Závod v zemi Hvězd, Kovbojů a Mavericků.
Texas Motor Speedway
Tento víkend se cirkus Sprint Cup přesouvá na jednu z nejrychlejších tratí USA. Texas Motor Speedway se do kolotoče amerických klopených oválů zapojil v sezóně 1997, kdy zde byl odjet závod protkaný žlutými fázemi. Tehdejší vítěz, Jeff Burton, se do letošního CFTC neprobojoval (startoval pouze ve čtyřech závodech) a tak nějak možná nastiňuje celkovou výkonost týmu Roush Fenway Racing, ve kterém před téměř dvaceti lety získal svá první vítězství. Carl Edwards je jediným z týmu RFR , který se dostal přes letošní úskalí postupového pavouka do aktuální osmičky finalistů. A je to právě Carl, který by mohl platit za papírového favorita. Jako jediný má z postupové osmičky na svém kontě tři vítězství.
Statisticky je na tom ovšem lépe Matt Kenseth, který si během včerejšího dne zajel pro pole-postion s pořadovým číslem 13. Zdali mu pověstná třináctka přinese štěstí se dozvíme až na konci zítřejšího závodu. Matt se nyní nachází na čtvrtém místě průběžného pořadí. Na pátého Dennyho Hamlina ztrácí dva body neboli dvě místa. Texas pro něj znamená stejnou nejistotu, jako pro další (nyní) postupující trojici jezdců.
Třetí v pořadí se nyní nachází Joey Logano. Ten se (ztráta tří bodů na Hamlina) na rozdíl od kolegy Keselowskiho může pochlubit jedním vítězstvím na TMS. Druhý v pořadí Ryan Newman (plus čtyři body) si letos vybral kartu bořiče původního úmyslu letošního CFTC - jak známo Newman letos ještě ani jednou nevyhrál. Kdyby získal titul, stal by se prvním mužem v historii NASCAR, který by tak zvládnul bez jediné návštěvy Victory Lane. První je po závodě v Martinsvillu Jeff Gordon. Ten si letos brousí zoubky na pátý titul kariéry.
V pozadí se nyní nachází již několikrát jmenovaný Denny Hamlin, který společně s Carlem Edwardsem získal v Texasu více než dobrou hodnotu, co se průměrného dojezdu týče (Carl 8.2 a Denny 10.8). Jeho i Carlovi vyhlídky na alespoň přiblížení se k postupovým příčkám, mohou být minimálně nadějné. Brad Keslowski (který už teď má více dojezdů v T5 než v mistrovském roce 2012) a Kevin Harvick se budou muset soustředit na dojezd v první pětce.
V případě Kevina Harvicka se dá očekávat, že tuto povinnost splní - pokud se neukáže překážka technického rázu. V případě středně dlouhých tratí a průměrného dojezdu do cíle během posledních pěti let - Kevin je tím, který své výkony stlačil přesně na jednu desítku. Lépe je na tom Matt Kenseth (8.1) u kterého bude dojezd v Texasu možná mírně s otazníkem. Menší odplatu totiž sliboval (za kontakt z Martinsvillu) sám velký Kevin Harvick.
V minulých letech se v Texasu radoval Joey Logano (letos na jaře), Jimmie Johnson, Kyle Busch anebo také Greg Biffle.
Během dnešního dne je na programu závod Nationwide Series, kde se o důlěžité body perou Regan Smith a Brian Scott. Bohužel však jejich ztráta je na vedoucího Chase Elliotta až hrozivá. Tři závody před koncem sezóny se Elliott může pochlubit náskokem 42 bodů na druhého Smithe. Třetí Scott má ztrátu 61 bodu a čtvrtý Elliott Sadler 63 bodů.
Dnešní závod bude odstartován něco málo po 21:45. Zítřejší pětisetmílová show je na pogramu od devíti hodin.