WEC v Šanghaji: Buemi, Davidson a Toyota na cestě k titulu
Sobotní klání tentokrát skončilo nerozhodně!
Šestý podnik World Endurance Championshipu v Šanghaji vyhrála Toyota TS040 posádky Sebastien Buemi/Anthony Davidson před sesterským vozem Nakajimy, Wurze a Sarrazina. Značka Toyota podnik zcela ovládla a je dva závody před koncem sezony na nejlepší cestě k zisku titulu.
Výsledek kvalifikace má před šesthodinovým závodem spíše komerční, než sportovní hodnotu a o pole-position si to tradičně rozdaly týmy Toyota a Porsche, zatímco se Audi decentně drželo v pozadí. Sobotní klání tentokrát skončilo nerozhodně! Po součtu časů nejrychlejších čtyř kol dosáhli jak Neel Jani s Romainem Dumasem (Porsche), tak i Sebastien Buemi s Anthonym Davidsonem (Toyota) na tisícinu totožného průměru 1m 48,300s. Z nejlepší startovní pozice ovšem směla vyrazit švýcarsko-francouzská dvojice, protože si časy zapsala dříve. Sesterské vozy Porsche a Toyota tvořily druhou startovní řadu, na oba Audi R18 zbyly jen pozice pět a šest. Švýcarské vozy Rebellion ve čtvrté řadě měly na tovární posádky již ztrátu dvou až čtyř sekund, devátý a poslední prototyp třídy LMP1, Lotus/AER posádky Kaffer/Auer byl za čtyřmi rychlejšími vozy LMP2 až třináctý.
Na poměry WEC relativně malé pole 27 vozů vedli po bezduchém čínském Tilkedromu u Šanghaje po startu nejdříve Dumas (Porsche) a Buemi (Toyota). Značka Porsche se později na čas mohla dokonce těšit z dvojitého vedení – jednalo se ovšem jen o optický klam. Obě vynikající Toyoty závod totiž pojaly jinou taktikou než konkurence, využily hned první neutralizace k rychlému dotankování a nezadržitelně se prokousávaly polem zpět na špičku. Brzy jim znovu patřila obě vedoucí místa a realistické rozpoložení sil v letošní WEC od poloviny závodu demonstroval náskok celého kola obou japonských projektilů. Tým pod vedením zkušeného Huguese de Chaunaca znovu potvrdil, že našel i potřebnou spolehlivost a oba vozy neohroženě vybojovaly pro Toyotu dvojité vítězství.
Trošku napětí v relativně fádní šestihodinovce sliboval souboj o třetí pozici. Obě Porsche a obě Audi se ještě krátce před cílem nacházely ve stejném kole, poslední místečko na stupni vítězů ale nakonec relativně jasně připadlo Porsche 919 posádky Dumas/Jani/Lieb – Audi se tedy vracelo i z Číny jako velký poražený.
Třídu LMP2 znovu vyhrál povedený Ligier JS P2 posádky Rusinov/Pla/Canal, v hodnocení GT se po těžké nehodě favorita Bruniho prosadili Francouzi Makowiecki/Pilet na Porsche 911 RSR.
Šampionát budou uzavírat další dvě šestihodinovky, 15. listopadu v Bahrainu a 30. listopadu v Sao Paulu.
Výsledek šestihodinovky WEC v Šanghaji:
1 LMP1 A.Davidson, S.Buemi Toyota Racing Toyota 6h01m15.319s
2 LMP1 A.Wurz, S.Sarrazin, K.Nakajima Toyota Racing Toyota 1m12.564s
3 LMP1 R.Dumas, N.Jani, M.Lieb Porsche Team Porsche -1 kolo
4 LMP1 M.Fassler, A.Lotterer, B.Treluyer Audi Sport Team Joest Audi -1 kolo
5 LMP1 L.di Grassi, L.Duval, T.Kristensen Audi Sport Team Joest Audi -1 kolo
6 LMP1 T.Bernhard, M.Webber, B.Hartley Porsche Team Porsche -2 kola
7 LMP1 N.Prost, N.Heidfeld, M.Beche Rebellion Racing Rebellion/Toyota -8 kol
8 LMP1 D.Kraihamer, A.Belicchi, F.Leimer Rebellion Racing Rebellion/Toyota -8 kol
9 LMP2 R.Rusinov, O.Pla, J.Canal G-Drive Racing Ligier/Nissan -11 kol
10 LMP2 S.Sharp, R.Dalziel, R.Gonzalez Extreme Speed Motorsports HPD -11 kol
Toyota26 – Nejpovedenější vůz sezony 2014, Toyoty TS040.
Buemi – Kráčí pomocí dalšího vítězství směrem titulu mistra světa: Sebastien Buemi...
Davidson - ...a Anthony Davidson.