Novinky

  • 11.12.2024 Bad Mick Schumacher na konci roku opustí roli rezervního jezdce týmu Mercedes

  • 11.12.2024 Neutral 33letý Daniel Juncadella bude simulátorovým jezdcem týmu Aston Martin

  • 06.12.2024 Bad Leclerc v Abú Zabí přijde o 10 míst na startu

Facebook Instagram

Enge bral v Thajsku bednu, přesto není spokojený

Enge bral v Thajsku bednu, přesto není spokojený

Nyní se 22. listopadu objeví v Sosnové.

Tomáš Enge startoval o uplynulém víkendu v thajském šampionátu vozů GT za Vattana Motorsport. I přesto, že bral jedno třetí místo, není český jezdec spokojený. Na dosah ruky měl dvě vítězství, o které jej připravily technické problémy.

„Po Monze jsme byli plní elánu, protože jsme prolomili bariéru druhých míst. V Thajsku to bohužel nedopadlo úplně podle představ,“ začal vyprávění o uplynulém víkendu Tomáš Enge.

K třetímu podniku thajského šampionátu vozů GT dorazil také tým místního importéra Toyoty, který přivezl závodní speciál kategorie GT300. „Věděli jsme, že to nebude proti Toyotě jednoduché, a to už kvůli tomu, že hmotnost tohoto speciálu je o 250 kilogramů nižší. Navíc vozy GT300 nevycházejí ze sériové výroby, ale jsou stavěny jako vozy DTM, tedy z kevralových monokoků. To se nám také potvrdilo v kvalifikaci, ve které jsem skončil druhý,“ reagoval na přítomnost Toyoty český závodník. To ale nebylo vše, co hrálo proti Engemu a jeho vozu SaReNi Camaro GT3. „Zatímco my jedeme klientské pneumatiky, Toyota měla vývojové pneumatiky, které jsou o dvě nebo tři řady úplně někde jinde. Ale předem jsme to nevzdali,“ dodal Enge.

„A v závodě to bylo opravdu jiné,“ pokračuje český jezdec. „Zdejší nový okruh nám nahrával v tom, že se na něm nachází dvě dlouhé rovinky, kde můžeme využít síly našeho vozu. Hned po startu jsem šel do vedení a držel jej. Bohužel v polovině závodu začal postupně odcházet posilovač řízení a já nakonec dojel závod na třetím místě,“ uvedl Enge, u jehož Camara GT3 fungoval posilovač tak na 30 procent.

Do druhého víkendového závodu startoval Tomáš Enge z pole position, protože o postavení na startovním roštu druhé jízdy rozhoduje druhý nejrychlejší čas z kvalifikace. Opět jsem se po startu zařadil bezpečně na čelo. I když jsme pro opravu posilovače řízení udělali vše, ve druhé jízdě odešel nadobro už v prvním kole. Bez toho se závod jet nedá a já musel odstoupit. Je to samozřejmě velká škoda,“ poznamenal liberecký závodník.

Tomáše Engeho čeká v Thajsku ještě závěrečný závod, ale před tím se představí českým fanouškům, a to 22. listopadu na Setkání mistrů na autodromu v Sosnové u České Lípy. Startovat bude v exhibiční jízdě proti svému otci s vozem Opel Kadet Hájek Rally Teamu.