Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Barrichello vyhrál první čínskou Grand Prix!

Barrichello vyhrál první čínskou Grand Prix!

Grand Prix Číny - závod

Rubens Barrichello si dojel pro vítězství v historicky první Grand Prix Číny, když bezchybným výkonem za sebou nechal veškerou konkurenci včetně Kimiho Räikkönena, který se na něj až do třetích zastávek v boxech lepil.

BAR v souboji s Renaultem svůj náskok navýšil, bodovali jak Button tak Sato, zatímco Villeneuve nikoli.

Michael Schumacher nakonec startoval z boxů, Ferrari se mu rozhodlo vyměnit motor. Renaulty tradičně dobře odstartovaly, takže po sedmi kolech spolu o třetí místo bojovali Alonso a Button, ale druhý z nich Španěla dokázal předjet. Kimi Räikkönen zůstal stále nalepený na Barrichellovi, chvíli se bojovalo i se saubery, ale Massa postupně klesl na devátou příčku a Fisichella se vyšphal na pátou.

Bojovali spolu i bývalý mistr světa Jacques Villeneuve, který měl za sebou Montoyu, ale vůbec rozdíly od pátého do osmnáctého místa nebyly víc jak vteřinové, s několika málo výjimkami.

Felipe Massa byl prvním, kdo zajel do boxů - na konci desátého kola. Rubens Barrichello pak začal zajíždět nejrychlejší kola a pomalu se Finovi vzdalovat. Fisichella, Coulthard, Zonta, Panis, Klien zajeli do boxů, ale ještě před tím posledně jmenovaný kolidoval s M. Schumacherem, který se jej pokusil předjet, a Rakušan ze závodu odstoupil.

Ve stejnou chvíli ke svým mechanikům zajeli Barrichello a Räikkönen, na jejich vzájemném pořadí se ale nic nezměnilo. Alonso měnil pneumatiky o kolo později, Button po něm a vrátil se za Räikkönena.

Ze špice do boxů v této chvíli nezajeli ještě williamsy, Sato a Mark Webber, načež Michael Schumacher udělal v zatáčce vedoucí na nejdelší rovinku okruhu chybu a následně hodiny.

Po Montoyově zastávce v 16., Heidfeldově v 17. a Satově v 18. byli všichni alespoň jednou v boxech, vyjma M. Schumachera. Ten měl v tu chvíli nižší stav paliva a z 12. místa se během tří kol propracoval az za svého bratra na pátém, kterého se mu nepodařilo předjet na první pokus (Ralf ho schumacherovsky zavřel) a po tom druhém (úspěšném) hned zajel do boxů, vrátil se na 14. místě.

Barrichello a Räikkönen nadále neměli mezi sebou více jak vteřina a tato situace připomínala časy, kdy v McLarenu jezdil Mika Häkkinen - mezi Ferrari a McLarenem rozhodovaly desetiny vteřiny.

Jenson Button už ztrácel na Barrichella 13 vteřin, Alonso dalších 11.

Räikkönen zajel podruhé do boxů ve 27. kole, Barrichello okamžitě zajížděl velmi rychlé časy v jednotlivých sektorech - své nejlepší, a bylo vidět, že jede na hraně. Vydržel o dvě kola déle, v boxech byl podobně rychlý jako Räikkönen, takže si první místo s přehledem udržel! Navíc získal i drobný náskok.

Jezdci Williamsu, kteří zvolili strategii dvou zastávek, nebylo moc vidět, ale Ralf byl po 33. kolech na čtvrtém a Montoya na sedmé místě. Rozhodně se nedařilo Villeneuvovi, který bojoval s M. Schumacherem na 12. místě.

Michal Schumacher si pravděpodobně v Číně vybral veškerou smůlu za štěstí, které jej léta provázelo a jeho levá zadní pneumatika praskla. Zajel do boxů e 36. kole, stejně jako Räikkönen, který tak měl nejspíš poslení šanci, jak se dostat do vedení.

Ve stejnou chvíli David Coulthard a Ralf Schumacher spolu kolidovali poté, co Coulthard na něj zbrkle zaútočil a vrazil do williamsu. Očividně naštvaný Ralf musel ze závodu odstoupit a Coulthard musel pro nové levé přední kolo.

Gianmaria Bruni ztratil levé přední kolo svého minardi a musel ze závodu odstoupit. Jenson Button na druhém místě zvolil taktéž strategii dvou zastávek v boxech a zůstal tudíž před Räikkönenem, avšak za Barrichellem. Jacques Villeneuve se pral se svým renaultem a na moment vyjel z trati.

O výsledku závodu bylo v tu chvíli více méně rozhodnuto. Jeho konec okořenil Michael Schumacher ve své snaze předstihnout Jacquese Villeneuva, který se nedal snadno. Nakonec jej předjel, ale Schumacher musel potřetí do boxů (podruhé plánovaně) a octil se tak o kolo zpět. Villeneuve se pak vrhl na Webbera, ale ani on nebyl snadným soupeřem.

Ke konci se třetí Räikkönen dotáhl blízko Buttonovi a ten zase Barrichellovi, ale na to, aby se na pořadí ještě něco měnilo, bylo již pozdě. První ćínská Grand Prix skončila.

Michael Schumacher si dojel pro cenu útěchy v posledním kole: nejrychlejší kolo závodu.

Výsledky závodu

p.
Jezdec Tým    Čas/Kolo
1.
 R.Barrichello  Ferrari
B
1h29:12.420
2.
 J.Button  BAR
M
+ 1.035
3.
 K.Räikkönen  McLaren
M
+ 1.469
4.
 F.Alonso  Renault
M
+ 32.510
5.
 J.P.Montoya  Williams
M
+ 45.193
6.
 T.Sato  BAR
M
+ 54.791
7.
 G.Fisichella  Sauber
B
+ 1:05.464
8.
 F.Massa  Sauber
B
+ 1:20.080
9.
 D.Coulthard  McLaren
M
+ 1:20.619
10.
 M.Webber  Jaguar
M
+ 1 kolo
11.
 J.Villeneuve  Renault
M
+ 1 kolo
12.
 M.Schumacher  Ferrari
B
+ 1 kolo
13.
 N.Heidfeld  Jordan
B
+ 1 kolo
14.
 O.Panis  Toyota
M
+ 1 kolo
15.
 T.Glock  Jordan
B
+ 1 kolo
16.
 Z.Baumgartner  Minardi
B
+ 3 kola
NC
 G.Bruni  Minardi
B
39. kolo
NC
 R.Schumacher  Williams
M
38. kolo
NC
 R.Zonta  Toyota
M
35. kolo
NC
 C.Klien  Jaguar
M
12. kolo