Barrichello vyhrál první čínskou Grand Prix!
Grand Prix Číny - závod
Rubens Barrichello si dojel pro vítězství v historicky první Grand Prix Číny, když bezchybným výkonem za sebou nechal veškerou konkurenci včetně Kimiho Räikkönena, který se na něj až do třetích zastávek v boxech lepil.
BAR v souboji s Renaultem svůj náskok navýšil, bodovali jak Button tak Sato, zatímco Villeneuve nikoli.
Michael Schumacher nakonec startoval z boxů, Ferrari se mu rozhodlo vyměnit motor. Renaulty tradičně dobře odstartovaly, takže po sedmi kolech spolu o třetí místo bojovali Alonso a Button, ale druhý z nich Španěla dokázal předjet. Kimi Räikkönen zůstal stále nalepený na Barrichellovi, chvíli se bojovalo i se saubery, ale Massa postupně klesl na devátou příčku a Fisichella se vyšphal na pátou.
Bojovali spolu i bývalý mistr světa Jacques Villeneuve, který měl za sebou Montoyu, ale vůbec rozdíly od pátého do osmnáctého místa nebyly víc jak vteřinové, s několika málo výjimkami.
Felipe Massa byl prvním, kdo zajel do boxů - na konci desátého kola. Rubens Barrichello pak začal zajíždět nejrychlejší kola a pomalu se Finovi vzdalovat. Fisichella, Coulthard, Zonta, Panis, Klien zajeli do boxů, ale ještě před tím posledně jmenovaný kolidoval s M. Schumacherem, který se jej pokusil předjet, a Rakušan ze závodu odstoupil.
Ve stejnou chvíli ke svým mechanikům zajeli Barrichello a Räikkönen, na jejich vzájemném pořadí se ale nic nezměnilo. Alonso měnil pneumatiky o kolo později, Button po něm a vrátil se za Räikkönena.
Ze špice do boxů v této chvíli nezajeli ještě williamsy, Sato a Mark Webber, načež Michael Schumacher udělal v zatáčce vedoucí na nejdelší rovinku okruhu chybu a následně hodiny.
Po Montoyově zastávce v 16., Heidfeldově v 17. a Satově v 18. byli všichni alespoň jednou v boxech, vyjma M. Schumachera. Ten měl v tu chvíli nižší stav paliva a z 12. místa se během tří kol propracoval az za svého bratra na pátém, kterého se mu nepodařilo předjet na první pokus (Ralf ho schumacherovsky zavřel) a po tom druhém (úspěšném) hned zajel do boxů, vrátil se na 14. místě.
Barrichello a Räikkönen nadále neměli mezi sebou více jak vteřina a tato situace připomínala časy, kdy v McLarenu jezdil Mika Häkkinen - mezi Ferrari a McLarenem rozhodovaly desetiny vteřiny.
Jenson Button už ztrácel na Barrichella 13 vteřin, Alonso dalších 11.
Räikkönen zajel podruhé do boxů ve 27. kole, Barrichello okamžitě zajížděl velmi rychlé časy v jednotlivých sektorech - své nejlepší, a bylo vidět, že jede na hraně. Vydržel o dvě kola déle, v boxech byl podobně rychlý jako Räikkönen, takže si první místo s přehledem udržel! Navíc získal i drobný náskok.
Jezdci Williamsu, kteří zvolili strategii dvou zastávek, nebylo moc vidět, ale Ralf byl po 33. kolech na čtvrtém a Montoya na sedmé místě. Rozhodně se nedařilo Villeneuvovi, který bojoval s M. Schumacherem na 12. místě.
Michal Schumacher si pravděpodobně v Číně vybral veškerou smůlu za štěstí, které jej léta provázelo a jeho levá zadní pneumatika praskla. Zajel do boxů e 36. kole, stejně jako Räikkönen, který tak měl nejspíš poslení šanci, jak se dostat do vedení.
Ve stejnou chvíli David Coulthard a Ralf Schumacher spolu kolidovali poté, co Coulthard na něj zbrkle zaútočil a vrazil do williamsu. Očividně naštvaný Ralf musel ze závodu odstoupit a Coulthard musel pro nové levé přední kolo.
Gianmaria Bruni ztratil levé přední kolo svého minardi a musel ze závodu odstoupit. Jenson Button na druhém místě zvolil taktéž strategii dvou zastávek v boxech a zůstal tudíž před Räikkönenem, avšak za Barrichellem. Jacques Villeneuve se pral se svým renaultem a na moment vyjel z trati.
O výsledku závodu bylo v tu chvíli více méně rozhodnuto. Jeho konec okořenil Michael Schumacher ve své snaze předstihnout Jacquese Villeneuva, který se nedal snadno. Nakonec jej předjel, ale Schumacher musel potřetí do boxů (podruhé plánovaně) a octil se tak o kolo zpět. Villeneuve se pak vrhl na Webbera, ale ani on nebyl snadným soupeřem.
Ke konci se třetí Räikkönen dotáhl blízko Buttonovi a ten zase Barrichellovi, ale na to, aby se na pořadí ještě něco měnilo, bylo již pozdě. První ćínská Grand Prix skončila.
Michael Schumacher si dojel pro cenu útěchy v posledním kole: nejrychlejší kolo závodu.
Výsledky závodu
p.
|
Jezdec | Tým | Čas/Kolo | |
1.
|
R.Barrichello | Ferrari |
B
|
1h29:12.420
|
2.
|
J.Button | BAR |
M
|
+ 1.035
|
3.
|
K.Räikkönen | McLaren |
M
|
+ 1.469
|
4.
|
F.Alonso | Renault |
M
|
+ 32.510
|
5.
|
J.P.Montoya | Williams |
M
|
+ 45.193
|
6.
|
T.Sato | BAR |
M
|
+ 54.791
|
7.
|
G.Fisichella | Sauber |
B
|
+ 1:05.464
|
8.
|
F.Massa | Sauber |
B
|
+ 1:20.080
|
9.
|
D.Coulthard | McLaren |
M
|
+ 1:20.619
|
10.
|
M.Webber | Jaguar |
M
|
+ 1 kolo
|
11.
|
J.Villeneuve | Renault |
M
|
+ 1 kolo
|
12.
|
M.Schumacher | Ferrari |
B
|
+ 1 kolo
|
13.
|
N.Heidfeld | Jordan |
B
|
+ 1 kolo
|
14.
|
O.Panis | Toyota |
M
|
+ 1 kolo
|
15.
|
T.Glock | Jordan |
B
|
+ 1 kolo
|
16.
|
Z.Baumgartner | Minardi |
B
|
+ 3 kola
|
NC
|
G.Bruni | Minardi |
B
|
39. kolo
|
NC
|
R.Schumacher | Williams |
M
|
38. kolo
|
NC
|
R.Zonta | Toyota |
M
|
35. kolo
|
NC
|
C.Klien | Jaguar |
M
|
12. kolo
|