Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Renault za Vettelovo vypadnutí v Rakousku nemůže

Renault za Vettelovo vypadnutí v Rakousku nemůže

Na vině je ECU dodávána McLarenem.

Za vypadnutí Sebastiana Vettela z první velké ceny konané na Red Bull Ringu nenese odpovědnost pohonná jednotka a její dodavatel Renault, ale standardní jednotka řízení elektroniky z dílen McLaren Electronics. Čtyřnásobný mistr světa svému týmu už ve druhém kole závodu oznámil, že po stisknutí tlačítka aktivujícího předjížděcí režim ztratil téměř všechen výkon. Vettelovi se sice podařilo systémy restartovat, to však již za soupeři zaostával o celé jedno kolo a zanedlouho ze závodu dobrovolně odstoupil. Toto selhání ovlivnilo i konečný výsledek Daniela Ricciarda, kterému Red Bull pro jistotu zakázal využívat předjížděcí tlačítko zvyšující výkon motoru.

Za viníka byl automaticky označen Renault, na který se vzápětí z úst zástupců Red Bullu snesla vlna kritiky.

„Jejich spolehlivost není akceptovatelná, jejich výkon není akceptovatelný a je jasné, že musí přijít změny“, řekl po závodě Christian Horner.

Analýza však ukázala, že chyba vznikla v ECU, kterou McLaren připravuje dle požadavků FIA a ta je následně distribuuje týmům.

"Problém nastal v softwaru, ne však v našem, ale v zařízení dodávaném FIA", ozřejmil Thierry Salvi, který má u Renault Sport F1 na starosti pohonné jednotky dodávané týmu Red Bull Racing.

"Jde o softwarovou chybu, o které jsme již FIA tuto sezónu jednou informovali. Řekli, že se postarají o úpravu, která závadu odstraní, ale evidentně se tak nestalo. Budeme to řešit a myslím, že bychom to měli zvládnout ještě před nejbližším závodem."