Ron Dennis: Chce to čas
Ani Red Bull nevyhrával hned po příchodu Neweyho.
McLaren nevyhrál velkou cenu od roku 2012 a v roce 2013 se ani jednou neukázal na stupních vítězů. A co víc, titul mistra světa získal jezdec McLarenu naposled v roce 2008. Série neúspěchů však ke kormidlu vrátila Rona Dennise a ten okamžitě začal s velkou restrukturalizací celého vedení závodního týmu. McLaren začal sezónu 2014 ziskem 2. a 3. místa v Austrálii, pak se však ukázalo, že ani monopost MP4-29 není vítězným strojem. Po letní přestávce se v Spa McLarenu podařilo bodově přeskočit tým Force India, ale jak dlouho potrvá, než přijdou opravdové úspěchy? Oficiální web Formule 1 se na to zeptal přímo Rona Dennise.
"Samozřejmě, že se chceme k vítězení vrátit tak rychle, jak to jen bude možné" začal vysvětlovat Ron Dennis. "Ale když se na to podíváme realisticky, tak zvýšení konkurenceschopnosti týmu F1 vždy zabere nějaký čas a nepředpokládám, že my bychom mohli být výjimkou. Dostatek příkladů najdeme i v nedávné minulosti. Red Bull má za sebou několik úspěšných let, ale na první titul čekali 5 let. Adrian (Newey) se k nim přidal v roce 2006, ale velkou cenu vyhráli až o 3 roky později. Stejně na tom bylo Ferrari. Je to jeden z nejúspěšnějších týmů F1, ale poté, co se k nim v roce 1993 přidal Jean (Todt), ale aby opět vyhráli šampionát, potřebovali ještě 6 let a 102 velkých cen. A nakonec Mercedes-Benz, který letos vyhrál většinu závodů a pravděpodobně vyhraje i mistrovství. Ross Brawn s tím týmem v roce 2009 vyhrál Mistrovství světa, ale když tým přebral Mercedes, prošlo 40 velkých cen a až potom vyhráli závod. Takže jak jsem řekl, proměnit dobrý tým F1 na vítězný tým F1 vždy zabere nějaký čas.
Když mě designéři a inženýři v zimě seznámili s čísly týkajícími se aerodynamiky našeho letošního vozu, věděl jsem, že nás čeká další náročná sezóna. Ale než uděláte nějaké změny, musíte si nejprve vše dobře promyslet. Ještě stále pracuji na vyřešení některých důležitých problémů a stále nám chybí několik talentovaných jednotlivců. Tito lidé ale obvykle nejsou k dispozici okamžitě a nemohou se k týmu připojit hned po sepsání výpovědi. Takže skládáte tým dohromady pomalu, jako byste skládali puzzle obrázek. Teprve když je na místě i poslední kousek, začne být tým více konkurenceschopný a o nějaký čas i úspěšný. Už se mi to podařilo v minulosti, takže vím, jak to funguje.
Ano, ve Spa jsme se přiblížili k našim soupeřům a výsledky předchozích velkých cen to jen potvrzují, ale rozdíl mezi námi a nejrychlejšími vozy je stále značný. Tuto mezeru můžeme zaplnit, až když začneme naplno využívat výhodu plynoucí s našeho nového partnerství s výrobcem motorů, který své úsilí zaměří na McLaren a pouze na McLaren. To se samozřejmě stane až příští rok, když začneme závodit s motory Honda."