24 hodin ve Spa: drama po klidném startu
Rozdělování prvních bodů po šesti hodinách závodu.
V sobotu odpoledne začal na okruhu v belgickém Spa 66. ročník závodu 24 hodin ve Spa. Přestože je počasí nadmíru milosrdné, v první čtvrtina závodu byla spíše než rozmary počasí poznamenána několika výjezdy bezpečnostního vozidla a dokonce také zastavením závodu.
Na start se nakonec postavili všichni účastníci, mclaren týmu ART (č.99) se podařilo opravit po těžkém poškození v tréninku.
Start se obešel bez větších obtíží, stejně jako první kontakty. Drama se začalo odehrávat po odpočítání 95 minut po startu. Raidillon si vybral svoji první oběť, když Maleev (č. 100, PAM) nezvládl své ferrari. Ruská stáj, která po loňském úspěchu letos vsadila vše na jednu kartu, tak přišla o svůj jediný triumf.
Mezitím ohlásil odstoupení po technických problémech s motorem tým Manthey (č. 150, PAM, Porsche).
Ještě než stačily vychladnout motory obou bezpečnostních vozidel, bylo porsche i lamborghini povoláno zpět do akce. Mullen zdemoloval mclaren v barvách týmu Von Ryan. V Raidillonu se dostal do problému další z vozů britského výrobce, tentokráte provozovaného týmem Boutsen Ginion (Ojjeh, č. 15, PAM). K dalšímu incidentu došlo mezi bmw Mullera (č. 66, PRO, Marc VDS) a ferrari Kessel Racingu.
Záhy po novém startu byl závod znovu neutralizován po další vážné nehodě několika vozidel v Raidillonu. V řetězové havárii se ocitl druhý vůz týmu Boutsen Ginion (č. 16), ferrari týmu AF Corse (č. 50) a GT Corse (č.458) anebo aston martin týmu Beechdean, který dokonce vzplál. S poškozeným vozem se do boxů dovlekl Maasen (č. 85, HTP, PRO, Mercedes)
Posléze byl závod po absolvování pěti hodin na celou hodinu zastaven kvůli nutnému přistání helikoptéry na dráze. Další podrobnosti budou součástí samostatného článku vydaného v průběhu dne spolu s fotografiemi.
Po uplynutí šesti hodin závodu je zde první bodový příděl. Uvedeny jsou samostatně dvě hlavní třídy, každá s pořadím v samostatné tabulce.
PRO Cup
p.
|
Posádka | St.č. | Vůz |
Body
|
1.
|
Mies/Stippler/Nash |
3
|
Audi R8 |
12
|
2.
|
Ortelli/Sandström/Guilvert |
26
|
Audi R8 |
9
|
3.
|
Schneider/Primat/Verdonck |
84
|
Mercedes SLS |
7
|
4.
|
Vanthoor/Winkelhock/Rast |
1
|
Audi R8 |
6
|
5.
|
Luhr/Werner/Palttala |
77
|
BMW Z4 |
5
|
6.
|
Buhk/Götz/Jaafar |
13
|
Mercedes SLS |
4
|
7.
|
Fässler/Lotterer/Tréluyer |
2
|
Audi R8 |
3
|
8.
|
Al Faisal/Haupt/Simonsen |
2
|
Mercedes |
2
|
9.
|
Christodoulou/Buurman/Parisy |
63
|
Mercedes SLS |
1
|
PRO-AM Cup
p.
|
Posádka | St.č. | Vůz |
Body
|
1.
|
Smith/McCaig/Bryant/Sims |
79
|
BMW Z4 |
12
|
2.
|
Montermini/Castellacci/Gai/Rizzoli |
90
|
Ferrari |
9
|
3.
|
Abra/Osborne/Poole/Turner |
38
|
Aston |
7
|
4.
|
Klingmann/Hassid/Catsburg/Thiriet |
12
|
BMW Z4 |
6
|
5.
|
Lasserre/Dermont/Perera/Bonanomi |
93
|
Porsche |
5
|
6.
|
Wyatt/Rugolo/Lowndes/Piccini |
52
|
Ferrari |
4
|
7.
|
Reip/Strauss /Buncombe/McMillen |
80
|
Nissan |
3
|
8.
|
Barthez/Debard/Badey/Vautier |
116
|
Ferrari |
2
|
9.
|
Hommerson/Machiels/Bertolini/Cioci |
53
|
McLaren |
1
|
Ve třídě GTR bojuje o vedení posádka týmu Sport Garage (č. 42, 12 bodů) a AF Corse (č. 51, 9 bodů).
Doplňující informace o závodu
Formule.cz Zde
Odkaz na článek se souhrnem základních informací o 24 hodinovém závodu. Jeho součástí jsou základní informace o tomto významném podniku, pohled do historie, anebo přehled základních pravidel. Součástí jsou také odkazy k článkům s doplňujícími údaji uveřejněných na zdejším portálu. Na závěr jsou uvedeny odkazy na jiné zajímavé stránky věnované tomuto podniku.