Novinky

  • 07.05.2025 Neutral Franco Colapinto pro příštích pět závodů v Alpine vystřídá Jacka Doohana

  • 07.05.2025 Neutral Flavio Briatore převzal vedení týmu Alpine od Olivera Oakese

  • 05.05.2025 Bad Jochen Mass zesnul ve věku 78 let

  • 07.05.2025 Neutral Franco Colapinto pro příštích pět závodů v Alpine vystřídá Jacka Doohana

  • 07.05.2025 Neutral Flavio Briatore převzal vedení týmu Alpine od Olivera Oakese

Facebook Instagram

Renault se začíná obávat penalizací

Renault se začíná obávat penalizací

Nejhůře jsou na tom Kamuji Kobajaši a Sebastian Vettel.

Zástupci Renaultu se pomalu začínají dívat pravdě do očí a už začali i fanoušky F1 připravovat na to, že jezdci s jejich motory se pravděpodobně nevyhnou penalizacím za nasazení šesté či sedmé pohonné jednotky.

Renault projekt přípravy nového motoru V6 s turbodmychadlem a spoustou nových hybridních technologií pravděpodobně podcenil. Na projektu začal pracovat později než jeho konkurenti, chyběly mu zkušenosti s přípravou systémů na rekuperaci energie a různé zdroje tvrdí, že se na jejich nové pohonné jednotce projevilo i zeštíhlení vývojového týmu.

O hrozících problémech si se zástupcem Autosportu popovídal Rob White, šéf technického oddělení Renault Sport F1.

"S každým dalším závodem musíme situaci každého týmu a každého jezdce řešit více individuálně", začal vysvětlovat White.

"Optimalizace pohonných jednotek pro každý vůz zvlášť je pro nás jedním z klíčových úkolů. Máme za sebou čtvrtinu sezóny a je jasné, že se nám nepodařilo dodržet plán, protože jsme museli nasadit více pohonných jednotek, než jsme měli v plánu. U většiny z našich jezdců bychom měli situaci zvládnout, ale někteří se asi nevyhnou penalizaci."

Renault má největší problémy s jednotkami řídícími elektrické systémy. Kamuji Kobajaši i Sebastian Vettel už použili 4 a v zásobě jim tedy zůstal už jen jediný nepoužitý kus.

Rob White ale dodává: "Ne všechny vyměněné části motorů jsou již nepoužitelné. Některé jsou ještě funkční a budeme je moci znovu nasadit."