Alonso považuje Räikkonenovu porážku za satisfakci
Týmový souboj si užil, Ferrari má beztak jisté 4. místo.
V Brazílii se nakonec měkké pneumatiky opotřebovávaly rychleji, než se před závodním víkendem očekávalo. To rozdělilo jezdce do dvou skupin. Většina pilotů startovala na měkké směsi a po pár kolech zamířila k mechanikům, aby si nechala nazout první ze tří sad tvrdých pneumatik. Druhou skupinu tvořili piloti, kteří nebyli úspěšní v kvalifikaci a ti zvolili strategii zcela opačnou - nejprve využili tři sady tvrdých gum a až pár kol před cílem zastavili pro žlutou sadu. Jedinými výjimkami byli Adrian Sutil a Kimi Räikkönen. Němec použil měkkou sadu uprostřed závodu a Fin jako jediný zastavil v boxech pouze dvakrát a využil jen dvě tvrdé sady.
"Náš vůz se během celého víkendu choval přirozeněji a mohl jsem jezdit normálnějším stylem," řekl Fin po závodě. "Rozhodně to bylo mnohem lepší, pneumatiky se chovaly velmi dobře a cítím, že jsme se pohnuli správným směrem."
Přesto Räikkönen opět prohrál souboj s týmovým kolegou, tentokrát v posledních kolech přímo na trati, což Španělovi značně vylepšilo náladu.
"Jsem velmi, velmi spokojený," řekl Alonso. "Nulová frustrace, skončit před ním je vždycky satisfakcí a tento víkend jsem před ním byl v kvalifikaci i v závodě a to jsem měl ještě menší problémy s technikou. Skvělý zážitek! Absolvoval jsem o zastávku víc a těch 21 vteřin jsem musel dohnat na trati, ale měl jsem čerstvější pneumatiky, takže jsem měl v posledním souboji výhodu.
Nejdůležitější samozřejmě nebyl souboj s ním, ale boj s ostatními týmy. Skvělou zprávou je, že jsme získali pár cenných bodů, i když nám tomu pomohly Bottasovy a Ricciardovy poruchy."
Alonso se před závodem obával rychlosti McLarenu, ale ani 4. místo Jensona Buttona britskému týmu nepomohlo smazat část bodové ztráty a Ferrari by již v PK nemělo nic ohrozit, i když to znamená jen 4. místo za Mercedesem, Red Bullem i Williamsem.