Jak jsou na tom jezdci s pohonnými jednotkami?
Penalizace hrozí většině startovního pole.
Šest závodů před koncem sezony už začínají jezdcům docházet použitelné části pohonných jednotek a u několika můžeme očekávat, že brzy sáhnou i po šesté sadě. Za použití prvního dílu ze šesté jednotky bude jezdec na startu nejbližšího závodu odsunut o 10 míst dozadu a za použití každého dalšího dílu ze šesté jednotky dostane dalších 5 míst.
Jako první se k tomuto kroku odhodlal Daniil Kvjat, který už v Monze startoval s šestým spalovacím motorem této sezóny. Jinak ale z tabulky vyplývá, že penalizace hrozí téměř každému týmu s motory od Ferrari nebo Renaultu. Trochu překvapivě je světlou výjimkou Caterham. Na navrhování vozu CT05 dohlížel i bývalý technický ředitel několika týmů, Mike Gascoyne, který před sezónou tvrdil, že jejich vůz poskytne pohonné jednotce Renaultu lepší chlazení než stroje konkurence. Ať už opravdu díky chlazení, nebo s pomocí štěstěny, ani jeden z jezdců Caterhamu ještě nemusel využít části páté pohonné jednotky.
Celkem dobře jsou na tom také v Red Bullu, kde si pátou pohonnou jednotku nechává v záloze alespoň Daniel Ricciardo. Sebastian Vettel však již využívá pátý spalovací motor a nasazení šestého se pravděpodobně nevyhne. Růžově to nevypadá ani u Ferrari, oba jezdci už nasadili 5. motor a pátou řídící jednotku elektroniky a Räikkönen už využívá i poslední povolený motorgenerátor obnovy tepelné energie. Z ostatních jezdců jsou na tom nejhůř Pastor Maldonado z Lotusu a Max Bianchi z Marussie.
Nejspolehlivější jsou pohonné jednotky Mercedesu, přičemž ani jeden z jezdců Williamsu, McLarenu, Force Indie a továrního týmu ještě nemusel nasadit ani jednu součástku z páté sady.
Jezdec | Tým | ICE | TC | MGU-K | MGU-H | ES | CE |
Vettel | Red Bull | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 |
Ricciardo | Red Bull | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 |
Hamilton | Mercedes | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 |
Rosberg | Mercedes | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 |
Alonso | Ferrari | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 |
Raikkonen | Ferrari | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 5 |
Grosjean | Lotus | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 |
Maldonado | Lotus | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 |
Button | McLaren | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 |
Magnussen | McLaren | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Hulkenberg | Force India | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 |
Perez | Force India | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 |
Sutil | Sauber | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 |
Gutierrez | Sauber | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 |
Vergne | Toro Rosso | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 |
Kvyat | Toro Rosso | 6 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 |
Massa | Williams | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 3 |
Bottas | Williams | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Bianchi | Marussia | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 |
Chilton | Marussia | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 |
Kobayashi | Caterham | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 |
Ericsson | Caterham | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 |
Pohonná jednotka je rozdělena na 6 částí - motor s vnitřním spalováním (ICE), turbodmychadlo (TC), motorgenerátor obnovy kinetické energie (MGU-K), motorgenerátor obnovy tepelné energie (MGU-H), úložiště energie (ES) a řídicí elektroniku elektroniky (CE).