I druhému tréninku dominoval Hamilton
Velká cena Španělska - 2. trénink
Mezi prvním a druhým tréninkem se ukázalo i španělské sluníčko, teplota vzduchu stoupla na 44°C a trať měla na začátku tréninku 23°C. Horko bylo i v boxech Ferrari, kde začal hořet vůz Fernanda Alonsa. Italové však situaci zvládli a Španěl mohl vyrazit i do druhého tréninku.
Celý trénink se nesl ve znamení jezdců Mercedesu a nejrychlejším se opět ukázal být britský jezdec Lewis Hamilton. Nejrychlejší kolo dne má tedy hodnotu 1:25,524, k čemu se nedokázal přiblížit ani Nico Rosberg. Ten za svým týmovým kolegou zaostal o téměř půl sekundy.
Oba jezdci Mercedesu předvedli svou rychlost na jedno kolo hned po začátku tréninku, soupeře ale vystrašili až ukázkou delších stintů na střední směsi. Obzvláště široce se může usmívat Lewis Hamilton, který jako jediný dokázal dlouho zajíždět časy blízké minutě a půl na kolo.
Poměrně dobré časy v krátkém i delším stintu opět předvedl i Daniel Ricciardo, který obsadil třetí místo. Hned za ním, avšak s velkým časovým odstupem, skončili jezdci Ferrari - Fernando Alonso a Kimi Räikkönen, následovaní Kevinem Magnussenem a Jensonem Buttonem z McLarenu.
Do tréninku nenastoupil Sebastian Vettel, jehož vůz nestihli mechanici Red Bullu opravit po technické poruše, která Němcův RB10 postihla v 1. tréninku.
Adrian Sutil kvůli technickému problému ztratil prvních 20 minut tréninku.
Menší problémy s motorem Renault měli tentokrát oba jezdci Lotusu, u Maldonada se k nim přidal i problém s převodovkou.
Žlutou vlajku mělo pár minut před koncem na svědomí Toro Rosso. Vůz Jeana-Erica Vergna přišel o pravé zadní kolo.
Díky přibývajícímu množství gumy nabídla trať jezdcům o něco více přilnavosti, což se projevilo i na dosažených časech. Své týmy ale i tak vystrašili Pastor Maldonado, Marcus Ericsson i Fernando Alonso, když při hledání limitů zašli až příliš daleko, prokázali však své mimořádné schopnosti a všechny vozy zůstaly na trati a nepoškozené. Menší škody svému vozu způsobil pouze Max Chilton, který si neporozuměl s obrubníkem zatáčky číslo 16. Jeho marussii sice mechanici dokázali poslat zpátky na trať, Chilton ji ale nakonec beztak zaparkoval ve štěrkovém kačírku.
O zrychlení monopostů se postaralo i nasazení střední směsi pneumatik, která se zdá být výrazně rychlejší než tvrdá směs. Otázkou ale je, kolik kol dokáže vzdorovat vysokým přetížením v rychlých barcelonských zatáčkách.
p.
|
Jezdec | Tým | Čas | Odstup | Kol |
1.
|
L.Hamilton | Mercedes |
1:25.524
|
|
33
|
2.
|
N.Rosberg | Mercedes |
1:25.973
|
+0.449
|
36
|
3.
|
D.Ricciardo | Red Bull |
1:26.509
|
+0.985
|
38
|
4.
|
F.Alonso | Ferrari |
1:27.121
|
+1.597
|
33
|
5.
|
K.Räikkönen | Ferrari |
1:27.296
|
+1.772
|
33
|
6.
|
K.Magnussen | McLaren |
1:27.788
|
+2.264
|
37
|
7.
|
J.Button | McLaren |
1:27.811
|
+2.287
|
29
|
8.
|
F.Massa | Williams |
1:27.824
|
+2.300
|
31
|
9.
|
P.Maldonado | Lotus |
1:27.866
|
+2.342
|
42
|
10.
|
D.Kvjat | Toro Rosso |
1:28.049
|
+2.525
|
35
|
11.
|
N.Hülkenberg | Force India |
1:28.074
|
+2.550
|
31
|
12.
|
J.Vergne | Toro Rosso |
1:28.246
|
+2.722
|
30
|
13.
|
A.Sutil | Sauber |
1:28.284
|
+2.760
|
3
|
14.
|
V.Bottas | Williams |
1:28.698
|
+3.174
|
33
|
15.
|
E. Gutiérrez | Sauber |
1:29.105
|
+3.581
|
24
|
16.
|
S.Pérez | Force India |
1:29.129
|
+3.605
|
34
|
17.
|
R.Grosjean | Lotus |
1:29.493
|
+3.969
|
26
|
18.
|
J.Bianchi | Marussia |
1:29.991
|
+4.467
|
26
|
19.
|
M.Chilton | Marussia |
1:31.148
|
+5.624
|
28
|
20.
|
K.Kobajaši | Caterham |
1:31.338
|
+5.814
|
38
|
21.
|
M.Ericsson | Caterham |
1:31.586
|
+6.062
|
22
|
22.
|
S.Vettel | Red Bull |
-
|
-
|
0
|