Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Ecclestone: Za vysoké ceny vstupenek můžou týmy

Ecclestone: Za vysoké ceny vstupenek můžou týmy

Boss F1 poslal novináře zpátky za Totem Wolffem.

Minulý týden začaly sílit hlasy dovolávající se nižších cen vstupenek na velké ceny Formule 1. Cena vstupného počítána ve stovkách eur má negativní vliv na návštěvnost a nízká návštěvnost snižuje prestiž F1, poškozuje image a snižuje zájem sponzorů. Organizátoři závodů jsou však k vysokým cenám lístků nuceni, protože za právo uspořádat velkou cenu platí vysoké poplatky společnosti Formula One Management a Berniemu Ecclestonovi.

Nejotevřeněji se minulý týden vyjádřil Toto Wolff, šéf Mercedesu, který se obává i ztráty tradičních evropských okruhů. Například na Velkou cenu Německa se letos přišlo podívat pouze 50 000 lidí a pro Hockenheimring to byla velká finanční rána.

"Musíme expandovat do světa, obsazovat nové trhy a poznávat nové země, ale to nic nemění na tom, že potřebujeme naplnit tribuny tradičních okruhů, jakými jsou Hockenheim či Monza," řekl Toto Wolff.

Zdálo se, že stopy jednoznačně vedou k Berniemu Ecclestonovi a jeho touze zvelebovat svůj majetek, no 83 letý Brit poslal redaktora Autosportu zpátky za šéfem Mercedesu.

"To že řekl?" divil se Ecclestone. "Měli jste se zeptat, jestli jsou ochotni závodit za méně peněz. Pokud ano, tak můžeme snížit také poplatky. A v tom je ten háček. Peníze jdou hlavně týmům, berou si 70 procent ze všeho, co organizátoři zaplatí."

Peníze jsou mezi týmy rozdělovány podle konečného umístění v poháru konstruktérů a dvoustranných smluv mezi majitelem týmu a FOM. Z toho tedy vyplývá, že aby se snížily ceny lístků, musí si nejprve utáhnout opasky především ve Ferrari, Red Bullu, McLarenu a Mercedesu.

Podle Ecclestona ale za klesáním návštěvnosti na okruzích netřeba hledat pouze cenu lístků: "Lidé mají dnes více možností, ale nemají více volného času. Proto každá oblast trochu ztrácí. Organizátoři závodů F1 nejsou výjimkou."