Red Bull a Renault spolupracují na opravách ERS
Podle Hornera může za současné problémy i Flavio Briatore.
Podle Christiana Hornera se současné problémy pohonných jednotek Renault dají vystopovat až k Flaviovi Briatoremu.
Francouzský výrobce má méně zkušeností se systémy na rekuperaci energie než dvojice jeho konkurentů. Důvodem je rozhodnutí, které se datuje ještě do roku 2008. Renault se tehdy připravoval na historicky první osazení systémů KERS do vozů Formule 1. Na rozdíl od Mercedesu a Ferrari ale nezačal KERS vyvíjet a sestavovat spolu se svými motory ve Viry-Châtillon a Tours. Místo toho začal systém KERS připravovat jeho tovární tým se sídlem v anglickém Enstone.
Red Bull, který si dosud vyvíjel svůj vlastní KERS, se nyní pokusí pomoci Renaultu z jeho problémů: "Snažíme se využít naše zkušenosti se systémy rekuperace energie, abychom Renaultu pomohli vyřešit jeho problémy", řekl Christian Horner pro Autosport.
"Toto je oblast, ve které můžeme být nejvíce nápomocní a zároveň je to oblast, se kterou máme v současnosti největší problémy. Doposud byla naše spolupráce dosti omezená, ale odteď budeme více zapojeni do vývoje.
Byl to Flavio (Briatore), kdo před lety rozhodl, že KERS bude dodávat závodní tým a ne výrobce motorů." Takové rozhodnutí tehdy ještě mohlo dávat smysl, protože Renault měl tehdy svůj tovární tým a systém KERS nebyl ještě tak komplexní a integrovaný do motoru, jak je tomu dnes.
"Renault ale pak svůj tým prodal a my jsme si vyvinuli vlastní systém, který jsme si umístili k převodovce. Nová pravidla ale vyžadují, aby tyto systémy vyvíjel výrobce motorů. Renaultu tak chyběly zkušenosti, které získali Mercedes a Ferrari během let připravování vlastního rekuperačního systému."