Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Předposlední závod může rozhodnout!

Předposlední závod může rozhodnout!

Phillip Island Curcuit (13/14)

Nadcházející víkend přinese předposlední podnik austrálské série cestovních vozů V8 Supercars. Pojede se na další ikoně jížní polokoule - na trati Phillip Island Grand Prix Curcuit. Půjde o tzv. Super Sprint víkend, tedy dva 100km závody během sobotního odpoledne a jeden 200km závod následující den. Kromě malebného okruhu rozprostírajícího se na útesech jižně od Melbourne, se dočkáme i dalšího útoku na tolik rychlého Jamieho Whincupu. Ten, zdá se, kráčí vstříc svému v pořadí rekordnímu šestému titulu.

Okruh na ostrově Phillip Island patří mezi nejrychlejší na světě. Táhlé zatáčky, rychlé rovinky a sekce, při kterých Vám vstávají vlasy na hlavě. V pozadí neutuchající pacifik. Toť prostřední, na které nezapomene žádný fanoušek motorsportu. Trať se v minulosti vryla zejména do srdcí příznovců jednostopých vozidel. Cirkus MotoGP se na Phllip Island vrací pravidelně od sezóny 1989 - letos zde mimojiné vyhrála tvář, která neodmyslitelně patří světu závodních motocyklů - Valentino Rossi.

Phillip Island Grand Prix Curcuit se rozprostírá na stejnojmenném ostrově, který je s pevninou spojován z bezmála půlkilometrovým mostem. Okruh byl slavnostně otevřen v polovině padesátých let a z původního více jak 10km okruhu, který se proplétal po místních komunikacích, vzniklo moderní závodiště čítající 4445m a 12 zatáček.




Cestovní vozy austrálských hrdinů se na Phllip Island vraceli prakticky od první příležitosti. Sedmdesátá léta pak přinesla vytrvalostní šílenství na 500km. Do roku 2008 se zde jezdily klasické dvoj a trojzávody V8 Supercars. Sezóny 2008 až 2011 pak opět nabídly vytrvalostní záležitost na 500km, která však měla trvání jen do velkého comebacku zvaného Sandown 500.

: časový harmonogram

Letošní klání na ostrovním okruhu se ke slovu dostalo až na konci sezóny. O to dramatičtější by pak mohl být průběh jednotlivých závodů. Navzdory snahám Marka Winterbottoma a Craiga Lowndese však nezbývá než podotknout, že Jamie Whincup si letošní titul zaslouží. Pravidelnost, se kterou zajíždí do cíle, čí naopak smolné a zdánlivě prohrané závody, které se v zápětí podaří proměnit ve více než dobrý výsledek - to jsou fakta, která z Whincupa právem dělají šampióna. I když se v letošní sezóně pojedou ještě dva závody a bodově mají soupeři stále šanci, Jamie si letošní V8 sérii jednoduše osvojil a pravděpodobnost neúspěchu je velice malá.

A právě na nezvyklý výpadek ve výkonosti, havárii či technický problém Jamieho Whincupa nejspíše spoléhá Mark Winterbottom (-402 bodů) či třetí v průběžném pořadí, Shane Van Gisbergen (-478). Do konce sezóny zbývají dva závodní víkendy, tedy šest závodů. K dispozici je stále 600 bodů. Matematicky tu tedy šance stále je. Dá se ale předpokládat, že si Jamie vzniklou situaci pohlídá se stylem sobě vlastním.




Během dnešního dne se jezdci vydali na trať do tří měřených tréninků. Jamie se stále zlepšoval a ve třetí části zaznamenal druhý nejrychlejší čas. Chleba se začne lámat zítra, kdy je na programu kvalifikace na oba sobotní závody.

Pokud si Jamie Whincup z Phillip Islandu odveze více jak třísetbodový náskok na své soupeře - v Sydney už nad letošním mistrem otazník poletovat nebude.

: první trénink
: druhý trénink
: třetí trénink

I kdyby se tak stalo, poslední závod bude opepřen přítomností navrátilce Marcose Ambroseho, který tento víkend naposledy pootočí volantem na amerických oválech. Konkrétně pak na Floridě na trati Homestead-Miami Speedway kde se uzavřou všechny tři národní série asociace NASCAR.

V Sydney - jak známo - pak Marcos spojí své síly s Dicke Johnsonem a Rogerem Penskem.