Chase For the Cup byl odstartován!
Chicagoland Speedway
Po závodu v Richmondu se „odtrhla“ šestnáctka jezdců, kteří díky vítězstvím nebo počtu nasbíraných bodů postoupili do CFTC. Letos se tedy o pohár ucházejí zvučná jména jako Keselowski, Gordon, Logano, Harvick, Earnhardt. Jr., Hamlin, Kyle Busch, Johsnon, Kenseth, Kahne, Edwards, Newman, Biffle ale také Allmendinger nebo Almirola.
V tomto pomyslném prvním kole odjede šestnáctka jezdců tři závody – Chicagoland, New Hampshire a Dover. Do dalšího kola potom projde pouze dvanáctka nejsilnějších. Každé vítězství, potažmo každý bod je tedy velmi důležitý.
Aby jezdci „IN“ byli od „nezúčastněného“ zbytku jezdeckého pole poznat nejen tabulkově, NASCAR jim letos vymyslel společný designový prvek, a sice doplňky v tolik charakteristické žluté barvě. Jezdci tak mají žlutý spodek předního nárazníku, číslo na střeše vozu a žluté je i pole se jménem na čelním skle.
Chicagoland Speedway, trať nedaleko města Joliet ve státě Illinois ještě před závodem Sprint Cupu, hostila závody nižších sérií. Proháněly se zde vozy série Camping World i Nationwide. Závod CWTS vyhrál Kyle Busch a to dokonce z posledního místa. Během závodu mu osud naházel pod nohy spoustu překážek, Busch se ale pokaždé dokázal vymanit ze spárů smůly a dostat se na čelo závodu. Pro Kyla Busche tedy rozhodně zasloužené vítězství.
Možná, že právě díky závodu CWTS měl Kyle Busch notnou dávku sebevědomí a během celého závodu série Nationwide byl hodně, hodně viděn. Ale ve výhru své snažení obrátit již nedokázal. Z výhry se tak radoval Kevin Harvick. Pro Harvicka to v rámci série NWS byla krásná 44. výhra.
Závod Myafibstory.Com 400 z první řady odstartoval Kyle Busch a Ryan Newman. Třetí Edwards, čtvrtý Stenhouse Jr. A první pětku uzavřel Bowyer. Harvick startoval až dvanáctý a muž, který ukořistil Pole v minulém roce, stal se nejmladším držitelem Pole na Chicagoland a zároveň svým časem stanovil rychlostní rekord – Joey Logano – startoval dokonce až dvacátý osmý. Byl tak posledním účastníkem CFTC v jezdeckém poli, alespoň tedy při startu.
Nutno podotknout, že závod o 267-mi kolech byl přerušen pouze šestkrát. Po součtu pak na pouhých dvacet osm kol. Závodění to tedy bylo poměrně klidné. Kyle Busch strávil ve vedení většinu prvních kol. Došlo i na zastávky u mechaniků za plného závodního tempa. První žlutá fáze přišla ke slovu až v šedesátém osmém kole. V druhé zatáčce traťoví komisaři objevili co-si, co ohrožovalo závodění.
Strategie byla znatelná již při těchto zastávkách. První pětka jezdců, která opustila Pit Road (#18, #31, #20, #2, #42) zvolila výměnu pouze dvou pneumatik, všichni ostatní potom netroškařili a vyměnili raději všechna čtyři kola.
Po restartu se na čelo závodu vrátil Kyle Busch (vystřídal tak Jeffa Gordona, který si na čele závodu nakonec odkroužil dvacet šest kol, tedy přesně o dvacet méně než Kyle Busch). V sedmdesátém kole Gordon opět pokořil Busche a vrátil se na čelo závodu.
Ve stém kole přišlo na řadu druhé přerušení. Opět byl příčinou nepořádek na trati. Pravděpodobně pocházel z vozu Ryana Newmana, kterého se během závodu opravdu štěstí nedrželo. Přerušení uvítal Kurt Busch, který se mohl vrátit do Lead Lap, kde kroužilo pouze dvacet tři vozů.
