Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Závod na hranicích dvou států.

Závod na hranicích dvou států.

Kansas Speedway (30/36)

Závod na trati Dover International Speedway zakončil první část letošního Chase for The Cup. Tzv. Challenger Round určil postupovou dvanáctku - ze hry vypadli pánové A.J. Allmendinger, Kurt Busch, Greg Biffle a Aric Almirola. Tedy až na zjevná zklamání, nejde o nijak překvapivá jména.

Druhá část letošního play-off nese název Contender Round a scénář se defacto shoduje s předchozím dějstvím. Dvanáct jezdců se v následujících třech závodech popere o osm horkých míst.

První víkend se nese ve znamení Kansas Speedway. Relativní nováček mezi ovály, který závodní debut zažil v roce 2001 a to díky sérii ARCA a NASCAR K&N Pro Series West. První se cílem tehdy prohnal Jason Jarrett (syn Dala a vnuk Neda Jarretta) resp. Frank Kimmel - desetinásobný šampión ARCA Series.

Série NASCAR Sprint Cup se na jeden a půl míle dlouhou trať poprvé podívala rovněž v roce 2001. Tehdy vyhrál Jeff Gordon, který se na Victory Lane dostal i následující rok. Kansas se tímto řadí vedle tratě Dover, Chicagoland a Homestead, kde se během prvních dvou závodů Sprint Cupu rovněž radoval tentýž jezdec. V Doveru to byl Richard Petty (1969, 1970), v Chicagu Kevin Harvick (2001, 2002) a na oválu v Homesteadu v letech 1999 a 2000 exceloval Tony Stewart.




Letošní sezóna Gordonovi vychází téměř na jedničku. Jeho vítězství z Doveru nese pořadové číslo 92 čímž se o jeden krůček opět přiblížíl Davidu Pearsonovi (105 vítězství, druhé místo v tabulce). Ovšem co se týče statistických výkonů postupové dvanáctky na trati Kansas Speedway - nejlépe je na tom Jimmie Johnson.

Loňský (a šestinásobný) šampión si letos dojel zatím pro tři vavříny. Co se čísel týče, Johnson tento rok jezdí tak říkajíc ve svém vlastním stínu. Ačkoliv by se jeho výkony mohli považovat za menší propad, stále jde o výsledky, které by mu mohla závidět většina startovního pole.

Johnson se na trati Kansas Speedway ze 16 pokusů umístil v T10 celkem ve čtrnácti případech. Na druhém místě v této statistice je Jeff Gordon (12) a třetí Matt Kenseth společně s Carlem Edwardsem (10). Kenseth a Johnson jsou také jediní, kteří v Kansasu ve vedení strávili více jak 500 kol.

Druhé kolo - Contenter Round - se skládá ze závodů v Kansasu, Charlotte a Talladeze. První dvě zastávky jsou na středně dlouhých tratích, tedy ovály, které dlouhodobě sedí pravě Jimmiemu Johnsonovi. Naopak Talladega je považována za divokou kartu. Letošní závod bude opepřen právě díky postupové zápletce. Závod se tedy záhy může zvrhnout v taktickou až vyčkávací hru.

Koneckonců právě první závod v Talladeze přinesl jasný důkaz toho, jakou váhu má letošní vítězství. Dale Earnhardt Jr., od kterého každý očekával útok na první místo, se už během závodu nechal slyšet, že postup má zajištěný (vyhrál v Daytoně na začátku roku) a není tedy důvod riskovat setkání s The Big One. Podzimní zastávka na trati - údajně ležící na indiánském pohřebišti - se tedy může nést v podobném duchu - a to nejen v případě Dale Earnhardta Jr. Situace by zdánlivě mohla hrát do karet vyloženým ousiderům, kteří své síly každý víkend soustředí na vítězství či umístění v T10 v jednotlivých závodech.

Jarní start v Kansasu vyhrál Jeff Gordon. Druhý dojel Kevin Harvick. Oba pánové se v posledních závodech řadí mezi stálice T5. Tedy alespoň co se průběhu závodu týče. Jeff i Kevin však několikrát doplatili na chyby technického rázu - a to i v závodech, které měli téměř předem vyhrané.

Za zmínku určitě stojí i fakt týkající se žlutých fází. Jarní závod se může v posledních letech pyšnit čísly 3, 8 a 8 (přerušení). Ten podzimní pak 14 a 15. Pokud nastolený trend přetrvá i do letošního roku, máme se v neděli na co těšit.