Renault se začíná obávat penalizací
Nejhůře jsou na tom Kamuji Kobajaši a Sebastian Vettel.
Zástupci Renaultu se pomalu začínají dívat pravdě do očí a už začali i fanoušky F1 připravovat na to, že jezdci s jejich motory se pravděpodobně nevyhnou penalizacím za nasazení šesté či sedmé pohonné jednotky.
Renault projekt přípravy nového motoru V6 s turbodmychadlem a spoustou nových hybridních technologií pravděpodobně podcenil. Na projektu začal pracovat později než jeho konkurenti, chyběly mu zkušenosti s přípravou systémů na rekuperaci energie a různé zdroje tvrdí, že se na jejich nové pohonné jednotce projevilo i zeštíhlení vývojového týmu.
O hrozících problémech si se zástupcem Autosportu popovídal Rob White, šéf technického oddělení Renault Sport F1.
"S každým dalším závodem musíme situaci každého týmu a každého jezdce řešit více individuálně", začal vysvětlovat White.
"Optimalizace pohonných jednotek pro každý vůz zvlášť je pro nás jedním z klíčových úkolů. Máme za sebou čtvrtinu sezóny a je jasné, že se nám nepodařilo dodržet plán, protože jsme museli nasadit více pohonných jednotek, než jsme měli v plánu. U většiny z našich jezdců bychom měli situaci zvládnout, ale někteří se asi nevyhnou penalizaci."
Renault má největší problémy s jednotkami řídícími elektrické systémy. Kamuji Kobajaši i Sebastian Vettel už použili 4 a v zásobě jim tedy zůstal už jen jediný nepoužitý kus.
Rob White ale dodává: "Ne všechny vyměněné části motorů jsou již nepoužitelné. Některé jsou ještě funkční a budeme je moci znovu nasadit."