Černobílou přetahovanou završuje Bentley dalším triumfem
V napínavém závodě Britové těsně pokořili domácí ART GP.
Také třetí dějství vytrvalostní série, při níž se na jihu Francie utkalo 42 vozů, se odehrávalo ve znamení souboje domácího týmu ART GP a britského M-Sportu.
Parente (č. 98, PRO, ART, McLaren) s přehledem uhájil vedení, přestože se za ním jako stín držel větší část jeho úseku Chiyo (č. 35, PAM, GT Academy, Nissan).
Pro letošní rivaly z britské stáje vybojoval v první části Smith (č. 7, PRO, M-Sport, Bentley) řadu soubojů s úspěšnějšími soupeři z dopolední kvalifikace. Po startu ze sedmé příčky se po hodině jízdy Britové probojovali na druhou pozici se ztrátou devíti vteřin.
Po první zastávce Meyrick (č. 7, PRO, M-Sport, Bentley) začal ukrajovat z náskoku vedoucího Demoustiera (č. 98, PRO, ART, McLaren). Krátce po uplynutí poloviny vyhrazeného času britský pilot proklouzl v nájezdu na cílovou rovinku do vedení.
Do boxů zajížděl s šesti vteřinami náskoku, ale francouzští mechanici odvedli vynikající práci. Lapierre (č. 98, PRO, ART, McLaren), vyjíždějící za Jaguarem, se na dráhu dostal těsně za čerstvého Kanea (č. 7, PRO, M-Sport, Bentley).
V dáli mizející bílá záď britského korábu neslibovala zajímavou podívanou, nakonec byl opak pravdou. Během poslední půlhodiny se Lapierre vzepjal k vrcholnému výkonu a dle míry provozu se dokázal dostat do blízkosti britského Bentley.
Drama pokračovalo až do posledních vteřin, takže krátce po uplynutí časového limitu tří hodin se mohl po protnutí cíle 88 kola Kane radovat z dalšího vítězství. Souboj o vedení poutal pozornost kamer, takže mimo jejich se záběry se v závěru probojoval na podium na úkor týmových kolegů ještě Afanasiev (č. 85, PRO, HTP, Mercedes).
p.
|
Kat. | Posádka | Tým | Vůz |
Čas/Ztráta
|
1.
|
PRO
|
Smith/Meyrick/Kane | M-Sport |
BC
|
3:00:07.131
|
2.
|
PRO
|
Demoustier/Lapierre/Parente | ART GP |
Mc
|
+ 1.178
|
3.
|
PRO
|
Wolf/Afanasiev/Dusseldorp | HTP |
MB
|
+ 49.206
|
4.
|
PRO
|
Primat/Verdonck/Buhk | HTP |
MB
|
+ 50.015
|
5.
|
PRO
|
Sandström/Ortelli/Guilvert | Sainteloc |
A
|
+ 50.550
|
6.
|
PAM
|
Hassid/Catsburg | TDS Racing |
B
|
+ 57.645
|
7.
|
PRO
|
Mies/Nash/Stippler | Belgian Audi |
A
|
+ 1:05.582
|
8.
|
PAM
|
Rizzoli/Gai/Castellacci | Villorba |
F
|
+ 1:09.557
|
9.
|
PRO
|
Haupt/Al Faisal/Simonsen | Black Falcon |
MB
|
+ 1:29.645
|
10.
|
PAM
|
Aksenov/Faisca/Chiyo | GT Academy |
N
|
+ 1:49.042
|
11.
|
PAM
|
Danyliw/Knap/Sonvico | AF Corse |
F
|
+ 1:57.822
|
12.
|
PAM
|
Smith/McCaig/Bryant | Ecurie Ecosse |
B
|
+ 1 kolo
|
13.
|
PRO
|
Ramos/Basseng/Vanthoor | Belgian Audi |
A
|
+ 1 kolo
|
14.
|
PAM
|
Vannelet/Albert/Lemeret | Sport Garage |
F
|
+ 1 kolo
|
15.
|
PAM
|
Dermont/Perera | PRO GT |
P
|
+ 1 kolo
|
16.
|
PRO
|
Zheng/Cheng/Couto | Brother |
A
|
+ 1 kolo
|
17.
|
PAM
|
Poole/Abra/Osborne | MP Motorsport |
AM
|
+ 1 kolo
|
18.
|
PAM
|
Andersen/Jensen | Insight |
F
|
+ 1 kolo
|
19.
|
PAM
|
Comandini/Amos/Colombo | ROAL |
B
|
+ 1 kolo
|
20.
|
GTR
|
Ehret/Mattschull/Schmickler | GT Corse |
F
|
+ 2 kola
|
21.
|
PAM
|
Ojjeh/Grotz/Vervisch | Boutsen Ginion |
Mc
|
+ 2 kola
|
22.
|
PAM
|
McMillen/Strauss/Buncombe | GT Academy |
N
|
+ 2 kola
|
23.
|
GTR
|
Barreiros/Mann/Guedes | AF Corse |
F
|
+ 2 kola
|
24.
|
GTR
|
Mezard/Perrodo | Villorba |
F
|
+ 3 kola
|
25.
|
GTR
|
Duqueine/Gorini/Lanchere | Duqueine |
F
|
+ 3 kola
|
26.
|
GTR
|
Earle/Caccia/Kremer | Kessel |
F
|
+ 3 kola
|
27.
|
GTR
|
Kelders/Blanchemain/Hirschi | Belgian Audi |
A
|
+ 4 kola
|
28.
|
PAM
|
Sarkissian/Demirdjian/Drift | Boutsen Ginion |
Mc
|
+ 4 kola
|
29.
|
GTR
|
Debs/Cabannes/Delhez | Sport Garage |
F
|
+ 4 kola
|
30.
|
GTR
|
Lagniez/Gosselin/Sourd | Sainteloc |
A
|
+ 5 kol
|
31.
|
PRO
|
Al Harty/Jelley/Caine | Oman Racing |
AM
|
+ 5 kol
|
32.
|
PAM
|
Frey/Gardel/Barth | Emil Frey |
J
|
+ 7 kol
|
33.
|
GTR
|
Blank/Bachelier/Mallegol | AF Corse |
F
|
+ 9 kol
|
34.
|
GTR
|
Jones/Loggie/Westwood | Parker |
A
|
+ 10 kol
|
35.
|
PAM
|
Broniszewski/Bonacini/Frezza | Kessel |
F
|
+ 12 kol
|
36.
|
PAM
|
Solikhov/Kogay/Seefried | GT Corse |
F
|
+ 17 kol
|
37.
|
PAM
|
Martins/Trouillet/Berville | Graff |
P
|
+ 34 kol
|
38.
|
PRO
|
D´Ambrosio/Tappy/Leclerc | M-Sport |
BC
|
+ 48 kol
|
39.
|
GTR
|
Teneketzian/Pourquie/Chaix | Belgian Audi |
A
|
+ 54 kol
|
40.
|
PAM
|
Loboda/Loboda/Lunkin | Black Falcon |
MB
|
+ 56 kol
|
41.
|
PAM
|
Clément/Lariche/Armindo | TDS Racing |
B
|
+ 86 kol
|
42.
|
PRO
|
Korjus/Soucek/Estre | ART GP |
Mc
|
+ 87 kol
|