Horner: 90 procent problémů souvisí se softwarem
Díky tomu se můžou rychle zlepšovat.
Zdá se, že dvojici Red Bull - Renault nyní více než šikovní technici, chybí šikovní programátoři.
"90 procent našich problémů souvisí se softwarem - v závislosti na tom, jak ERS spolupracuje s motorem. V tomto okamžiku jsme mimořádně omezováni po stránce jízdních vlastností a problémy máme například i s dávkováním točivého momentu. To pak samozřejmě ovlivňuje naši rychlost na rovinkách. Znamená to ale, že máme velký prostor pro zlepšení", vysvětlil Horner.
Rychlost, jakou dokážou problémy odstraňovat, závisí od inženýrů Red Bullu i Renaultu, kteří vzájemně spolupracují v Milton Keynes i ve Viry-Chatillon, sídle Renault Sport F1.
Remi Taffin, šéf traťových operací Renaultu, se nedávno vyjádřil, že týmy s motorem Renault mají ve srovnání s týmy, které pohání Mercedes, téměř sekundový handicap. A právě o jednu sekundu na kolo podle Hornera zaostává Red Bull za továrním týmem Mercedesu.
"Mercedes je extrémně rychlý a řekl bych, že v Melbourne jen kontrolovali svůj odstup na ostatní a rozhodně nejezdili naplno. Myslím, že mají asi tak sekundový náskok, takže je před námi kopec práce."
Kdyby se Williamsu vyhnuly všechny problémy, mohl by prý být podobně rychlý jako Mercedes. Horner je ale přesto spokojený, navzdory těžké zimě nyní dokážou soupeřit s McLarenem i Ferrari.