Rozhovor: Pastor Maldonado
Co očekává od Bahrajnu a jak se E22 zpráva na trati?
Lotus má po dvou velkých cenách na kontě stále 0 (slovem: nula) bodů a z Malajsie musí tým zamířit rovnou do Bahrajnu, což mu nedává prostor na větší vylepšení jeho vozu. Jak před Bahrajnem svou situaci vidí venezuelský jezdec Pastor Maldonado, který k týmu přestoupil na konci loňské sezóny?
Pastor, co si myslíte o Bahrajn International Circuit?
Je to dobrý okruh. Absolvovali jsme zde své předsezónní testy a myslím, že všechny týmy se sem rády vracejí a to nejen kvůli počasí a typu tratě.
Tento okruh se dá nazvat "kompletním", protože obsahuje rychlé, středně rychlé i pomalé zatáčky a jejich kombinace. To z něj činí ideální trať pro testování a přesně to potřebujeme. Lidi i týmy samozřejmě potěší i skvělé zázemí okruhu.
Minulý týden jste byli v Malajsii a nyní budete závodit v Bahrajnu. Máte rád takto "horké" závody?
Pokud mám být upřímný, tak ani ne. Ale je to stejné pro všechny, takže si nestěžuji. A když vystartuje do závodu, tak na tom už ani nezáleží. Soustředíte se výhradně na jízdu.
Jak důležitý byl pro tým čas, který se vám podařilo během minulého víkendu strávit na trati?
To bylo pro nás ze všeho nejdůležitější. Čím více kilometrů absolvujeme, tým více dat dostanou inženýři, kteří mají za úkol zlepšit naše výkony.
Je zřejmé, že stále ještě nemáme stoprocentně spolehlivé auto. To souvisí s tím, že jsme vynechali první předsezónní testy. Nyní jsme však už vyřešili většinu našich problémů, takže můžeme věnovat pozornost i rychlosti našeho vozu.
Musí být frustrující, řešit každý den závodního víkendu nějakou poruchu…
Samozřejmě, že je to frustrující. A ještě jak! Jsem tu přece na to, abych závodil, takže je frustrující jít se posadit do garáže, když bych přece měl být na trati. V Malajsii se na mém voze projevil až nespravedlivý díl našich problémů se spolehlivostí, ale každý problém znamená, že něco opravíme a to nás posouvá dál. A Sepang nám přinesl i další pozitiva. Například jsem měl možnost absolvovat pár dobrých kol a mám pocit, že E22 je skutečnou závodní mašinou. Vyžádá si ještě kopec práce, ale má obrovský potenciál. Dalším pozitivem je, že Romainův vůz vydržel až do cíle. Navíc nejsme jediný tým, který má problémy.
Co se stalo v neděli?
Po střetu s Bianchim se zadní část mého vozu chovala velmi nervózně. Ale i tak jsem už od startu ztrácel výkon a tak jsme raději zastavili, aby se nic nestalo motoru.
Co očekáváte od Velké ceny Bahrajnu?
Základem by byly dobrá a hlavně spolehlivá kola. Bez nich se totiž nedokážeme zlepšovat. Hodně výkonu se například ukrývá v nových pneumatikách. Ale my je nedokážeme pořádně využít, protože nerozumíme tomu, jak fungují a nerozumíme tomu proto, že na nich nemáme odjetých dostatek kol.
Letos se v Bahrajnu poprvé uskuteční noční závod. Mění se tím pro vás něco?
Pravděpodobně si nyní okruh vyžádá jiný tlak v pneumatikách i nastavení vozu, ale už máme zkušenosti s nočním závoděním v Singapuru a Abú Zabí.