Kaltenborn: S náklady se nic nedělá
"Sponzoři v nás už vidí penězožrouta.“
Malým týmům už dochází trpělivost. Navzdory mnohým slibům se pro kontrolu nákladů neudělalo téměř nic. I majitelé menších týmů by chtěli z účasti v prestižní F1 něco mít, ale místo toho jejich týmy rok co rok bojují o přežití.
"Nic se s tím nedělá! Myslím, že někteří šéfové týmů se rozhodli počkat, dokud se stane něco opravdu drastické a až pak zareagují," cituje Kaltenbornovú ESPN. "My už ale máme seriózní problém vždy, když se pokoušíme někomu vysvětlit, nač vlastně potřebujeme tak nehorázně moc peněz. Už jsme získali image penězožrouta a to se těžko vysvětluje. Myslím, že se něco musí stát, i když bych se tomu raději vyhnula, protože to nakonec uškodí všem týmům. Je skutečně velmi deprimující vidět, že se nedokážeme shodnout ani na tom, zda potřebujeme snížit naše náklady."
Hodně se mluví o tom, že další sezóny by se nemuselo dožít všech 11 současných týmů. Šéfka Sauberu si je svým týmem jistá, ale připouští, že některé týmy jsou na tom hůř. Současný stav je o to absurdnější, že po vypuknutí hospodářské a finanční krize a odchodu továrních týmů Toyoty, Hondy a BMW podepsaly ostatní týmy dohodu, podle níž se měly náklady vrátit na úroveň první poloviny 90. let.
"Nejsarkastičtější část toho všeho je, že jsme takovou dohodu dosáhli ještě v době, kdy bylo ve sportu víc automobilek, kterým na nákladech vlastně až tak nezáleželo. Podepsala se dohoda RRA, která měla být prvním krokem správným směrem. Nyní zde zůstalo pouze pár bohatých týmů, ale i tak se neumíme na ničem dohodnout."