolo závěrečného segmentu vedl Hamlin, následně se do vedení dostal Earnhardt Jr. V pátém kole se do smyku dostal Kyle Busch a ukázal naprosto dokonalý „save“, neboť dokázal svůj vůz vrátit bez problému na trať. Přesto nad tratí zavlály žluté vlajky.



Zpět k zelené vlajce jsme se dostali v osmém kole. Ve vedení setrvával Earnhardt Jr., následován Loganem a Ambrosem. V desátém kole se dostala ke slovu pátá žlutá fáze. Do kontaktu se dostal Earnhardt Jr. a Ambrose, Earnhardt si následně ještě potykal s lemující zdí a to pro něj byl jasný konce závodění, alespoň pro pro ten den.

V závodě zůstalo osm vozů, pět kol před koncem se mohlo konečně restartovat. Ve vedení se držel Logano, následován Keselowskim a McMurrym. Jak už to v Daytoně chodí, pořadí se míchalo, do Final Lap vstoupil jako Leader Denny Hamlin, který se tři kola zpět pohyboval za první pětkou. Denny Hamlin už se do konce závodu nenechal nikým předjet a zvítězil i v posledním segmentu.

Následujícího dne se odjely samotné kvalifikace na Dayonu 500. Každý tým měl možnost zajet dvě kola, z nichž to rychlejší bude počítáno jako „ostrý“ kvalifikační čas. V předchozích trénincích si velmi dobře vedl Paul Menard, Ryan Newman, Matt Kenseth nebo „nováčkové“ Austin Dillon a Kyle Larson. Nejrychlejší kolo nakonec zajel Austin Dillon, který k rozhořčení některých fanoušků nastoupil do této sezóny s legendárním číslem #3. Lepší začátek, něž Pole Position na Daytonu 500 si nemohl Dillon přát. Jeho čas byl 45, 914 vteřin, druhý skončil Martin Truex Jr. s časem 45, 953 vteřin. Tito pánové tedy už mají o startovní pozice postaráno. Třetí nerychlejší čas zajel Greg Biffle. Danica Patrick, která vyhrála Pole Position na daytonskou pětistovku minulý rok, letos skončila až na dvacáté páté příčce. Jimmie Johnson se „předkvalifikoval“ na místě čtrnáctém.

Ve čtvrtek se konala poslední část velkého úvodu a četných „pre“ a sice dva Budweiser Duely aneb dva stopadesáti mílové závody, z nichž vždy vzejde patnáctka nejrychlejších a právě ti zaplní zbytek startovních pozicí v prvním závodě. Přesněji místa 3-32. Zbylé pozice mají ještě další pravidla.

V prvním duelu nastoupilo dvacet pět vozů, z první řady startoval Austin Dillon a Greg Biffle, kteří mají start v Daytoně již zajištěn. Šedesáti kolový duel byl odstartován, jediné co jsme mohli téměř v první polovině sledovat, bylo propdání se Grega Biffla (stihl se propadnou z druhé pozice až na devatenáctou), jinak se spořádaně závodilo pod zelenou vlajkou. Ve vedení se vystřídal Earnhardt Jr. i Keseth. V třicátém sedmém kole jezdci zahájili zastávky na Pit Road. Vzrušení tak proběhlo až na samotný závěr duelu, cílem totiž jezdci projeli trojřad, a sice Matt Kenseth, Kevin Harvick (který po dvanácti letech změnil tým a letos jej budeme sledovat ve voze #4) a Kasey Kahne. Kevin Harvick, přesněji jeho vůz ale neprošel „pozávodními“ kontrolami a tak se musel přesunout až na chvost.



V druhém duelu startovali z první řady Carl Edwards a Martin Truex Jr. Truex letos závodí s vozem #78. Po startu se vedení ujal právě Truex, jenomže už záhy jej vystřídal Keselowski a vedení se nehodlal vzdát dalších více jak dvacet kol. Patnáct kol před cílem klidného duelu se do vedení dostal Denny Hamlin, který prostě ukazuje, že mu to letos na Daytoně jezdí.

Duel se dostal do závěrečného kola a v něm se jiskerchtiví diváci dočkali. Došlo totiž k velké nehodě. Vše začalo po nepatrném kontaktu mezi Johnsonem a McMurraym. Do následujících smyků čtyřicet osmičky a jedničky se připletl Truex, Edwards, Ragan a Bowyer předvedl ukázkové salto.



Druhý duel vyhrál Denny Hamlin a Line Up na daytonskou pětistovku je konečně finální. Line Up naleznete ZDE.

Takže nezapomeňte, startujeme již tuto neděli!