Trochu horké chvilky zažívali mechanici od Jimmiho Johnsona. Takový kabel od šroubovací pistole totiž není žádná sranda, a když se Vám zamotá pod nohy, dokáže nadělat docela neplechu.
McMurray a Logano se rozhodli vzít pouze dvě nová kola a tak se při restartu podívali na čelo závodu. Pět kol ve vedení si odkroužil McMurray, potom jej předjel Brad Keselowski, muž, který vyhrál předchozí závod v Richmondu.
Nastala další fáze poklidného kroužení, při níž se na čelo opět vrátil Harvick, v první pětce se stále držel Keselowski, Gordon, Earnhardt Jr., ale také Larson. Ten se nakonec dokázal probojovat až na první pozici.
Až jedenáctý kroužil Kyle Busch, za ním Almirola, Kurt Busch čtrnáctý a posledním Chase jezdcem byl Biffle, který se patlal až na dvacáté šesté pozici.
První jezdec, resp. jezdkyně se ztrátou kola byla Danica Patrick, která kroužila osmnáctá. Brian Vickers, který kroužil dvacátý druhý, už ztrácel kola dvě.
Třetí přerušení tak trochu zavinil Ryan Truex, jehož osmdesát trojka se odporoučela s brzdami. Při následujících Pit Stopech všichni jezdci z Lead Lap zajeli ke svým mechanikům a všichni brali čtyři nová kola. Brad Keselowski musel Pit Stop absolvovat dokonce dvakrát, protože tým si nebyl jist s výměnou kol, kterou provedl. Keselowski se proto propadl až na šestnáctou pozici.
Odkrouženo bylo dvě stě kol, na čele závodu se držel Harvick, Larson (který během třiceti absolvovaných závodů v rámci NSCS ještě nikdy nevyhrál), Gordon, Earnhardt Jr. a Johnson.
Ve dvoustém dvacátém sedmém kole došlo na další zastávky za plného závodního tempa. Odstartoval je Matt Kenseth následován Hamlinem a dalšími. Čtyřicet kol před cílem se díky kolotoči Pit Stopů dostal opět do vedení Larson. Vše bylo přerušeno čtvrtou žlutou fází, jak jinak než kvůli nepořádku na trati.
Přímo do garáží se musel odebrat Aric Almirola, jeho vůz prostě přestal jet a garážoví mechanici se snažili zjistit, proč se motor rozhodl nefungovat. Ne příliš povedený start do CFTC pro tohoto rodáka z Floridy.
Restartovalo se pouhých třicet kol před cílem. Na čele se stále držel Larson. Po dalším restartu došlo na krásný boj o vedení, který předvedl Harvick, Larson a Keselowski. Keselowskiho risk se nakonec vyplatil, a dvojka se vrátila na čelo závodu.
Pouhých deset kol před cílem se o poslední vzrušení postarala Danica Patrick, která se dostala do konfliktu na přední rovince (zrovna) s Rickym Stenhousem Jr. Nečekaně Leaders zůstali na trati a nevyužili možnosti zastavit u mechaniků.
Restart proběhl šest kol před cílem. Na čele závodu kroužil Keselowski, druhý stále kroužil neodbytný Larson a třetí Gordon. Larson dvě kola před cílem zariskoval, přece jenom – takhle blízko vítězství… Jenomže se mu snažení nevydařilo a dokonce došlo ke kontaktu se zdí. Larson tak přišel i o pomyslné stříbro, protože ho díky tomu předjel Gordon.
Keselowskeho už nic nezastavilo a tak si dojel již pro páté vítězství sezóny. Do své sbírky si navíc přidal vítězství s titulem první CFTC závod.
Keselowski suverénně na čele tabulky a jistý postup do druhého kola CFTC. Druhý Gordon na něj ztrácí sedm bodů a třetí Logano rovných deset. Až na osmou příčku se propadl Johnson, který závod dokončil až dvanáctý. Hodně se propadl i Edwards a samozřejmě Almirola. Polepšil si pro změnu Newman nebo Kenseth.
POŘADÍ V ŠAMPIONÁTU
VÝSLEDKY ZÁVODU
Další závod se pojede již tuto neděli, čeká nás New Hampshire.