Nejrychlejší trať seriálu a bodovací válka.
Phillip Island Grand Prix Curcuit (13/14)
Sobotní dopoledne patřilo austrálské sérii V8SC. Ať už by to byla škoda převeliká, nebo také ne, dva závodní víkendy před koncem sezóny se může rozhodnou o držiteli letošního titulu.
Do prvního závodu z pole-positon vyrazil Scott McLaughlin, pro kterého to byla devátá vyhraná kvalifikace letošního roku i kariéry v rámci V8SC. Jako druhý se v kvalifikačním rozstřelu nejrychleji rozkoukal Craig Lowndes. Druhou řadu pak tvořilo duo Jamie Whincup a Mark Winterbottom, neboli bezprostřední soupeří co se zisku letošního titulu týče. Závod by vypsán na 23 kol.
: startovní rošt na první závod
Hned po startu se do vedení dostal pilot s modrým Volvem. Oba jezdci Red Bull Racing se zhostili druhé a třetí příčky. Další horké želízko v boji o titul, druhý Shane Van Gisbergen, si během ranní kvalifiakce vykroužil až 24. příčku na startu. Dala se tedy očekávat až agresivní stíhací jízda. Shane se kromě seriálu V8 Supercars pravidelně zúčastňuje i novozélandské odnože austrálských “véosmiček”, neboli soutěže V8 SuperTourers.
Po několika kolech se od zbytku startovního pole utrhla první trojice - McLaughlin, Lowdnes, Whincup - a druhá dvojice - Tander, Caruso.
Na konci třetího kola se při výjezdu z poslední zatáčky dostal mimo trať Jamie Whincup. Následné situace se snažil využít Mark Winterbottom, který se dostal na Whincupovu úroveň. Bohužel však, nájezd do první a velmi rychlé zatáčky Markovi nevyšel a byl příliš široký. Krátce hrůzostrašný výlet mimo trať odsunul druhého muže průběžného pořadí na šestí místo.
V dalším kole se Winterbottom poroučel mimo trať ve stejném místo jako Whincup - následoval rychlý pit-stop a další ztráta důležitých bodů.
: výsledky prvního závodu
Vzpomínaný Shane Van Gisbergen byl dalším, který se dosti značně pral se svým vozem. Ani jemu se moc nedařilo. Problémy v první zatčce, menší výlety mimo trať a nakonec kontakt s Dalem Woodem. To vše Van Gisbergenovi stačilo na 25. místo. Tedy to poslední. Mark Winterbottom se umístil na místě 24. Scénář, který nad míru vyhovoval Jamiemu Whincupovi.
Do druhého závodu, který byl opět naplánován na 23 kol, se nejvíce těšil už tolik skloňovaný Jamie Whincup, který - stejně jako Scott McLaughlin - letos z pole-postion vyrazil po deváté. Mark Winterbottom se snažil poopravit svojí bodovou situaci startem ze druhé příčky. Druhá řada byla tvořena jezdci Craig Lowndes a Todd Kelly.
Scénář druhého závodu se v prvních metrech téměř na chlup opakoval. Do první zatáčky se jako první vešel druhý startující, tedy Mark Winterbottom a stejně jako během první třiadvacetokolové podívané, vedoucí dvojice - společně s Craigem Lowndesem - se v dalších kolech začala oddělovat od zbytku startovního pole.
: startovní rošt na druhý závod
Nejdramatičtější bylo čtvrté kolo, kdy došlo k několika kontaktům mezi jezdci uprostřed startovního pole. Své si opět užil Shane Van Gisbergen, ale i Will Davison či o čtvrtou příčku bojující Garth Tander a Todd Kelly.
Čtvrté kolo však přineslo i moment, který defacto rozhodl. Řeč je o korunovaci letošního mistra austrálských V8 Supercars. Ve čtvrtém kole se před tehdy vedoucího Marka Winterbottoma dostal jak Jamie Whincup, tak i jeho týmový kolega Craig Lowndes. Mark Winterbottom následně hledal rychlost na třetím místě. Následně se mu podařilo alespoň oddálit blížící se útoky dvojice Tander & Kelly.
: výsledky druhého závodu
: průběžné pořadí
Nevinně vypadající mánévr a jednoduše řečeno další závod, který vyhrál jezdec týmu Red Bull Racing, měl jasnou dohru. Jamie Whincup, který si tímto dojel pro dalších 75 bodů do celkového pořadí, si po druhém startu předposledního podniku letošní sezóny V8SC odvezl náskok 462 bodů na své nejbližší soupeře. Rozdíl, který už nebude možno překonat.
Jamie Whincup se tedy stal šampiónem pro rok 2014. Jeho titul s pořadovým číslem 6, jej usadil samotného na vrcholu austrálského nebe závodů cestovních vozů.
Zítřejší závod na 200km se pojede pouze a jenom na vítězství. Bodová situace už není hlavním rébusem. Do konce sezóny tímto zbývají čtyři starty.