Rosberg: Nový výfuk nic nezměnil
Němec včera testoval výfukové potrubí ve tvaru megafonu.
Jedním z důvodů, proč máme F1 tak rádi, je téměř každoroční nadílka překvapení, s nimiž dokáží přijít inženýři a hlavně aerodynamici Formule 1. V Barceloně se však včera objevila první novinka, jejímž účelem nebylo zvýšení rychlosti ani bezpečnosti. Mercedes otestoval výfukové potrubí ve tvaru megafonu, které mělo zvýšit hlučnost jeho nového turbo motoru V6.
Problém s nízkou hlučností se již několik týdnů snaží vyřešit všechny tři automobilky zapojené do F1, ve spolupráci se zástupci FIA i FOM. Všichni chtějí, aby si zvuk nových motorů mohli vychutnat i fanoušci usazeni daleko od trati a výfuk ve tvaru megafonu či trubky byl považován za jedno z možných řešení.
Zaměstnanci týmu Mercedes F1 však asi nejsou zrovna specialisty na akustiku a nový výfuk nepřinesl prakticky žádný efekt.
"Bohužel to (nové výfukové potrubí) nepřineslo žádnou změnu", přiznal novinářům Nico Rosberg. "Náš tým však nepřestane zkoumat možnosti zvýšení hlučnosti, protože si myslíme, že to bude dobré pro celý náš sport. Budeme ale muset přijít s něčím jiným."
Po 13 kolech se tak Mercedes vrátil k původnímu tvaru výfukového potrubí. Během zbytku dne se věnoval hlavně testování brzdného systému a startovacím procedurám.